Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375360
Syk oppskrift denne mannen har laget, blir rystet av dokumentet. og samtidig fascinert.
Lurer også på evt. IQ på ABB? Selvom IQ ikke alltid faktisk har noe med smarthet å gjøre.
Sitat av moos Vis innlegg
han har skrivit rett ut vad han menar innan, varför skriver han nu i kod???

Tror det stämmer att han tänkte göra detta på onsdagen og sedan gömma sig i Kautokeino.
Vis hele sitatet...
Alt fra Kautokeino-notis og utover frem til Police-påkledningen er bare en cover-up, i tilfelle mislykket aksjon så har han en skriftlig forklaring på hvorfor han har lastet bilen full med drivstoff som han nevner tidligere på arket. Husk at dokumentet ble spredd FØR aksjonen, så at det ville bli lest av PST innen kort tid uansett bombing eller ikke, er stor.

Alt dette er diskutert tidligere i tråden btw.
Sitat av rack1 Vis innlegg
"If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum funds in the shortest period of time to repay the debts"

Kan dette bety at han dro på Utøya (Conflict zones) for å drepe flest mulig på kortest mulig tid, fordi tidligere bomber ikke har sprengt?
Vis hele sitatet...
Nei, det betyr at dersom det ikke blir vellykket vil han jobbe som leiesoldat for å betale tilbake gjelden fortest mulig..
SISTE: Politiet vil lukke
FENGSLINGSMØTET REF VG
Jeg forstod koblingen, B_Romeo. Jeg tenkte bare at det kunne være noe han hadde planer om i retten, mtp at han skriver at det vil bli awesome, og folk vil bli forbauset.

Regner med det var et utdrag fra dagsplanen den 22. juli, men da jeg leste det istad koblet jeg det opp som en mulig plan, også framover i tid.
Sitat av rack1 Vis innlegg
"If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum funds in the shortest period of time to repay the debts"

Kan dette bety at han dro på Utøya (Conflict zones) for å drepe flest mulig på kortest mulig tid, fordi tidligere bomber ikke har sprengt?
Vis hele sitatet...
Nei.

Om bomben ikke eksploderte og skytingen ikke gikk som det skulle, ville han starte opp sikkerhetsfirmaer i konfliktsoner for å tjene penger fort for å nedbetale gjelda si.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er dette imot det ABB planla?

At dette skulle skje er sikkert noe han har tenkt på, og de setter ingen stopping i de framtidige planene hans?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Alt fra Kautokeino-notis og utover frem til Police-påkledningen er bare en cover-up, i tilfelle mislykket aksjon så har han en skriftlig forklaring på hvorfor han har lastet bilen full med drivstoff som han nevner tidligere på arket. Husk at dokumentet ble spredd FØR aksjonen, så at det ville bli lest av PST innen kort tid uansett bombing eller ikke, er stor.

Alt dette er diskutert tidligere i tråden btw.
Vis hele sitatet...
Dette rimer også mtp at journalister hørte fra politi rett etter eksplosjonen at det skulle være 2 bomber til.

Tror nok PST har hatt kjennskap til dokumentet
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Joda, må bare kjøre langs operaen og inn i tunnelen fra bjørvika siden.
Vis hele sitatet...
Så... ned Tollbugata, over trafikkmaskinen bort til Operaen og ned derfra?
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Vis hele sitatet...
politiet ønsker dette, det betyr ikke at det er vedtatt
Sitat av rack1 Vis innlegg
"If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum funds in the shortest period of time to repay the debts"

Kan dette bety at han dro på Utøya (Conflict zones) for å drepe flest mulig på kortest mulig tid, fordi tidligere bomber ikke har sprengt?
Vis hele sitatet...
Nei, han hadde sikkert planer om å bli hyrt inn til private sikkerhetsfirmaer som utfører diverse oppdrag i konfliktsoner rundt om i verden alá Afganistan, Irak osv osv...
Sitat av hypernuke Vis innlegg
http://www.kjeltring.com/content/view/40/68/
pleide og høre på den før, skrudde den på rett etter bombe angrepet, og da fungerte den ikke. Noen som vet hvorfor?
Vis hele sitatet...
Politiet gikk over til kryptert samband for å ha lukket kommunikasjon. Forståelig og ganske logisk egentlig, da eventuelle gjerningsmenn kunne dratt nytte av å høre politiets kommuniasjon.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Nei, det betyr at dersom det ikke blir vellykket vil han jobbe som leiesoldat for å betale tilbake gjelden fortest mulig..
Vis hele sitatet...
Det gir ingen mening. Når han snakker om gjeld like før snakker han åpenbart i koder. "Gjeld" er altså ikke pengegjeld, men noe annet. Slik jeg tolker det, er "gjeld" når han ikke klarer å gjennomføre operasjonen, for da er han "skyldig" en operasjon.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Tidsplan 2.3:



Hjelp til veivalg etter Hammersborg ønskes...
Vis hele sitatet...

Ville fortsatt ned Møllergata, inn i Kongensgate, så tatt til venstre bort Tollbugata, ut i trafikk maskinen, og fulgt skilting mot Drammen.
Hvis Oslo S var stengt 21 juli, så måtte han ta tog fra si Lillestrøm.
Derfra går toget 10:49 og ankommer da Rena 13:01. Derfra tar han
taxi opp til gården. Har altså 3 og en halvtime på seg til klokken er
1700 ( hvor han da angivelig parkerer bilen ) . Dvs han brukte en halvtime på
gården. Men


Skjønner da ikke helt den tidsgreia her:
"..... there 10.00 Parkering av Crafter i Oslo
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30"
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det gir ingen mening. Når han snakker om gjeld like før snakker han åpenbart i koder. "Gjeld" er altså ikke pengegjeld, men noe annet. Slik jeg tolker det, er "gjeld" når han ikke klarer å gjennomføre operasjonen, for da er han "skyldig" en operasjon.
Vis hele sitatet...
Han hadde jo 9 kredittkort på seg
Sitat av Jotun Vis innlegg
Så... ned Tollbugata, over trafikkmaskinen bort til Operaen og ned derfra?
Vis hele sitatet...
Blir vel det, mest sannsynlig så kjørte han ned til der Møllergaten kommer ut, så rett over Karl Johan. Over Rådhusplassen og ut på E18 ved Aker brygge.

Det er ihvertfall veien jeg ville kjørt ut av byen i den retningen fra Youngstorget.

Han kan jo ha hatt en bil stående bak tinghuset og da er det jo strake veien ut på Fredriks gate og rett ut på E18 ved aker brygge.
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Dette var 2 dager etter i loggen... Mulig seeding ikke har noe med å "seed'e en torrent" å gjøre? Det er vertfall et ord som kan brukes i mange forskjellige sammehenger da.
Vis hele sitatet...
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det gir ingen mening. Når han snakker om gjeld like før snakker han åpenbart i koder. "Gjeld" er altså ikke pengegjeld, men noe annet. Slik jeg tolker det, er "gjeld" når han ikke klarer å gjennomføre operasjonen, for da er han "skyldig" en operasjon.
Vis hele sitatet...
Nettopp det jeg tenkte på
Ridder av 1. klasse
Sitat av Cikey Vis innlegg
Nei, det betyr at dersom det ikke blir vellykket vil han jobbe som leiesoldat for å betale tilbake gjelden fortest mulig..
Vis hele sitatet...
hmm... hadde han tenkte å bruke stikke av planen sin, hvis oppdraget ikke ble vellykket da? Men siden det tydeligvis var vellykket, så overga han seg når politiet kom?
Sitat av theundertaker Vis innlegg
Heisann Freaks!

Hvor stor er denne utøya i areal? Har ABB oppholdt seg i visse soner av øya, eller tror dere han har hatt tid til å gå rundt hele øyen en eller flere ganger? Slik jeg har oppfattet det gikk han sakte og forholdt seg rolig, så sannsynligheten taler vel til at han gikk frem og tilbake langs strandlinjen på den ene siden?
Vis hele sitatet...
Jeg var der for et par år siden. Husker ikke hvor lang tid en runde rundt tok, men det finnes ingen punkt hvor du har oversikt over hele øya. Tipper det tar en 10-15 min å gå fra ende til ende om man krysser den.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Blir vel det, mest sannsynlig så kjørte han ned til der Møllergaten kommer ut, så rett over Karl Johan. Over Rådhusplassen og ut på E18 ved Aker brygge.

Det er ihvertfall veien jeg ville kjørt ut av byen i den retningen fra Youngstorget.

Han kan jo ha hatt en bil stående bak tinghuset og da er det jo strake veien ut på Fredriks gate og rett ut på E18 ved aker brygge.
Vis hele sitatet...
Vitne sier han hadde bilen på Hammersborg torg.
http://www.dagbladet.no/2011/07/24/n...toya/17439813/
Sitat av thomjak Vis innlegg
Han hadde jo 9 kredittkort på seg
Vis hele sitatet...
10. Og alle var nedbetalt.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Angående krypteringen i denne siden så fikk det meg til å tenke på en krimbok eller innsattes måtte å kommunisere på , husker ikke helt.

Uansett, de sendte brev til hverandre med forskjellige tall- og bokstavkombinasjoner, f.eks 23-4--D og 881 -39-A. Dette var koder som var umulig å løse for de som kom over det, da det ikke fantes noe mønster.

Grunnen til at koden ikke fulgte et sett med regler var fordi at de to som kommuniserte med hverandre hadde to eksemplarer av samme bok, så 881 - 39 - 11 - A, kunne bety: side 881, setning/linje 39, første ord på bokstav A. Slik kunne hvert kodesiffer representere en bokstav eller et ord og man kunne konstruere beskjeder slik.

Mulig det blir litt vel i overkant, men ville nevne det iaf.
Vis hele sitatet...
Denne ble postet tidligere. http://www.pccts.com/sec_log_c_x2010...ti_message.pdf

Er det noe slikt?
Sitat av SSH Vis innlegg
Syk oppskrift denne mannen har laget, blir rystet av dokumentet. og samtidig fascinert.
Lurer også på evt. IQ på ABB? Selvom IQ ikke alltid faktisk har noe med smarthet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Etter det jeg har lest av det virker det mer som innlimt materiale fra andre, med kommentarer som drar mer i retning av rosabloggere enn noe intellektuelt. Mannen ser jo på det å grave et lite hull i bakken med masse mygg rundt seg som en stor anstrengelse og ofrelse. Som om ikke det var nok syter han over smerter i håndledd, og hvor synd det er på han som må gjøre en så stor og tung oppgave når han knuser aspirintabletter. Ingenting å være fascinert over bortsett fra at han faktisk klarte å gjennomføre det.
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
Ville fortsatt ned Møllergata, inn i Kongensgate, så tatt til venstre bort Tollbugata, ut i trafikk maskinen, og fulgt skilting mot Drammen.
Vis hele sitatet...
Ser vel grei ut selv i rushen? Han er lommekjent i Oslo, har to minutter på seg før detonasjon for å komme lengst mulig vekk. Tollbugata var ille før med biler/drosje/trikk/buss i knapt to filer etter 15.00, greiere nå for tiden?
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 23:54.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
10. Og alle var nedbetalt.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke tilfelle? Hvor har du det i fra?
Sitat av LDAWG Vis innlegg
Nei, han hadde sikkert planer om å bli hyrt inn til private sikkerhetsfirmaer som utfører diverse oppdrag i konfliktsoner rundt om i verden alá Afganistan, Irak osv osv...
Vis hele sitatet...
Det gir ingen mening. Har han snakket om det andre steder i manifestet?

Når han snakker om gjeld like før snakker han åpenbart i koder. Hvorfor skal vi ta ham ordrett når han nevner det igjen?
Men, ettersom han vil ha åpent fengslingsmøte, og det er beskrevet i manifestet.
Hvordan vet vi at det ikke også er en del av planen? for å lure oss til å tro at han vil ha det, men egentlig ikke? :s
Høres veldig bullshit ut, men kan hende?
Sitat av Hesse Vis innlegg
Etter det jeg har lest av det virker det mer som innlimt materiale fra andre, med kommentarer som drar mer i retning av rosabloggere enn noe intellektuelt. Mannen ser jo på det å grave et lite hull i bakken med masse mygg rundt seg som en stor anstrengelse og ofrelse. Som om ikke det var nok syter han over smerter i håndledd, og hvor synd det er på han som må gjøre en så stor og tung oppgave når han knuser aspirintabletter. Ingenting å være fascinert over bortsett fra at han faktisk klarte å gjennomføre det.
Vis hele sitatet...
Du vet at det er en svæææær pelican kasse han grevde ned ja? Han måtte ta ut alt innholdet og deretter slepe kassa i en halvtime ++ (husket ikke eksakt tid)

Skal også innrømme jeg stusset litt over klaginga hans over edderkoppene og mygga, men men. Han hadde vel fobi mot insekter, noe jeg kom på at han også nevnte i boka...
Sitat av Hesse Vis innlegg
Mannen ser jo på det å grave et lite hull i bakken med masse mygg rundt seg som en stor anstrengelse og ofrelse.
Vis hele sitatet...
Det får da være måte på overdrivelse.
Jeg bare surrer rundt dette dere snakker om, ettersom jeg ikke har noen oversikt over hva han skriver i manifestet. Har ikke giddet lese noe, bare søkte opp det dere snakket om.

"Seed capital" kan ha noe med å tiltrekke folk? Han skriver at han må ha nok "funds" for å "employ the services of professional blasting engineers".

"If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum funds in the shortest period of time to repay the debts."
Kanskje han her mener at hvis han må utløse bomben prematurt at han evt. kan utgi seg for å være en sikkerhetsvakt for så å samle folk i kaoset, og drepe dem istedenfor?
Sist endret av Voreah; 24. juli 2011 kl. 23:57.
Sitat av Jarne Vis innlegg
Det er vel ikke tilfelle? Hvor har du det i fra?
Vis hele sitatet...
Sitater fra manifestet:
Once back at the farm I got online and paid the outstanding on the remaining of my 9 credit cards so I wouldn't default on any of the outstanding amounts. When I was about to log into the site of the 10th and last credit
card provider my PC went poof and the power went down in the house!
Vis hele sitatet...
I reserved a rental car today, from AVIS, the same company I'm already renting my primary car from. There was not enough credit on the card for a deposit so I had to go to the northern town and transfer 2000 euro to it.
Vis hele sitatet...
Sitat av Jotun Vis innlegg
Ser vel grei ut selv i rushen? Han er lommekjent i Oslo, har to minutter på seg før detonasjon for å komme lengst mulig vekk. Tollbugata var ille før med biler/drosje/trikk/buss i knapt to filer etter 15.00, greiere nå for tiden?
Vis hele sitatet...
Oslo er veldig stille om dagen, lite trafikk overalt.

Men hvis det med Hammersborg torg stemmer, tror jeg han har kjørt over Pilestredet Park og rett ut i Fredriks Gate og videre ut på E18.

Det må være den raskeste veien for å unngå kaos etter eksplosjonen.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det gir ingen mening. Har han snakket om det andre steder i manifestet?

Når han snakker om gjeld like før snakker han åpenbart i koder. Hvorfor skal vi ta ham ordrett når han nevner det igjen?
Vis hele sitatet...
Min mening: Alt fra og med Kautokeino-reisen frem til kostymefesten er ren svada (men reelt nok i forhold til sitt cover med gullgravingsfirma for å få kjøpt chems) kun for å villede PST ved første gangs gjennomlesning, så han får tid ti å dra stikk motsatt vei eller noe.
@Razh0v - den er god

@Manni - det var den koden jeg tenkte på ja.

Blir forøvrig sykt skuffet om fengselsmøtet og/eller rettssaken ender opp bak lukkede dører. Jeg mener at de som ønsker det burde ha fullt innsyn i en sak som dette. Sett fra en annen side, så må jo ABB ha planlagt et scenario der saken blir ført bak lukkede dører og hvordan han evt ville håndtert dette. Mulig jeg gir han for mye kreditt, men..
Sitat av Manni Vis innlegg
Denne ble postet tidligere. http://www.pccts.com/sec_log_c_x2010...ti_message.pdf

Er det noe slikt?
Vis hele sitatet...
Nei, den er hex kodet. Paste inn her: http://www.string-functions.com/hex-string.aspx
Sitat av lambador Vis innlegg
Politiet gikk over til kryptert samband for å ha lukket kommunikasjon. Forståelig og ganske logisk egentlig, da eventuelle gjerningsmenn kunne dratt nytte av å høre politiets kommuniasjon.
Vis hele sitatet...
jeg hørte politi helikopteret samt andre rednings helikoptere på oslo politiets radio samband når de dro ut til utøya å uttover kvelden når de fløy frem å tilbake
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av ludokid Vis innlegg
politiet ønsker dette, det betyr ikke at det er vedtatt
Vis hele sitatet...
Jeg håper på at rettsmøtet og rettsaken ikke skjer bak lukkende dører. Det norske folk har rett til å vite i denne saken.
Men med et ønske om at pressen ikke skriver et skarvet ord om hans ideologi eller politiske meninger som han ønsker.
Sitat av BonQua Vis innlegg
Hvis Oslo S var stengt 21 juli, så måtte han ta tog fra si Lillestrøm.
Derfra går toget 10:49 og ankommer da Rena 13:01. Derfra tar han
taxi opp til gården. Har altså 3 og en halvtime på seg til klokken er
1700 ( hvor han da angivelig parkerer bilen ) . Dvs han brukte en halvtime på
gården. Men


Skjønner da ikke helt den tidsgreia her:
"..... there 10.00 Parkering av Crafter i Oslo
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30"
Vis hele sitatet...
Virker som at han legger på 1 time? eller hva.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Oslo er veldig stille om dagen, lite trafikk overalt.

Men hvis det med Hammersborg torg stemmer, tror jeg han har kjørt over Pilestredet Park og rett ut i Fredriks Gate og videre ut på E18.

Det må være den raskeste veien for å unngå kaos etter eksplosjonen.
Vis hele sitatet...
Vitnet sier han kjørte ned mot Møllers gate. Går det an å svinge til venstre der nå, når han kommer ned fra Hammersborg-parkeringen?
Sitat av Voreah Vis innlegg
"Seed capital" kan ha noe med å tiltrekke folk? Han skriver at han må ha nok "funds" for å "employ the services of professional blasting engineers".
Vis hele sitatet...
Ja. "Seed" = markedsføringseffekt for å få folks oppmerksomhet. "Employ" = rekruttere folk til ideologien hans, og inspirere dem til å gjennomføre egne terroraksjoner ("blasting").

"If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum funds in the shortest period of time to repay the debts."
Kanskje han her mener at hvis han må utløse bomben prematurt at han evt. kan utgi seg for å være en sikkerhetsvakt for så å samle folk i kaoset, og drepe dem istedenfor?
Vis hele sitatet...
Altså, han snakker nok om en backup-plan ja. Som nevnt, oppfordrer han tidligere i manifestet "riddere" til å alltid ha våpen og slikt i bakhånd dersom planen skulle mislykkes. Disse våpnene kan man da bruke til å gjennomføre et siste angrep på et eller annet passende mål før politiet kommer og tar en.

Eventuelt kan man ligge lavt en stund, og ta i bruk backup-utstyret når ting har roet seg litt og man ikke har politiet over seg hele tiden.
Sitat av SSH Vis innlegg
Men, ettersom han vil ha åpent fengslingsmøte, og det er beskrevet i manifestet.
Hvordan vet vi at det ikke også er en del av planen? for å lure oss til å tro at han vil ha det, men egentlig ikke? :s
Høres veldig bullshit ut, men kan hende?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg tro er 50/50.
In any case; I’ve prepped by car, hollowed out the back seats of my Hyundai Atos and it should be room for weapons, a few frag grenades and AP ammo.
Vis hele sitatet...
The car is really crap so I hope it won’t break down in the middle of the autobahn. Several people on the Hyundai forum said I would never reach my destination and back in that car, lol. I guess we will see… The reason I chose it in the first place is that it looks like a pensioners car, so it not likely that I will be stopped in customs controls when I smuggle the arms back to Oslo.
Vis hele sitatet...
Er det denne siten han har vært på montro?
http://www.tscnforum.no/

Noen som klarer å finne han der? Søkte på Atos men fikk bare to urelaterte treff, lurer på hva slags kallenavn han har brukt.
Ikke sikkert dette er relevant, men ang. sikkerhetsselskapet han nevner:

En av linkene på korsfarergruppens side (http://www.pccts.com/) med rødkorset linker til denne:
http://www.carips.com/

Det pccts-nettstedet har forøvrig fornektet all connection med ABB, så det kan fort være at ABB har laget sin egen lille fantasiverden der alle samarbeider med han.
Sist endret av Blue-water; 25. juli 2011 kl. 00:01.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av SSH Vis innlegg
Men, ettersom han vil ha åpent fengslingsmøte, og det er beskrevet i manifestet.
Hvordan vet vi at det ikke også er en del av planen? for å lure oss til å tro at han vil ha det, men egentlig ikke? :s
Høres veldig bullshit ut, men kan hende?
Vis hele sitatet...
Manifestet hans kan og være en eneste stor villedning for alt vi vet...
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
Nei, den er hex kodet. Paste inn her: http://www.string-functions.com/hex-string.aspx
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde, fikk bare masse dritt om at jeg har blitt served / trolla.
Fake med andre ord.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Sitater fra manifestet:
Vis hele sitatet...
Hvor fikk han den cash'en fra? Han snakker jo flere ganger om nedkjørte kredittkort og mangel på funds?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Hvor fikk han den cash'en fra? Han snakker jo flere ganger om nedkjørte kredittkort og mangel på funds?
Vis hele sitatet...
Si det. Hvor snakker han om dette, forresten?
Gjorde ABB Mini-14 om til en hel automatisk ved hjelp av modifikasjoner `?
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.