Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1013
Jeg har en acer predator g3600, jeg er plaget med at den bråker når jeg spiller. Dette er da gpu viften. Jeg har byttet kjølepasta, renset pcen med trykkluft på boks, og jeg har byttet viften en gang siden den var defekt.
Fremdeles ganske mye støy.
Så spørsmålet er, vil det beste bli å investere i ny pc?

Jeg trenger ikke noe beist av en pc, men ønsker rundt 60 fps på f. eks. COD aw og blandt annet wow. Trenger ikke kjøre på ultra, men gjerne høy.

Et kjapt google søk så kom jeg til denne:
https://www.komplett.no/komplett-silent-gamer/10859


Selv mener jeg dette var mye penger, men må en betale så mye
vist en skal ha en stillegående pc?
Kom gjerne med innspill.
Blir litt dumt å bytte ut hele maskinen hvis ytelsen ikke er problemet, det ble vel laget flere versjoner av G3600 - hvilke spesifikasjoner har maskinen?
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Blir litt dumt å bytte ut hele maskinen hvis ytelsen ikke er problemet, det ble vel laget flere versjoner av G3600 - hvilke spesifikasjoner har maskinen?
Vis hele sitatet...
Hmm, ja skjønner det. Begynner bare å bli litt lei av å må ha konstant sidestøy når jeg skal spille mer grafikkkrevende spill.

Her er pc spesifikasjonene:
https://imma.gr/60859
https://imma.gr/60860
Sist endret av Zherxyl; 2. januar 2015 kl. 21:24.
Hvis du får rensket maskinen for støv, setter inn støvfiltre ved viftene, så burde det funke ganske greit. Dersom gpuen er veldig bråkete, kan denne byttes ut.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Hvis du får rensket maskinen for støv, setter inn støvfiltre ved viftene, så burde det funke ganske greit. Dersom gpuen er veldig bråkete, kan denne byttes ut.
Vis hele sitatet...
Hmm, ja dette har jeg og tenkt på.
I så tilfelle hva vil du anbefale? Ser blandt annet at COD aw trenger 4 gigabye med video RAM for å kjøre smertefritt.
Så det er denne maskinen du har? Isåfall har den plenty med prosessorkraft. Da hadde jeg enten byttet ut skjermkortkjøleren (jeg antar at det er et standard 6850), eller hvis du vil ha mere ytelse kan du bytte ut skjermkortet med f.eks. et GTX 970. Vil du gjøre det må du sjekke hvor mange watt strømforsyningen kan levere. (Leverer den for lite må den skiftes, eller så må du velge et mere strømeffektivt skjermkort)
Til ditt bruk ville jeg ventet til GTX 960 kommer. Det er forventet i slutten av januar.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Så det er denne maskinen du har? Isåfall har den plenty med prosessorkraft. Da hadde jeg enten byttet ut skjermkortkjøleren (jeg antar at det er et standard 6850), eller hvis du vil ha mere ytelse kan du bytte ut skjermkortet med f.eks. et GTX 970. Vil du gjøre det må du sjekke hvor mange watt strømforsyningen kan levere. (Leverer den for lite må den skiftes, eller så må du velge et mere strømeffektivt skjermkort)
Vis hele sitatet...
Ja det er den pcen jeg har, ok blir nok til at jeg oppgraderer hele skjermkortet.