Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3263
Er det noen som har erfaring med tap av førerkort på grunn av innrømmelse av røyking av hasj? Hva skjedde?
Anonym bruker
"Misunnelig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke personlig erfaring, men de jeg kjenner og mangfoldige tråder på freak sier att du må pisse rent en stund for å få det tilbake.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du røyker deg fjern mer enn 5 ganger i året kan politiet ta fra deg lappen på grunnlag av manglende edruelighet ! Ville tatt kontakt med advokat, og bruk noen lapper på det for å få hjelp ! Politiet forventer at du skal godta inndragningen som de fleste stonere gjør, fordi de ikke har råd til advokat. Ta deg råd til advokat, billigere der enn å bli lappløs og evt arbeidsledig(avhengig av om du trenger bil i jobb) og bot . Aldri snakk med politiet om det kan skade deg eller ditt liv. Bruk alltid advokat.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oh yes... har erfaring. Ble sendt på psykr sykehus og politi fant videoer på youtube hvor jeg kjørte i over 200 på bakhjulet på motorsykkel, men da dem ikke så ansiktet mitt kunne de ikke konstantere at det var MEG. Men derimot urinprøven ved ankomst viste 3 forksjellige substanser i pisset. Da måtte såklart legen melde fra til fylkeslegen, noe de plikter. Det som skjer om de blir tatt med narkotika i deg utenom kjøring (suspensjon av førerkort) må du avelgge 6 mnd urinprøver for å vise edruelighet, ETT utslag og du må starte på nytt. Etter 6 mnd edruelighet, kan legen vurdere om du er egnet helsemessig til å føre motorvogn (lett klasse, bil & mc), og skrive en NA0202 attest godkjent fra lege du kan vise til politi/vegvesen. Det er ett jævla slit syntes jeg, men nå skal jeg endelig få tilbake det forpulte førerkortet etter ett år... all lykke til deg og håper du slipper unna....

Blir du ergo stoppet av politiet og tatt for kjøring i påvirket tilstand (valium, hasj eller kokain feks) vil det bli opprettet sak og du får forelegg og førerkorttap i lengre periode, alt ettersom hvor mye prosent rus du har i blodet ditt.

Lurer du på noe mer så bare spør, skal svare så godt jeg kan..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0.2 med hasj.. hadde ikke lappen da, men fikk sperrefrist i 10mnder
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av nysgjerrig_26 Vis innlegg
Er det noen som har erfaring med tap av førerkort på grunn av innrømmelse av røyking av hasj? Hva skjedde?
Vis hele sitatet...
Ble tatt hjemme. Innrømte bruk 2-3 ganger i måneden. Var uten lappen i 5 år helt til de innrømte at de ikke hadde grunnlag for å holde den fra meg. Måtte ta en kjøretur med en på biltilsynet, så fikk jeg den igjen. Snuten prøvde seg med å kreve pisseprøver men da det ikke fins juridisk grunnlag for det gav de opp tol slutt.
Og røyke en liten en en kveld en gang i mellom uten og miste lappen er normalt i Oslo, med mindre du gir dem inntrykk av at du ikke burde ha førekort, om du kjører i 200 km på hjulet, syntes jeg du bare burde si. Halo jeg har jo beinet på bakbremsen! Også de to andre substantene kan du bare si er rekrasjonelt bruk. Går helt fint det der altså. Lykke til bandido
Jeg har, må levere urinprøver i 2 år til sammen. Rene prøver i 6 mnd og prøvetid i 2 år med ny helseattest hvert år.