Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375315
Fortsatt veldig lite. 100x100px max
Sitat av BonQua Vis innlegg
Er det flere vitner som har bekreftet at han ble observert i Møllergata? Tenker tilbake at det var noen som skrev at noen hadde sett han gått inn i bilen, høy og tynn. Men ABB var vel ikke akkurat tynn, man ser vel forskjell på kraftig og tynn.
Vis hele sitatet...
Ut i fra disse bildene jeg har sett, så mener jeg han er tynn
Men mulig gamle bilder?
Han gikk nå på steroider, kan ikke se for meg at han var så veldig tynn i så tilfelle
Sitat av Falcao Vis innlegg
Fortsatt veldig lite. 100x100px max
Vis hele sitatet...
Stort nok? http://imgur.com/o7cUw

EDIT: Om jeg ikke tar feil har Bildr.no har alltid hatt et begrenset antall av fullsize-visninger bilder kan ha, vet ikke om det er basert på totale visninger eller totale visninger per bruker.
Sist endret av nuttey; 25. juli 2011 kl. 02:17.
Sitat av Falcao Vis innlegg
Fortsatt veldig lite. 100x100px max
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/image/934287.jpeg?
Haxxors go?
Sitat av Kain Vis innlegg
Fordi vi er Norge! vi skal ikke kopiere Irak, Amerika, vi klare oss bra til tross den snille systemet vi har.
Han vil få livstid, og når han kommer ut, så vil han bli jakta på av alle pårøende, så livet hannes er over nu.
han kommer til og bli en mål i fengslet også.
Vis hele sitatet...
Han vil få livstid, men kommer ut? Logisk.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Du burde kanskje lese en del mer om dette temaet før du skriver noe sånt. Planen var aldri å ta ut representanter for staten som du så fint skriver.
Vis hele sitatet...
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva står det på side 1360?


Eh, han har planlagt dette i nesten ti år.

Dessuten jobbet begge foreldrene hans i regjeringsbygget, så jeg er ganske sikker på at han vet når det er sommerferie, og hva det betyr.

Sommerferie betyr nemlig at kontorene stenger kl. 15, såvidt jeg har skjønt. Det betyr at de aller fleste er ute før 15:30. Dette må han ha visst.

Du babler for mye.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke opptatt av hva du mener om meg. Jeg fikk ikke med quote på det opprinnelige innlegget mitt av en eller annen grunn. Får heller ikke copy + pastet fra side 1360 fordi jeg sitter med det som pdf på mobil akkurat nå, men det jeg basically sa var at han ikke er særlig smart som smeller bomber midt i fellesferien, og som du påpeker etter stengetid. Det burde han ha visst. Ingen av foreldrene jobber i regjeringsbygget. Faren bor i Frankrike og er pensjonert fra utenrikstjenesten. Moren var/er sykepleier.

Jeg tviler sterkt på at han har planlagt dette i 10 år. Han har kanskje hatt noen løse tanker, men alt tyder på at han driver revisjonistisk fantasiarbeid for å få det til å passe inn. Han skryter av å ha tjent masse penger som skulle gå til saken, men samtidig stemmer ikke summen i nærheten engang av det han påstår å ha brukt. Det ville jo være merkelig å ha sløst bort flere millioner om du var fast bestemt på å finansiere opp planen for 10 år siden.

Det som kort gjenfortalt står på 1360 er at skal man bombe myndighetenes bygninger, er man ikke akkurat ute etter vaktmester og vaskekone. Jeg velger å tolke det som om han var ute etter folk høyere oppi systemet.
Sitat av BonQua Vis innlegg
Er det flere vitner som har bekreftet at han ble observert i Møllergata? Tenker tilbake at det var noen som skrev at noen hadde sett han gått inn i bilen, høy og tynn. Men ABB var vel ikke akkurat tynn, man ser vel forskjell på kraftig og tynn.
Vis hele sitatet...
Observert på p-plass i bakken ved Hammersborg torg, og deretter kjøre ned mot Møllergata. Han kan ta en U-sving i bånn for å komme opp igjen til Grubbegata, men da er sjansen stor for eksplosjon "rett" i sideruta om det er lunte-detonator (dog er jo avstanden ca. tre hundre meter, men det blir et usikkerhetsmoment.
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 02:21.
http://bildr.no/thumb/934294.jpeg
Tydelig at ikke alle forstår alvoret. Flere av de som har kommentert er bekjente av han som var på øya. Det er ikke rart det er krig i verden, dere...
Sist endret av Stinson; 25. juli 2011 kl. 02:21.
Sitat av StianLie Vis innlegg
Tok en kjapp sjekk av www.pccts.com.

Ser de har FTP porter og en del andre porter åpne.
Kanskje det går an å håve ut mer info fra denne siden?

Her er portene som er åpne:
http://bildr.no/image/934287.jpeg
Vis hele sitatet...
En kjapp forklaring på program du bruker for å finne ut av dette ?
Sitat av Bjeff Vis innlegg
Ingen av foreldrene jobber i regjeringsbygget. Faren bor i Frankrike og er pensjonert fra utenrikstjenesten. Moren var/er sykepleier.
Vis hele sitatet...
Stemoren jobbet i UDI. Poenget var uansett kjennskap til rutiner i kvartalet.
folk har fortsattikke skjønt hva forvaring er... max straff er 21 år FORVARING
Sitat av Stinson Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/934294.jpeg
Tydelig at ikke alle forstår alvoret. Flere av de som har kommentert er bekjente av han som var på øya. Det er ikke rart det er krig i verden, dere...
Vis hele sitatet...
Bra jobba når han forsøker å fortsatt argumentere for sitt synspunkt For en løk.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
folk har fortsattikke skjønt hva forvaring er... max straff er 21 år FORVARING
Vis hele sitatet...
Som da kan forlenges med 5 og 5 år hver gang, etter de 21
Sitat av Bjeff Vis innlegg
Jeg er ikke opptatt av hva du mener om meg. Jeg fikk ikke med quote på det opprinnelige innlegget mitt av en eller annen grunn. Får heller ikke copy + pastet fra side 1360 fordi jeg sitter med det som pdf på mobil akkurat nå, men det jeg basically sa var at han ikke er særlig smart som smeller bomber midt i fellesferien, og som du påpeker etter stengetid. Det burde han ha visst. Ingen av foreldrene jobber i regjeringsbygget. Faren bor i Frankrike og er pensjonert fra utenrikstjenesten. Moren var/er sykepleier.

Jeg tviler sterkt på at han har planlagt dette i 10 år. Han har kanskje hatt noen løse tanker, men alt tyder på at han driver revisjonistisk fantasiarbeid for å få det til å passe inn. Han skryter av å ha tjent masse penger som skulle gå til saken, men samtidig stemmer ikke summen i nærheten engang av det han påstår å ha brukt. Det ville jo være merkelig å ha sløst bort flere millioner om du var fast bestemt på å finansiere opp planen for 10 år siden.

Det som kort gjenfortalt står på 1360 er at skal man bombe myndighetenes bygninger, er man ikke akkurat ute etter vaktmester og vaskekone. Jeg velger å tolke det som om han var ute etter folk høyere oppi systemet.
Vis hele sitatet...
Bomben var jo bare en avledningsmanøver, så han fikk bedre tid på utøya...
Sitat av Stinson Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/934294.jpeg
Tydelig at ikke alle forstår alvoret. Flere av de som har kommentert er bekjente av han som var på øya. Det er ikke rart det er krig i verden, dere...
Vis hele sitatet...
Fantastisk hvordan han helt "rolig" (av mangel på et bedre ord) sier at han er glad en av de er i live, og spør om noen har hørt noe fra en annen. Total mangel på selvinnsikt har han også.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
folk har fortsattikke skjønt hva forvaring er... max straff er 21 år FORVARING
Vis hele sitatet...
21års forvaring blir det samme som at han kan sitte inne til han dør..
Sitat av Stinson Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/934294.jpeg
Tydelig at ikke alle forstår alvoret. Flere av de som har kommentert er bekjente av han som var på øya. Det er ikke rart det er krig i verden, dere...
Vis hele sitatet...
Waaat, jeg kjenner han kisn.. kinda. Har møtt han irl n shit, men er ikke "venn" med han.
Sitat av LDAWG Vis innlegg
Bra jobba når han forsøker å fortsatt argumentere for sitt synspunkt For en løk.
Vis hele sitatet...
Faen så bra, HAHAHAHA! Det reddet dagen min
Sist endret av IphoneFreak; 25. juli 2011 kl. 02:30.
Som han skrev i boken, så forventer han at han dør av kreft innen et år etter å ha jobbet så lenge med chem.
Tror ikke det var seriøst ment av han.
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
En kjapp forklaring på program du bruker for å finne ut av dette ?
Vis hele sitatet...
Bruker nmap, enkelt programm som finner en del info om server osv

Finner blandt annet info om serveren (OS, uptime, hostnames, åpne/lukkede porter) og mer.

EDIT: Nmap fant ikke spesielt info om serveren som uptime, OS osv. Så virker som den er ganske sikker. Fikk sikkerhets ikon som bombe også som betyr at den er veldig hard å "hacke" ( om jeg ikke tar feil, en ost hadde betydd at den er lett match )
Sitat av pyth0n Vis innlegg
folk har fortsattikke skjønt hva forvaring er... max straff er 21 år FORVARING
Vis hele sitatet...
Okey. Blir du dømt til forvaring er det ikke sikkert du slepper ut etter 21 år.

Sitert fra wikipedia:

Forvaring er en av straffereaksjonene i det norske rettssystemet. Forvaring kan føre til fengsel livet ut, på grunn av at den opprinnelige dommen kan bli forlenget et uavgrenset antall ganger. Lovbrytere som av en rett anses som tilregnelige, kan bli dømt til forvaring dersom det er stor fare for at lovbryteren kan komme til å gjenta forbrytelsen eller regnes som en fare for samfunnet. Personer som oppfattes utilregnelige i gjerningsøyeblikket kan ikke idømmes forvaring, men kan i stedet idømmes tvungent psykisk helsevern eller tvungen omsorg.
Straffereaksjonen forvaring er hjemlet i «Forskrift om gjennomføring av særreaksjonen forvaring» § 2, hvor det står:
Gjennomføring av forvaring skal ivareta samfunnets behov for sikkerhet mot ny alvorlig kriminalitet fra den forvaringsdømtes side. Innenfor sikkerhetsmessig forsvarlige rammer skal den forvaringsdømte gis mulighet for å endre sin adferd og tilpasse seg et liv i frihet.
Jeg håper alle som har mulighet stiller opp i fakkeltog i vårt langstrakte land imorgen, hvor du enn bor. Og at alle gir 1 minutts stillhet hvor du enn er og hva enn du bedriver med klokken 12:00 også imorgen.
Sitat av Wicked Ed Vis innlegg
Konspirasjonsteori allerede igang på det forumet..

http://www.quofataferunt.com/index.p...225&Itemid=120

med link til denne http://www.youtube.com/watch?v=NmU-z...embedded#at=35
Vis hele sitatet...
Kanskje noen burde fortelle luringene at videoen er fra 2010?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3569108.ece

Dessuten er vel bygningen de rappellerer ned revet for lenge siden?
Sitat ifra BT:

Planla angrep mot to andre sentrale bygninger i Oslo

"Etter det Aftenposten erfarer, skal den terrorsiktede Anders Behring Breivik i avhør ha fortalt politiet at han hadde større planer enn det han faktisk gjennomførte".
Sitat av Bjeff Vis innlegg
det jeg basically sa var at han ikke er særlig smart som smeller bomber midt i fellesferien, og som du påpeker etter stengetid. Det burde han ha visst. Ingen av foreldrene jobber i regjeringsbygget.
Vis hele sitatet...
Les hva jeg skriver da.

Poenget er at minst en av foreldrene har jobbet på et slikt kontor, så han vet nok utmerket godt hvordan arbeidstidene er der.

At det var etter stengetid passer jo ypperlig hvis han ikke ønsker å ramme for mange uskyldige, og hvis det var ment som en avledningsmanøver for å gi ham mer tid på Utøya.

Og hvis Utøya var hovedmålet, hadde han ikke så mange andre muligheter enn sette av bomben i fellesferien. Det skjønner da selv du?

Det som kort gjenfortalt står på 1360 er at skal man bombe myndighetenes bygninger, er man ikke akkurat ute etter vaktmester og vaskekone. Jeg velger å tolke det som om han var ute etter folk høyere oppi systemet.
Vis hele sitatet...
Her er det han skriver:

"When someone blows up a government building it is obviously not with the intention to kill the cleaning lady or the janitor. The target has been selected after careful consideration because it will yield the wanted results"

Det ønskede resultatet her ser ut til å være å lage en spektakulær avledningsmanøver. Han skriver jo at han ikke fokuserer på å drepe uskyldige (de han ser som uskyldige/skyldige), så han legger bomben til en god stund etter endt kontortid. Da er det svært få mennesker i bygningene.
Sist endret av hemmeligegreier; 25. juli 2011 kl. 02:48.
snart 500k visninger av tråden...
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
I boka sto det at han handlet store mengder aspirin og at han lagde seg en runde på 4 timer hvor han var innom 20 apotek siden han bare fikk handle 3 brett med aspirin per gang.

Men det jeg lurte er hvorfor han kjøpte sulfat, alluminiumnitrat og sodium nitrat....? Nå har jeg ingen kunnskap innen pyrotekno, men er det ikke bare diesel og kunstgjødsel han trengte for å lage bomba? Eller er de andre ingrediensene for å lage fenghette elns?
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke i hvilke sammenheng disse kjemikaliene er tatt ut fra og ikke er jeg pyrotekniker heller men aluminiumnitrat er vel generelt en kilde til elementær aluminiumspulver? Noe grisete kanskje, men primært en kilde, antar jeg. Dog det er tvilsomt om det kan anskaffes av hvermansen. De andre kjemikaliene vet jeg da søren - kanskje han ville lage salpetersyre og svovelsyre? Sulfat og vann skulle vel antar jeg, på lik linje med svoveltrioksid og vann, etter hvert bli til en ustabil form for svovelsyre, H2SO4, og med det som utgangspunkt ser jeg ikke bort i fra at natriumnitrat skulle la seg omdannes til salpetersyre? Eller noe sånt, siden jeg ikke er pyrotekniker så blir vel dette rene spekulasjoner, men det kan være en mulighet. Snedig tenkt i hvert fall - faktisk overraskende (!) - et langt hopp fra å syntetisere acetylsalisylsyre fra aspirin til den syntetiske ruten der! Hvis det er tilfelle da ...

Det som skurrer litt her hvis spekulasjonen min skulle anses som reell mer enn som et eksempel er hvorfor han ikke bare like så godt kjøpte seg svovelsyre i stedet for å lage det av sulfat når han i utgangspunktet fikk tak i de andre kjemikaliene, men aner ikke jeg - bare gjetting ... Men aluminiumnitratet er jeg dog ganske sikker på kan være en kilde til aluminium.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Stemoren jobbet i UDI. Poenget var uansett kjennskap til rutiner i kvartalet.
Vis hele sitatet...
Riktig, og da var akkurat den biten av massemordene dårlig planlagt, ikke sant? Tenk å ha brukt 3 mnd ++ på å lage bomber etc, nesten gitt opp flere ganger, og så har du ikke tenkt at makteliten er på ferie, og folk har gått hjem. Ganske langt unna de 4848 nordmennene som skulle drepes.

Tenk om han ikke hadde forklart seg og ikke etterlatt manifestet. Det hadde vært en psykisk påkjenning for nasjonen. Alle leter etter svar, og ingen får. Det hadde rammet samfunnet hardere enn et show i rettssaken.

Mitt store poeng er bare at han hverken er genial eller spesielt utspekulert. Ideene har vært vist mange ganger før på film, både politidrakt og flere crime scenes og å leve inkognito. Til og med manifestet er jo bare et copycat verk. Det er bare mangler hos en fyr som faktisk ikke kan skille mellom fantasi og virkelighet. Håper noe lignende aldri skjer igjen.
Sitat av Bjeff Vis innlegg
Riktig, og da var akkurat den biten av massemordene dårlig planlagt, ikke sant? Tenk å ha brukt 3 mnd ++ på å lage bomber etc, nesten gitt opp flere ganger, og så har du ikke tenkt at makteliten er på ferie, og folk har gått hjem. Ganske langt unna de 4848 nordmennene som skulle drepes.

Tenk om han ikke hadde forklart seg og ikke etterlatt manifestet. Det hadde vært en psykisk påkjenning for nasjonen. Alle leter etter svar, og ingen får. Det hadde rammet samfunnet hardere enn et show i rettssaken.

Mitt store poeng er bare at han hverken er genial eller spesielt utspekulert. Ideene har vært vist mange ganger før på film, både politidrakt og flere crime scenes og å leve inkognito. Til og med manifestet er jo bare et copycat verk. Det er bare mangler hos en fyr som faktisk ikke kan skille mellom fantasi og virkelighet. Håper noe lignende aldri skjer igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på om han begynte å gå tom for tid å penger, så han ikke hadde så mye annet valg, han driver da å jaller om at han har lite penger igjen mange ganger og at han må gjøre noe før kredittkort selskapene begynner å ville ha pengene sine tilbake.
Sist endret av bar10dr; 25. juli 2011 kl. 02:57.
Sitat av Stinson Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/934294.jpeg
Tydelig at ikke alle forstår alvoret. Flere av de som har kommentert er bekjente av han som var på øya. Det er ikke rart det er krig i verden, dere...
Vis hele sitatet...
Kjent vedkommende i mange år, og sant som du sier at flere av de kommentarene under kommer fra folk som nettopp har kommet hjem fra Utøya.
Sett på den kommentaren på veggen i lang tid, skjønner ikke hvorfor han ikke velger å fjerne den...

Ufattelig hvor lite han bryr seg egentlig,sånn generelt sett utenom denne saken også. Må også sies at jeg ble ganske sjokka av å se dette på freak.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Les hva jeg skriver da.

Poenget er at minst en av foreldrene har jobbet på et slikt kontor, så han vet nok utmerket godt hvordan arbeidstidene er der.

At det var etter stengetid passer jo ypperlig hvis han ikke ønsker å ramme for mange uskyldige, og hvis det var ment som en avledningsmanøver for å gi ham mer tid på Utøya.

Og hvis Utøya var hovedmålet, hadde han ikke så mange andre muligheter enn sette av bomben i fellesferien. Det skjønner da selv du?


Her er det han skriver:

"When someone blows up a government building it is obviously not with the intention to kill the cleaning lady or the janitor. The target has been selected after careful consideration because it will yield the wanted results"

Det ønskede resultatet her ser ut til å være å lage en spektakulær avledningsmanøver. Han skriver jo at han ikke fokuserer på å drepe uskyldige (de han ser som uskyldige/skyldige), så han legger bomben til en god stund etter endt kontortid. Da er det svært få mennesker i bygningene.
Vis hele sitatet...
Det er ren spekulasjon fra din side. Hva i sitatet får deg til å tro at han ville spare uskyldige mennesker? 15.30 er ikke lenge etter stengetid. Hadde der vært målsetningen, hvorfor ikke sprenge midt på natten, reise til Utøya og skyte alle som ligger og sover? Max impact!
Btw, mens vi snakker om død og fordervelse.

R.I.P Amy Winehouse
Sist endret av IphoneFreak; 25. juli 2011 kl. 03:11.
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...s-3545385.html

noen som vet om dette kan ha noe med terroraksjonen å gjøre? om det kan være noen som støtter ABB?
Nei, sånt skjer i Norge veldig ofte. Prøv å husk avisene før 22 July!
Tidsplan 4.0:

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo? Crafter er ikke utpreget "small". Inneholder: "18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC)"?[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog fra Lillestrøm 10.49? Hvordan komme fra Oslo til Lillestrøm?[/COLOR] [COLOR="Purple"]13.10 Tog/taxi tilbake til gården. Sjåfør observerer "liten bil" på gården (Altså Doblo? Atos?)[/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo?[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør sees på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped/scooter tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)[/COLOR]

15.17? [COLOR="Red"]Plassering av Crafter på ground zero R4[/COLOR]
15.19 [COLOR="Purple"]Legger noe inn i Doblo[/COLOR]
15.20 [COLOR="Purple"]Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata[/COLOR][COLOR="Red"]/Kongensgate/Tollbugata?[/COLOR]
15.22 [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
15.25? [COLOR="Red"]Trafikkmaskinen?[/COLOR]
15.27? [COLOR="Red"]Kjører ned i Festningstunnelen?[/COLOR]
16.20 [COLOR="Purple"]Sentrum evakueres av fare for nye bomber[/COLOR]
17.00 [COLOR="Purple"]Tar fergen fra fastlandet, to synlige våpen + tung/stor koffert[/COLOR]
17.07 [COLOR="Purple"]Ankommer Utøya[/COLOR]
17.08 [COLOR="Purple"]Skuddløsning Utøya[/COLOR]

17.27 [COLOR="Purple"]Politiet får nødanrop[/COLOR]
17.52 [COLOR="Purple"]Første politi ankommer området, venter på båt.[/COLOR]
18.09 [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer området[/COLOR]
18.25 [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer Utøya[/COLOR]
18.27 [COLOR="Purple"]Pågripes[/COLOR]

1,5 timer fra trafikkmaskinen Oslo til fastland v/Utøya, er det realistisk?
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 03:18.
Øh, Jotun, hva er fargekodene? Er normal skrift originalteksten eller lilla? Og rød, er det (din) kommentartekst? "Mapping" (kartlegging) er også mye enklere i et nettverkssamarbeid hvis teksten er oversatt til et språk (i dette tilfelle: enten engelsk eller norsk). Tidspunkt og dato bør være uthevet likt. Ikke at jeg kommer til å hjelpe deg med kartlegging, stod opp nå nettopp og ligger ---langt etter--- oppdateringsmessig men tenkte hvis andre skulle hatt sjanse til å hjelpe deg
Sist endret av noy; 25. juli 2011 kl. 03:25.
Sitat av Znerk Vis innlegg
1,5 timer fra trafikkmaskinen Oslo til fastland v/Utøya, er det realistisk?
Vis hele sitatet...
Nei, skal vell ta rundt en halvtime hvis du følger fartsgrensa ut ifra det jeg ser når jeg lager kjørerute på google.
Ok, www.pccts.com bekreftet å være fake:

Sitat av http://www.abovetopsecret.com/forum/thread731913/pg12
*caries another bucket of water...throws it on fire

another qff person here...
i just wanna give my 0.02 cents...

when i first heard about the conspiracy sites going wild on pccts.com it was great fun reading about the 'scary stuff' (pre Norwegian psycho rampage)
It was really doing its work great (the website) NOT to mislead people but making people 'tumble' into deeper parts of the rabbit hole (with a little help of our forum etc)
but as baphomet said we really are trying to 'fight' the good fight...spread awareness on all kinds of topics
just like ATS.com camelotforum veritasshow etc
we just used another approach to the whole 'marketing' thing...

and now we had to admit 'the hoax/tactical website pccts.com' for our own safety (its still a crazy world)
but remember please. this pccts site has been around for a long time.
and we prolly have to remove it at some time if people keep connecting it to the oslo thing.

its bad enough we are linked with it at all...but we do not want to provide a means of cover for some sick & twisted folks who intend to kill people...hence 'the admittance of the "hoax" '
we will take appropriate steps if the MSN or other parties try to use us as a strawman/usefull idiots/whatever

so again and hopefully for the last time... we (QuoFataFerunt.com) had NOTHING to do with the whole oslo thing
at best somebody USED the name as a name for his own club of freaks, the violent kind...

we are quite the opposite...

i was truly shocked by the news of the manifesto referring to P.C.C.T.S. ... i could almost hear black choppers and MIB knocking @ the door...it realy freaked me out good ^^ (yeah i read alot about that stuff)
and i hope you guys can understand what i mean...
any questions ? just ask .. i will be around for a few more hours if needed.

btw i 'm a admin on the site (www.quofataferunt.com) check my username if you have doubts/questions

peace,

Fr3bzY
watch?v=qLci5DoZqHU
Vis hele sitatet...
Sitat av noy Vis innlegg
Øh, Jotun, hva er fargekodene? Er normal skrift originalteksten eller lilla? Og rød, er det (din) kommentartekst? "Mapping" (kartlegging) er også mye enklere i et nettverkssamarbeid hvis teksten er oversatt til et språk (i dette tilfelle: enten engelsk eller norsk). Tidspunkt og dato bør være uthevet likt. Ikke at jeg kommer til å hjelpe deg med kartlegging, stod opp nå nettopp og ligger ---langt etter--- oppdateringsmessig men tenkte hvis andre skulle hatt sjansje til å hjelpe deg
Vis hele sitatet...
Regner med at svart er ABB sin originaltekst, lilla er bekreftede opplysninger, og rød er teorier.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Regner med at svart er ABB sin originaltekst, lilla er bekreftede opplysninger, og rød er teorier.
Vis hele sitatet...
Bingo. Og %€##&s Copy&Paste hver gang, med manuell farging av hver linje...
Tidsskjemaet og dagboken du presenterer her begynner jo snart å bli komplett. Flott jobba!
Sitat av Hawken- Vis innlegg
Nei, skal vell ta rundt en halvtime hvis du følger fartsgrensa ut ifra det jeg ser når jeg lager kjørerute på google.
Vis hele sitatet...
Ikke verre nei... med tidligere nevnte kø ved Skøyen på fredag, er kanskje tiden realistisk da. Han har nesten garantert holdt fartsgrensa og alt av trafikkregler ellers.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Kjent vedkommende i mange år, og sant som du sier at flere av de kommentarene under kommer fra folk som nettopp har kommet hjem fra Utøya.
Sett på den kommentaren på veggen i lang tid, skjønner ikke hvorfor han ikke velger å fjerne den...

Ufattelig hvor lite han bryr seg egentlig,sånn generelt sett utenom denne saken også. Må også sies at jeg ble ganske sjokka av å se dette på freak.
Vis hele sitatet...
Litt sen ninjaedit, han slettet innlegget sitt etter å ha blitt hetset tilbake til steinalderen og tilbake. Etter det blir han nå hetset for å ha slettet innlegget med de idiotiske meningene sine...

Og til info om noen som snakket om Mythbusters tidligere i tråden:
Snakket nettopp med en av mine beste venner som kun var veldig få meter unna terrorhora, som overlevde på å dukke under og svømme langt ut. Han sa også at han så kuler som passerte hodet hans i vannet på vei ned, men ingen da han kom dypere i vannet.
Sist endret av ZELDUR; 25. juli 2011 kl. 03:31.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Bingo. Og %€##&s Copy&Paste hver gang, med manuell farging av hver linje...
Vis hele sitatet...
Hva med å mellomlagre i notepad? Med fargekoder.
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Det er vel noen bombefolk her ennå... om han her lesser av Doblo noen sekker gjødsel og annet han trenger for utplassering av en bombe på lokasjon, trenger han en slik "mini-mc" til noe? http://www.mcelroy.com/specsummary/MiniMc.pdf

Mer info/bruksanvisning: http://www.ctsi-va.com/index_files/minimcenglish.pdf

Det er vel noen løse deler som trengs for å sette opp en ANFO-bombe, bla. noen metallrør for ett eller annet?
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 03:33.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.