Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1286
Hei.
Jeg og 4 brukere til, deler på en server (win 2012) på felles kontor.
Nå ønsker vi å installere office på den.
Vi har alle en office 365 lisens hver og alle har egne e-post domene knyttet til sine kontoer.

Spøsmål 1. Kan vi hver for oss installere vår egen kopi, på server?
2. Må jeg kjøpe 5 nye office lisenser, for bruk på serveren?
3. Kan jeg installere en kopi og hver enkelt logger på med sin konto?
4. Annet/ingen av delene?

På forhånd takk for svar
Ingen av delene, du trenger en office for terminalserver lisens så vidt jeg veit.
O365 lisenser krever dedikert fysisk (!) hardware pr kunde for lisensiering på (terminal)server.

Microsoft lisensiering er helt latterlig innviklet men etter innføring av 365 ble det veldig tydelig at MS gjør det de kan for å "tvinge" kunder over i egen serversky (kravet gjelder altså ikke for terminalservere hostet i Azure.
Uvaksinert 👍
Hvis du har en Office 365 plan som inneholder ProPlus (som f.eks plan E3) så kan du installere den på en RDS server (Terminalserver). Du må laste ned Office Deployment Tool og manuelt redigere en XML fil.

https://technet.microsoft.com/en-us/...ice.15%29.aspx

Denne er grei å følge. Husk å endre språk i XML fila (fra en-us til nb-no hvis man vil ha norsk)
http://blog.powerbiz.net.au/office-3...er-activation/
Sist endret av daffe; 11. september 2015 kl. 10:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Office365 Pro+ sier ingen ting om hver enkelt bruker kan ha sitt eget domene e-post med Exchange funksjon. Ringte Microsoft support og fikk snakke med en fra India. Jeg forsto ingenting av hva han sa, dette er helt håpløst.

Server er ihvertfall installert nå
Joda dette går helt fint, hvis dere har med exchane på O365 pakka deres, da er det bare å legge til domenet der som en smtp addresse på brukerene og den vill mota og sende eposter på den adressen