Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1374789
Anders er ekstremt smart og i tillegg VELDIG paranoid, så at politiet blir å finne noe på PCen hans, tviler jeg sterkt på. Han fortalte jo at han gjemte 3 USB-penner inne i veggen, mens han til stadighet byttet ut hardiskene sine.
Sitat av BonQua Vis innlegg
Gardermoen, lillestrøm, tangen, stange. Men hvorfor ta tog fra steder som tar 15min med bil til hamar? Mtp Tangen og Stange.
Vis hele sitatet...
Så han MÅ til Gardermoen ja... da har vi et bilproblem igjen. Kan ha vært buss/ drosje kanskje.
Sitat av Mchjort Vis innlegg
http://www.pccts.com/sec_log_c_x2010...ti_message.pdf

Denne HEX koden er det samme som:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<HTML><HEAD>
<TITLE>414 Request-URI Too Large</TITLE>
</HEAD><BODY>
<H1>Request-URI Too Large</H1>
The requested URL's length exceeds the capacity
limit for this server.<P>
request failed: URI too long<P>
<HR>
<ADDRESS>Apache/1.3.42 Server at dacat.lunarservers.com Port 80</ADDRESS>
</BODY></HTML>
Vis hele sitatet...
Oversett den her: http://home2.paulschou.net/tools/xlate/

Ga lite mening though... Kanskje for noen andre, men ser ut som troll...
Sitat av PettR Vis innlegg
Hørte på kveldsnytt at han ville stille i retten i uniform ja, som noen nevnte stod i manifestet.
Vis hele sitatet...
The three primary tasks expected from your defence attorney


1. Willingness to facilitate you logistically
The candidate must be willing to order the components that make out the Justiciar Knight uniform for you and he/she must then compensate a tailor to assemble it. This task will take him several hours so he should be prepared to invest that time. He must understand that wearing our uniform during trial is an essential aspect of furthering our cause and he must be willing to facilitate you.
Vis hele sitatet...

Er et av kriteriene under valg av advokat
Sitat av Jotun Vis innlegg
Så han MÅ til Gardermoen ja... da har vi et bilproblem igjen. Kan ha vært buss/ drosje kanskje.
Vis hele sitatet...
Evt bare til Lillestrøm, ble bare litt feil i rekkefølgen.
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
alt virker for perfekt å planlagt til att det kan være feil? kan det være han mener noe annet? som att "seeding" for eks kan være ett synonym for noe annet? eller de stedene som ikke passer inn kan bety noe annet?
Vis hele sitatet...
Det er slett ingen feil, kun mulig bevisst villedning i tilfelle totalmislykket aksjon fredag, så trenger han et cover. Jeg er enig i at dette ser utrolig naivt ut tatt i betraktning resten av dkumentet, men tror han var rimelig "høy" ved avslutning av doku på fredag, så det kan ha vært en siste "nødløsning".
Hei, jeg er ny her.

Hva tror folk om dette nye manifestet til Anders BB? Kan det inspirere andre høyreekstreme galinger i den vestlige verden?
Sitat av Vollrik Vis innlegg
Hei, jeg er ny her.

Hva tror folk om dette nye manifestet til Anders BB? Kan det inspirere andre høyreekstreme galinger i den vestlige verden?
Vis hele sitatet...
Les de siste 100sidene så finner du ut av det, velkommen btw
Kan stemme. Hva om computermagasinet er et alibi nok en gang?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Slik uniformen han vil ha i retten ser ut?

EDIT: Justiciar Knight uniform
Sist endret av Harabo; 24. juli 2011 kl. 23:29.
1. 115.99.45.8 Ukjent opprinnelse

2. 0x57346915.hknxx3.dynamic.dsl.tele.dk:25027 Danske

3. h-67-101-139-146.phlapafg.dynamic.covad.net:6882

De jeg fant som ikke var norske!
Seed-delen er åpenbart "kodet" hvis man ser på resten:

Friday July 22 - Day 82: Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. Test dirt for gram of
gold per kg. Have enough material for at least 20 blasts. Start capitalization of project as soon as I
have results. Time is running out, liquidity squeese inc. Call/email all my investor contacts with
updated online prospectus/pdf.
This is going to be an all-or-nothing scenario. If I fail to generate acceptable precious metals yields,
in combination with swift initiation of the capitalization for securing the areas I will be heavily
indebted. I must complete capitalization of the mineral extraction project within August at latest!
When I have the required seed capital I will have enough funds to employ the services of
professional blasting engineers.
If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum
funds in the shortest period of time to repay the debts.
First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be
awesome as people will be very astonished:-)
Vis hele sitatet...
Altså:

"Blasting sequences" er bomber i Oslo.

"Start capitalization" er uvisst. Så snart bomben går av, gå videre til neste mål?

"Call investor contacts with PDF" er åpenbart manifestet som skal distribueres til noen han har pekt seg ut på forhånd.

"Generate acceptable precious metal yields" er vel at han skal klare å gjennomføre angrepene.

"Seed capital for professional blasting engineers" kan muligens vise til enten medsammensvorne som "sover" frem til en viss tid (august?) før de setter i gang med flere angrep.

Dette med "private security firm in conflict zones" viser vel til at hvis han ikke klarer å gjennomføre angrepet, går han til plan B. Et annet sted i manifestet nevner han hvordan medterrorister bør ha en plan B med et skjult lager de kan åpne for å lage så mye helvete som mulig som en erstatning for hovedplanen som gikk galt.

Politi-kommentaren viser åpenbart til at han har på politiuniform.

Party er sikkert Utøya.
Vollrik: Det finnes nok noen, men de må vel se hvor mye sorg en sånn handling bringer med seg. De må vel ha menneskelige følelser de også. Det å krysse den grensa er nok noe som ytterst få gjør\klarer å gjøre.
Er det noen som har linken til SA, slik at det kanskje er mulig å finne ut hvem som først la den ut og spore personen. Han sendte dokumentet ut til 9000(7?) stk om jeg ikke leste feil. Eller har vi konkludert med at det var finnene som la det ut på SA, noe jeg finner lite sannsynlig.
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Sitat av Tido Vis innlegg
Har du streamlink? Del?
Vis hele sitatet...
Har desverre ikke link, det var bror min som hørte dette via scanner i Hamar.
Hei.

er ikke meningen å blande eg inni noe her, MEN.
Kan noen poste link til alle delene av boken?

orker rett og slett ikke, bla igjennom 196 sider, for å finne de 3 linkene, hvis de i det hele tatt er her da.

Anyone?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
Oversett den her: http://home2.paulschou.net/tools/xlate/

Ga lite mening though... Kanskje for noen andre, men ser ut som troll...
Vis hele sitatet...
Dere er helt på jordet. Slutt før dere driter dere mer ut =)
Sitat av Harabo Vis innlegg
Slik uniformen han vil ha i retten ser ut?

EDIT: Justiciar Knight uniform
Vis hele sitatet...
Morsomt Men for de som faktisk lurer:

http://oi55.tinypic.com/iyprb9.jpg
Sist endret av Katalysator; 24. juli 2011 kl. 23:33.
"First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be
awesome as people will be very astonished:-)"

Jeg tenker at dette er hans oppmøte i høringa i morgen? evt rettsaken?
Sitat av Harabo Vis innlegg
Slik uniformen han vil ha i retten ser ut?

EDIT: Justiciar Knight uniform
Vis hele sitatet...
Er vel mer a'la dette : http://spacelordsrants.files.wordpre...2/crusader.jpg

Justicar Templarene var vel en divisjon av korsfarere om jeg ikke bommer helt.
Finnene har også sagt til finske medier at de sendte dokumentet videre til flere personer uten å sjekke innholdet i vedlegget. Det kan være hvem som helst som har lastet opp dokumentet, med mindre det er datostemplet fra 2share. Det er jo åpenbart fjernet derfra nå, så det blir vel vanskelig for oss å sjekke om en slik datostempling i det hele tatt finnes.
Sitat av razh0r Vis innlegg
"First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be
awesome as people will be very astonished:-)"

Jeg tenker at dette er hans oppmøte i høringa i morgen? evt rettsaken?
Vis hele sitatet...
I retrospekt må man vel si dette var Utøya.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Slik uniformen han vil ha i retten ser ut?
Vis hele sitatet...
Nei, tror det er mer som noe slikt:

http://www.halloweenplayground.com/i...wn-costume.jpg
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Seed-delen er åpenbart "kodet" hvis man ser på resten:



Altså:

"Blasting sequences" er bomber i Oslo.

"Start capitalization" er uvisst. Så snart bomben går av, gå videre til neste mål?

"Call investor contacts with PDF" er åpenbart manifestet som skal distribueres til noen han har pekt seg ut på forhånd.

"Generate acceptable precious metal yields" er vel at han skal klare å gjennomføre angrepene.

"Seed capital for professional blasting engineers" kan muligens vise til enten medsammensvorne som "sover" frem til en viss tid (august?) før de setter i gang med flere angrep.

Dette med "private security firm in conflict zones" viser vel til at hvis han ikke klarer å gjennomføre angrepet, går han til plan B. Et annet sted i manifestet nevner han hvordan medterrorister bør ha en plan B med et skjult lager de kan åpne for å lage så mye helvete som mulig som en erstatning for hovedplanen som gikk galt.

Politi-kommentaren viser åpenbart til at han har på politiuniform.

Party er sikkert Utøya.
Vis hele sitatet...
han har skrivit rett ut vad han menar innan, varför skriver han nu i kod???

Tror det stämmer att han tänkte göra detta på onsdagen og sedan gömma sig i Kautokeino.
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Hei.

er ikke meningen å blande eg inni noe her, MEN.
Kan noen poste link til alle delene av boken?

orker rett og slett ikke, bla igjennom 196 sider, for å finne de 3 linkene, hvis de i det hele tatt er her da.

Anyone?
Vis hele sitatet...
Gjør et søk i piratbukta etter Anders Breivik så finner du det du leter etter : )
Han påsto vel å ha sendt det til rundt 7000 facebook-venner. De som postet det på SA refererte til det så vidt jeg husker av posten. Linken ligger et stykke bak i tråden.
Sitat av thomjak Vis innlegg
Rettelse JackSparrow
Vis hele sitatet...
Tyvm

titegn
Sitat av canchase Vis innlegg
Er det noen som har linken til SA, slik at det kanskje er mulig å finne ut hvem som først la den ut og spore personen. Han sendte dokumentet ut til 9000(7?) stk om jeg ikke leste feil. Eller har vi konkludert med at det var finnene som la det ut på SA, noe jeg finner lite sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Linken fra SA er tatt ned.

Sitat av razh0r Vis innlegg
"First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be
awesome as people will be very astonished:-)"

Jeg tenker at dette er hans oppmøte i høringa i morgen? evt rettsaken?
Vis hele sitatet...
Hva var han utkledd som på Utøya?
Noen som vil gi meg en oppdatering på tidsskjemaet? Lenge siden det er tatt opp. Fra handlingsdagen, altså..
ABB har referert hit i doku tidligere: http://lafsco.com/knighttemplar.html
Okey, jeg må stoppe dere nå. Dere er faktisk, som nso sier, HELT på jordet. Den torrenten betyr ingenting. Dere bruker energi på noe som ikke blir å gi noe resultat.

Sitat av razh0r Vis innlegg
"First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be
awesome as people will be very astonished:-)"

Jeg tenker at dette er hans oppmøte i høringa i morgen? evt rettsaken?
Vis hele sitatet...

Jeg vil da tro dette var da han dro til Utøya i politiuniform.
Når folk prater om at han skal skaffe penger mellom 06.00 og 08.30 så er det på rett vei da?
Sitat av moos Vis innlegg
han har skrivit rett ut vad han menar innan, varför skriver han nu i kod???
Vis hele sitatet...
Fordi PDF-filen ble sendt ut før han gjennomførte angrepet. Hvis PDF-filen spredte seg for raskt kunne noen melde fra til politiet, som ville vite nøyaktig hva som skulle skje.

Tror det stämmer att han tänkte göra detta på onsdagen og sedan gömma sig i Kautokeino.
Vis hele sitatet...
Nei, han ville bli tatt. Det er en del av planen hans for maksimal PR-effekt.
Sist endret av hemmeligegreier; 24. juli 2011 kl. 23:38.
Tidsplan 2.3:

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Gardermoen? [/color][Color="Purple"]Tog/taxi tilbake til gården, bekreftet[/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør finnes på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, ? [COLOR="Red"]Utplassering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]? Kjøretur med Doblo?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør han her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg?[/COLOR]


15.24 [COLOR="Purple"]Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata[/COLOR] [COLOR="red"](Denne er fortsatt enveiskjørt derfra mot Stortorget?)[/COLOR]
15.26 [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
15.27? [COLOR="Red"]Sannsynligvis kjører over Stortorget mot Akershus festning[/COLOR]
15.35? [COLOR="Red"](kjører ned i Festningstunnelen?) Hva er sannsynlig rute med det nye tunnelsystemet?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Hjelp til veivalg etter Hammersborg ønskes...
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 23:41.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Seed-delen er åpenbart "kodet" hvis man ser på resten:



Altså:

"Blasting sequences" er bomber i Oslo.

"Start capitalization" er uvisst. Så snart bomben går av, gå videre til neste mål?

"Call investor contacts with PDF" er åpenbart manifestet som skal distribueres til noen han har pekt seg ut på forhånd.

"Generate acceptable precious metal yields" er vel at han skal klare å gjennomføre angrepene.

"Seed capital for professional blasting engineers" kan muligens vise til enten medsammensvorne som "sover" frem til en viss tid (august?) før de setter i gang med flere angrep.

Dette med "private security firm in conflict zones" viser vel til at hvis han ikke klarer å gjennomføre angrepet, går han til plan B. Et annet sted i manifestet nevner han hvordan medterrorister bør ha en plan B med et skjult lager de kan åpne for å lage så mye helvete som mulig som en erstatning for hovedplanen som gikk galt.

Politi-kommentaren viser åpenbart til at han har på politiuniform.

Party er sikkert Utøya.
Vis hele sitatet...
Svært enig i tolkningen din av dette. Lurer på din take på hva han mener med
If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum funds in the shortest period of time to repay the debts.
Vis hele sitatet...
Han nevner forøvrig seed capital i anførselstegn et annet sted i manifestet sitt.side 1265, øverst.

Prior to this process, seeing that individuals depend on an income, it should be created a fund for the sole purpose of contributing with “seed capital” to these type of “ideological driven business entrepreneurs”.
Vis hele sitatet...
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Hva var han utkledd som på Utøya?
Vis hele sitatet...
Er du seriøst nå..? Han gikk i politiuniform.
@B_Romeo: regner med det betyr det han skriver. At om operasjonen går til helvete, og han ikke blir tatt/ikke får startet på noe av dette, så ligger han svært dårlig ann mtp gjeld, og må skaffe penger så raskt som mulig.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Hjelp til veivalg etter Hammersborg ønskes...
Vis hele sitatet...
Er ikke så mange mulige ruter.

Enten ut på E18 ved Aker brygge.
Oslo tunnellen
Ring 3 via smestad

derfra ut til Sandvika, så mot Hønefoss!
Tror ikke dere skal ta alt som står i det manifestet helt bokstavelig. Er nok blitt en del små(stor?)justeringer av planen underveis.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Svært enig i tolkningen din av dette. Lurer på din take på hva han mener med
Vis hele sitatet...
Det er jo det jeg skriver om at hvis plan A feiler, vil han trekke seg tilbake til backup-lageret sitt som han beskriver andre steder i manifestet:

Hans kriver at hvis planen slår feil, bør alle "riddere" ha våpen og andre midler i reserve så de kan slå til igjen med en gang, og før de blir tatt. Et slags siste desperat angrep når hovedplanen feilet og politiet er på vei.

På den annen side, en slik backup-plan vil ikke gi samme PR-effekt som han hadde planlagt.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Jeg og trur folk er heeelt på jordet her nå! Dette blir for mye barne-hage etterforskning som nevnt tidligere!
Da er det også kommet i TV2 det jeg skrev tidligere. Politimannen var en av de første som døde:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...e-3545366.html
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er du seriøst nå..? Han gikk i politiuniform.
Vis hele sitatet...
Det var et retorisk spørsmål til razh0r som ikke forsto koblingen mellom costume party og police uniform i manifestet
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Er ikke så mange mulige ruter.

Enten ut på E18 ved Aker brygge.
Oslo tunnellen
Ring 3 via smestad

derfra ut til Sandvika, så mot Hønefoss!
Vis hele sitatet...
Kommer ikke ned i Festningstunnelen fra Børsen lenger?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Kommer ikke ned i Festningstunnelen fra Børsen lenger?
Vis hele sitatet...
Joda, må bare kjøre langs operaen og inn i tunnelen fra bjørvika siden.
Heisann Freaks!

Hvor stor er denne utøya i areal? Har ABB oppholdt seg i visse soner av øya, eller tror dere han har hatt tid til å gå rundt hele øyen en eller flere ganger? Slik jeg har oppfattet det gikk han sakte og forholdt seg rolig, så sannsynligheten taler vel til at han gikk frem og tilbake langs strandlinjen på den ene siden?
"If all fails, I will initiate my career with a private security firm in conflict zones to acquire maximum funds in the shortest period of time to repay the debts"

Kan dette bety at han dro på Utøya (Conflict zones) for å drepe flest mulig på kortest mulig tid, fordi tidligere bomber ikke har sprengt?
Sitat av Tido Vis innlegg
Har du streamlink? Del?
Vis hele sitatet...
http://www.kjeltring.com/content/view/40/68/
pleide og høre på den før, skrudde den på rett etter bombe angrepet, og da fungerte den ikke. Noen som vet hvorfor?
Sitat av theundertaker Vis innlegg
Heisann Freaks!

Hvor stor er denne utøya i areal? Har ABB oppholdt seg i visse soner av øya, eller tror dere han har hatt tid til å gå rundt hele øyen en eller flere ganger? Slik jeg har oppfattet det gikk han sakte og forholdt seg rolig, så sannsynligheten taler vel til at han gikk frem og tilbake langs strandlinjen på den ene siden?
Vis hele sitatet...
Skal huske å ha lest at du skulle klare å komme det rundt øya på 10 minutter. Usikker på om det var hele veien rundt eller kun fra 1 side til den andre though.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.