Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372706
Sitat av LGee Vis innlegg
Det spiller egentlig liten rolle om han blir dømt eller ikke. Han må tilbringe resten av livet i isolat uansett. I et vanlig fengsel vil han ikke leve særlig lenger enn til frokost, altså isolasjon for egen sikkerhet.Og på psykiatrisk må han isoleres p.g.a påvirkningsfaren ovenfor andre pasienter.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig dette? Greit nok, tror ikke han kommer til å bli godt likt i fengsel.. Men det er ikke amerikansk, eller som på film. Aldri vært i fengsel, så skal ikke påstå noe
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Les http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080749
Mor og Datter som sendte sms under hendelsen på Utøya.

Virker ikke ut som om moren helt vet hva hun opplever, med tanke på hva hun skriver.

helt sykt!
Vis hele sitatet...
Synes moren gjør en veldig god jobb i måten hun uttrykker seg på, situasjonen tatt i betrakning. Spesielt å lese uansett.

http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article886649.ece "Risikerer 30 år!" Kan da vel ikke få annet enn forvaring på livstid?

Men, om han noen gang slipper ut spørs det hvor bra det går med den ynkelige grisen.
Sist endret av sumoivar; 25. juli 2011 kl. 23:56.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726002

Sjekk denne linken ut freaks
Tidligere klassekamerat. Nå kjent, ung NRK-journalist. snakker ut

Ord blir fattige her også :'((
Ifølge NTB sier aktor, politadvokat Christian Hatlo at det kan være aktuelt å straffe Breivik med 30 års fengsel.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080776

Ikke gæli!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
"Min venn Anders"



Grøss......
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Tror du virkelig dette? Greit nok, tror ikke han kommer til å bli godt likt i fengsel.. Men det er ikke amerikansk, eller som på film. Aldri vært i fengsel, så skal ikke påstå noe
Vis hele sitatet...
Vel, det har jeg. Og, nei. Det er ikke som i usa, man kan fint plukke opp såpa i dusjen. Men, noen lovbrudd er ikke godtatt, og slik som jeg kjenner kulturen, vil nok denne her toppe både pedofili og barnedrap.
Sorry mac, men denne mannen er nok (desverre) ikke psykisk syk. Han er mere et geni med vridde framtidsvisjoner.

Mementoet han skriver minner om Hitler på 20-tallet når han skrev ferdig Mein Kampf, og alle planene han har for europas framtid.

Hans hat mot islam og utrydningen av sagt religion minner veldig om hitlers holocaust.


For all del, ikke heng dere opp i at jeg kaller han et geni. Det vil ikke automatisk tilsi at jeg støtter hans visjoner.
Sist endret av glutti; 26. juli 2011 kl. 00:02.
Sitat av LGee Vis innlegg
Vel, det har jeg. Og, nei. Det er ikke som i usa, man kan fint plukke opp såpa i dusjen. Men, noen lovbrudd er ikke godtatt, og slik som jeg kjenner kulturen, vil nok denne her toppe både pedofili og barnedrap.
Vis hele sitatet...
Dette er da vel strengt tatt barnedrap.
Sitat av mumL Vis innlegg
Dette er da vel strengt tatt barnedrap.
Vis hele sitatet...
Och därför toppar det med lätthet barnedrap.
Sitat av LGee Vis innlegg
Vel, det har jeg. Og, nei. Det er ikke som i usa, man kan fint plukke opp såpa i dusjen. Men, noen lovbrudd er ikke godtatt, og slik som jeg kjenner kulturen, vil nok denne her toppe både pedofili og barnedrap.
Vis hele sitatet...
Hva tror du vil skje? Hvordan er klimaet? Skjer det i det hele tatt noen form for.. hardhendte aksjoner i norske fengsel?
Sitat av glutti Vis innlegg
Sorry mac, men denne mannen er nok (desverre) ikke psykisk syk. Han er mere et geni med vridde framtidsvisjoner.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å si at han er et geni? For meg fremstår han mer som gjennomsnittlig intelligent, muligens litt over gjennomsnittet - men langt fra et geni! Han har som sagt vridde fremtids- (og nåtidsvisninger)
Sitat av glutti Vis innlegg
Sorry mac, men denne mannen er nok (desverre) ikke psykisk syk. Han er mere et geni med vridde framtidsvisjoner.
Vis hele sitatet...
Et geni som forventer å bli tatt seriøst når han gjentatte ganger skriver LOL, i et 1500 siders manifest ment å overtale hele Europa til å gjøre opprør mot Islamistene?
synes vi skal la være å spekulerer i hva andre som har gjort udåder mot folk vil gjøre mot en annen udådsmann for å lette sin egen kappe.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Et geni som forventer å bli tatt seriøst når han gjentatte ganger skriver LOL, i et 1500 siders manifest ment å overtale hele Europa til å gjøre opprør mot Islamistene?
Vis hele sitatet...
Søk på "LOL" i manifestet. <3, lol omfg, og alt annet "leet-speak" er mest å finne i dagboka hans.

Dog, det er veldig enkelt å sile ut hva han faktisk har skrevet, da han har en ting med lol etc
To ting som faller meg inn:
1: "First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be awesome as people will be very astonished:-)"

Kan dette være alibi for å ha en politiuniform? At han går på kostymeparty i dette, blir sett og dermed har en gyldig grunn for å ha politiuniform hvis noen skulle lure på hvorfor?

2: I en liste han selv har laget nevner han diverse ting folk vil kalle han, blant dette sier han at folk vil kalle han homofil. Det må jo være en grunn for at han vet at folk vil kalle han homofil etter aksjonen er gjennomført?
Med andre ord kanskje det er noe i homofiliryktene.
Sitat av downing Vis innlegg
Hva tror du vil skje? Hvordan er klimaet? Skjer det i det hele tatt noen form for.. hardhendte aksjoner i norske fengsel?
Vis hele sitatet...
Vel, det er et hverdags problem. For ikke lenge siden var fengelsvesenet ute og klagde på all voldsbruken i norske fengsler. Problemet dems er at de ikke helt skjønner fraksjonene i det kriminelle miljøet, og dermed da gjør noen uheldige sammensetninger.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av glutti Vis innlegg
Sorry mac, men denne mannen er nok (desverre) ikke psykisk syk. Han er mere et geni med vridde framtidsvisjoner.

Mementoet han skriver minner om Hitler på 20-tallet når han skrev ferdig Mein Kampf, og alle planene han har for europas framtid.

Hans hat mot islam og utrydningen av sagt religion minner veldig om hitlers holocaust.


For all del, ikke heng dere opp i at jeg kaller han et geni. Det vil ikke automatisk tilsi at jeg støtter hans visjoner.
Vis hele sitatet...

Først, Ideologien er ikke høyrekonservativ.
Alle disse referansene hans til tempelriddere mangler substans, og mangler historisk grunnlag.

For å være ærlig tror jeg seriøst han har hatt en eller annen forandring i hjernen i løpeet av de tidlige tvye-årene.
Det er da mange får psyk. problemer (spes. menn btw)

Og jeg velger det sporet (foreløpig); å tro at han er i skjul blitt backa opp av andre REALE høyreekstremister eller andre typer terrororganisasjoner.
Problemet er jo at det er irrelevant om han har skrivd boken selv, det er irrelevent om han skriver bra engelsk, det er irrelevant om denne Knights Templar organisasjonen eksisterer eller om det bare er oppspinn. Boken er nå spredt over hele kloden, og om ikke Knights Templars har eksistert før, så vil en slik organisasjon oppstå i kjølvannet av denne tragedien. Hva som skjer med ABB nå spiller liten rolle, han har gjort det han ønsket å gjøre og pandoras eske er åpnet.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Et geni som forventer å bli tatt seriøst når han gjentatte ganger skriver LOL, i et 1500 siders manifest ment å overtale hele Europa til å gjøre opprør mot Islamistene?
Vis hele sitatet...

true shit! tolv poeng til deg!
Fra side 1435 i manifestet:
However, since I manifest their worst nightmare (systematical and organized executions of multiculturalist traitors), they will probably just give me the full propaganda rape package and propagate the following accusations: pedophile, engaged in incest activities, homosexual, psycho, ADHD, thief, non-educated, inbred, maniac, insane, monster etc. I will be labeled as the biggest (Nazi-)monster ever witnessed since WW2.
Vis hele sitatet...
Man mistenker at Breivik er homofil, men skjuler han også noe mer?

Kilde: http://www.gaysir.no/forum/index.cfm...start=1&side=1
Sitat av Cosmos Vis innlegg
synes vi skal la være å spekulerer i hva andre som har gjort udåder mot folk vil gjøre mot en annen udådsmann for å lette sin egen kappe.
Vis hele sitatet...
Det er ikke spekulasjon, mer en form for forklaring til de som ikke tror han skal få nok straff.

Sitat av LarVael Vis innlegg
Problemet er jo at det er irrelevant om han har skrivd boken selv, det er irrelevent om han skriver bra engelsk, det er irrelevant om denne Knights Templar organisasjonen eksisterer eller om det bare er oppspinn. Boken er nå spredt over hele kloden, og om ikke Knights Templars har eksistert før, så vil en slik organisasjon oppstå i kjølvannet av denne tragedien. Hva som skjer med ABB nå spiller liten rolle, han har gjort det han ønsket å gjøre og pandoras eske er åpnet.
Vis hele sitatet...
Helt enig, tragisk.
Sitat av LGee Vis innlegg
Det er ikke spekulasjon, mer en form for forklaring til de som ikke tror han skal få nok straff.
Vis hele sitatet...
tror selv som en tidligere i posten her skrev, at han ender på isolat uanset tilfelle,det jeg mente var at det blir en litt uheldig fremstilling av kriminelle som gjerne har utøvd fks grov vold,ran,drap etc som har skadet andre uskyldige mennesker,kan fremstå som de som vil komme til å``straffe`` abb.
Sist endret av Cosmos; 26. juli 2011 kl. 00:19.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...ler-youth.html

"Norway shooting: Glenn Beck compares teenagers to Hitler youth"


Og her har dere en orntli' høyreekstremist. Iallefall ganske nært.

Korreksjon:
Norway shooting: Glenn Beck compares dead teenagers to Hitler youth
http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...gsforbrytels*&

§ 132. Grove terrorhandlinger

Grov overtredelse av § 131 straffes med fengsel inntil 30 år. Ved avgjørelsen av om terrorhandlingen er grov, skal det særlig legges vekt på om den a) har medført tap av flere menneskeliv eller svært omfattende ødeleggelse av eiendom eller miljø, eller særlig nærliggende fare for det, b) er utført med særlig skadelige midler, c) er begått av en person som i kraft av sin stilling nyter en særlig tillit som kan utnyttes til å gjennomføre en terrorhandling

Var han siktet for 131 a og b?

Lurer også på når han tidligst kan slippe ut og om han også kan bli idømt forvaring?
Sitat av Denominator Vis innlegg
To ting som faller meg inn:
1: "First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be awesome as people will be very astonished:-)"

Kan dette være alibi for å ha en politiuniform? At han går på kostymeparty i dette, blir sett og dermed har en gyldig grunn for å ha politiuniform hvis noen skulle lure på hvorfor?
Vis hele sitatet...
Diskutert lengre bak i tråden, og vi har kommet frem til at den siste delen av loggen skulle fungere som cover-up i tilfelle han skulle bli tatt før han fikk gjort det han skulle.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
tror selv som en tidligere i posten her skrev, at han ender på isolat uanset tilfelle,det jeg mente var at det blir en litt uheldig fremstilling av kriminelle som gjerne har utøvd fks grov vold,ran,drap etc som har skadet andre uskyldige mennesker,kan fremstå som de som vil komme til å``straffe`` abb.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg må nok desverre bekrefte det. Hvis han skal sone en straff i fengsel, vil han måtte sone sammen med andre drapsmenn. Og i det miljøet har man sin egen justis uansett om du liker det eller ikke.
Sitat av LGee Vis innlegg
Ja, jeg må nok desverre bekrefte det. Hvis han skal sone en straff i fengsel, vil han måtte sone sammen med andre drapsmenn. Og i det miljøet har man sin egen justis uansett om du liker det eller ikke.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg er ufattelig treg her men jeg har absolutt ingen anelse om fengselsmiljøer. Jeg spør derfor om du kan fortelle hva denne egne justisen er. Er det å godta eller å avstraffe folk av typen verdens største massemorder av barn og unge?
Ville vært interessant å kikke innom gmail-kontoen hans:

Men, regner vel med den er beslaglagt allerede... Håper bare Google har backup dersom han har sletta alt!
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Har dere sett Glenn Beck sine kommentarer?

Mener AUF ligner på Hitlerjugend. /Dagbladet.

E-mailadressen til Glenn Beck er:glennbeck@foxnews.com

Synes de som vil kan sende en liten mail om at man føler seg støtt.

Men ber instendig om at man holder en verdig tone.
Vis hele sitatet...
Glenn Beck er verdens største troll. Best å overse og håpe det han sier blir glemt.
Sist endret av IpN; 26. juli 2011 kl. 00:35.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
- For de av dere som er interessert i "ideologien"/politikken til Breivik, sammenliknet med politiske realiteter:

av britiske konservatister (Daily Telegraph), hva de mener om saken(inneholder om Tea Party bl.a);

http://blogs.telegraph.co.uk/news/ti...nders-breivik/
Jeg mener på ingen måte å begjære mitt hat mot ABB på et åpent forum, men i sammenheng med noe vi snakket om litt tilbake i tråden, så har jeg dette å si:

Jeg håper ikke denne mannen havner på isolat for alltid, da dette vil være "hotell" for en person som ABB, som er så innstilt på å måtte sitte resten av livet der inne. Håper han vil få det mye hardere enn som så, ved å sitte inne blant andre mennesker som forhåpentligvis missliker han!

Og hvis han får isolat i en lengre tid, og senere tid får vanlig soning, så håper jeg så umåtelig at ingen av de, forhåpentligvis hardcore medfangene hans har glemt den syke gjerningen hans.
Sist endret av KarlsenK; 26. juli 2011 kl. 00:32. Grunn: skriveleif
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
Vis hele sitatet...
hvordan vet du dette?
Sitat av downing Vis innlegg
Beklager at jeg er ufattelig treg her men jeg har absolutt ingen anelse om fengselsmiljøer. Jeg spør derfor om du kan fortelle hva denne egne justisen er. Er det å godta eller å avstraffe folk av typen verdens største massemorder av barn og unge?
Vis hele sitatet...
Han ville nok blitt straffet ganske fort ja. Norge er et lite land, kanskje en av de tilogmed kjente noen der.
Sitat av LGee Vis innlegg
Han ville nok blitt straffet ganske fort ja. Norge er et lite land, kanskje en av de tilogmed kjente noen der.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne ønske at jeg ikke følte det sånn, men dette fryder meg. Virkelig.
Sitat av LGee Vis innlegg
Han ville nok blitt straffet ganske fort ja. Norge er et lite land, kanskje en av de tilogmed kjente noen der.
Vis hele sitatet...
jeg tror heller ikke vaktholdet på en avdeling hvor det sitter masse drapsmenn er så lav at de andre insatte vil kunne gjøre breivik noe.
Synes livslangt isolat høres ut som en passende straff,med ingen andre enn seg selv til selskap.
Sist endret av Cosmos; 26. juli 2011 kl. 00:37.
Sitat av zen1 Vis innlegg
hvordan vet du dette?
Vis hele sitatet...
Dette lurte jeg også.
Sitat av IpN Vis innlegg
Glenn Beck er verdens største troll. Best å overse og håpe det han sier blir glemt.
Vis hele sitatet...
Joda, å reagere med sinne eller hat har nok ikke stort for seg. Dog så tok jeg meg friheten å fortelle ham at jeg var støtt og såret.

Videre så skrev jeg at ABB i sitt manifest har kommet med lignende uttalelser.

Helt høflig og kort, håper han leser det og i det minste får en ekkel bismak i munnen.
Over 32 sider siden sist jeg leste, får lese imorgen :P Men en ting jeg lurer på... Trond Giske.. noen som har sett/hørt fra han etter dette?
Sitat av downing Vis innlegg
Jeg skulle gjerne ønske at jeg ikke følte det sånn, men dette fryder meg. Virkelig.
Vis hele sitatet...
Tenk om stig millehaugen kjente noen der, vet ikke om det er hyggelig for abb da. Og jo, vi kan fryde oss over det, Karma kaller de det.
Sitat av zen1 Vis innlegg
hvordan vet du dette?
Vis hele sitatet...
Han sier at folk skal kontakte ham på samme email som ble brukt for å sende ut manifestet.
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
Han sier at folk skal kontakte ham på samme email som ble brukt for å sende ut manifestet.
Vis hele sitatet...
Da vet du mer enn de fleste. Jeg visste ikke han sendte fra denne adressen.
Sitat av BonQua Vis innlegg
Over 32 sider siden sist jeg leste, får lese imorgen :P Men en ting jeg lurer på... Trond Giske.. noen som har sett/hørt fra han etter dette?
Vis hele sitatet...
Innlegg av Giske i aftenposten papir gjengitt: http://toreoblogg.blogspot.com/2011/...ond-giske.html

Giske hjem i sorg: http://www.dagbladet.no/2011/07/23/n...toya/17434351/
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av BonQua Vis innlegg
Trond Giske.. noen som har sett/hørt fra han etter dette?
Vis hele sitatet...
Han var på NRK tidligere i dag, han deltok vist i fakkel/blomstertoget i Trondheim.
Googlet adressen og så den var nevnt flere steder, HVORFOR har ikke vi nevnt denne, etter 250+ sider?

Vel,

FREAKS GO!
Sitat av zen1 Vis innlegg
Da vet du mer enn de fleste. Jeg visste ikke han sendte fra denne adressen.
Vis hele sitatet...
http://www.kevinislaughter.com/tag/year2083gmail-com/

Ellers kan man google denne adressen og se på saker som er eldre enn selve terror handlingen, så ser man mange som har fått manifestet.
Vis din støtte
Sist endret av aktiv; 26. juli 2011 kl. 00:48.
Tror dere PST viste mer om denne mannen enn de går ut med ? Han sier jo at han var medlem av NDL men at organisasjoen ble lagt ned fordi den nå var på PST sin liste etter demonstrasjonen i Oslo 26 februar. Var sikkert begrenset med folk som ble medlem av NDL uten at jeg sitter på noen tall.
Sist endret av Todos80; 26. juli 2011 kl. 00:49.
Sitat av BonQua Vis innlegg
Over 32 sider siden sist jeg leste, får lese imorgen :P Men en ting jeg lurer på... Trond Giske.. noen som har sett/hørt fra han etter dette?
Vis hele sitatet...
Alt bra med han
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...elag/1.7726821

Godt, men BBC hadde i lang tid "MP among victims"
Ikke sett det siden lørdag kveld, så muligens bare en "miss".
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.