Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3553
Hei,
Startet en nettside for en god del år siden, og den er nå kjøpt opp, og kjøper har bedt meg komme med forslag til forbedringer.

Siden går ut på at studenter fra ungdomsskolen til vgs kan få tips til sine prøver eller eksamener for å få høyere karakter. Men etter og ha jobbet med dette i en stund, har jeg sett meg litt blind og søker tips fra dere til videre utvikling, og får å gi råd til kjøper som kjøpte siden for noen måneder siden.

Som dere sikkert ser brukte jeg et enkelt wordpress theme, så jeg ønsker ikke tilbakemelding på dette (bortsett fra om noen mener jeg burde skifte det helt), men jeg ønsker tilbakemelding på artikler, om de er lette og bruke, forstår du innholdet, er det enkelt og finne fram osv..

Noen av artiklene er skrevet av andre bidragsytere, jeg har prøvd så godt som mulig å rette på feil, men finner du noen blir jeg sjeleglad om du sier ifra. Flere av artiklene er skrevet av lærere, eller tilsendt til lærere som har gitt tilbakemelding.

Har fått en god pris, men vedkommende som eier siden nå er villig til å betale mer for gode tips og råd. Noen som gidder å komme med tilbakemelding? Setter pris på alt konstruktivt. Link her.

Ops: har fått beskjed fra kjøper om at temaet mest sannsynlig skal skiftes ut.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Fitts's law
- Satan så mange skrivefeil i posten din allerede. Hvorfor skulle jeg orke å lese noe på hjemmesida?
- I post som på hjemmeside: Altfor mye copy. Lav SNR.
Så du vil at folk skal gi deg gratisråd som du kan selge videre til sidens nye eiere? sneaky
CoTe2's Avatar
Trådstarter
16 1
Sitat av Jonta Vis innlegg
-
- Satan så mange skrivefeil i posten din allerede. Hvorfor skulle jeg orke å lese noe på hjemmesida?.
Vis hele sitatet...
Vel, du har jo allerede klikket deg inn så you tell me. Kjempeflott at du viser til lenker og, men du kan godt utdype hva du mener med dem. Er det menyen som du mener ikke er god nok?

Sitat av liasis Vis innlegg
Så du vil at folk skal gi deg gratisråd som du kan selge videre til sidens nye eiere? sneaky
Vis hele sitatet...
Ja, ser den nå i ettertid at det ikke er helt på sin plass moralsk sett. Kommer ikke til å ta noe betaling fra råd som kommer herfra, sender heller tråden på mail til kjøper.
Sist endret av CoTe2; 4. mars 2018 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ting du kan forbedre:

-Ordforråd & setninger
-Ryddigere (mye tom plass)
-Bildet er for stort for innholdet
-Hva faen er det med all reklamen??
CoTe2's Avatar
Trådstarter
16 1
Sitat av stratos891 Vis innlegg
Ting du kan forbedre:

-Ordforråd & setninger
-Ryddigere (mye tom plass)
-Bildet er for stort for innholdet
-Hva faen er det med all reklamen??
Vis hele sitatet...
-Fått tilbakemeldinger av elever av ordforrådet er for vanskelig, derfor prøver vi å skrive s enkelt som mulig.
-Den er jeg enig i.
-Hvilket bilde?
-Ingenting på internett er gratis, og tre bannere er ikke særlig mye sammenlignet med andre aktører f.eks. vg.no etc.
Litt kjedelig design på forsiden
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mange skrivefeil
Siden ser forjævlig ut og dropdown-menyen er katastrofal på iphone.

Fiks menyen og legg alle emnene i menyen under en lenke kalt "Fag" eller "emner".
Sist endret av Pope; 15. mars 2018 kl. 16:17.
Skal ikke gå inn på designet på siden, ettersom jeg ikke kan noe om det. Har dog lest litt gjennom historie og samfunnsdelen. Der var det flere negative ting å ta tak i. For det første var det flere småfeil her og der i tekstene. Tekstene var også uten sammenheng, og skapte ikke et helt bilde om hva de skulle handle om. Personlig synes jeg siden ikke virker seriøs nok til å kunne brukes i skolesammenheng.

For det andre brukes det altfor kompliserte begrep i tekstene, noe som fører til at en elev på u. skolen/videregående ikke vil skjønne hva det betyr. For meg virker det som en del er kopiert fra andre sider, da det ikke gir mening, og forfatteren viser ingen forståelse for hva som skrives.

Til slutt er det helt ubrukelig som en kilde i noe som helst sammenheng. Hvem er forfatterne bak artiklene? Det blir dermed ikke vits i å kunne referere til siden, da det ikke vil bli godkjent som en gyldig kilde i noen som helst sammenheng.
Sitat av CoTe2 Vis innlegg
-Ingenting på internett er gratis, og tre bannere er ikke særlig mye sammenlignet med andre aktører f.eks. vg.no etc.
Vis hele sitatet...
Bannere er fuckings rot som man uheldigvis får klikka på i blandt.
Derfor har vi som er lei slik tankegang skaffet adblock for lenge siden
Skulle vært innebygd i chrome og firefox.

Tror en digital læringsplattform for elever kunne vært nyttig hvis motivet først og fremst hadde vært å lage det, men her er det snakk om å selge siden og ideer til forbedring lenge før noen har hørt om den... For mye penger og for lite intiativ
Naturfagdelen er ufattelig dårlig skrevet, og mye av det er feil. Det kan være at den som har skrevet det vet hva han skriver om, men her snakker man om såpass dårlige forklaringer at de blir feilaktige. Jeg tok en rask titt på naturfag for ungdomsskole, fordi jeg anser dette som den viktigste delen - rett og slett fordi mange ungdom ser etter enkle løsninger til å lære nye ting. De som er på vgs eller universitetet vil i stor grad benytte seg av gode kilder til informasjon.

Det som er skrevet om molekyler er rett og slett feil. Det som er skrevet på "hva er et atom?" inneholder mye feilinformasjon og veldig dårlige forklaringer. "Volt vs. Watt vs. Amper" er såpass dårlig skrevet og rotete at det er lite å hente fra teksten (og hvorfor i all verden er motstand/resistens utelatt??).

Newtons lover har du kopiert fra et annet nettsted, ganske direkte. Kunne nesten vært lurt å referere til disse sidene du kopierer fra.

Når det kommer til forskningsrapporter så er vel poenget med å liste opp underoverskriftene å faktisk forklare hva de skal skrive?
Hensikt. Skriv ned hensikten med forsøket ditt.
Vis hele sitatet...
Konklusjon. Her skal du konkludere basert på fakta.
Vis hele sitatet...
* Gikk raskt over VGS delen til naturfag: Hva er poenget med å liste opp noe uten å forklare tilstrekkelig? På f.eks. proteinsyntesen så har du 2-3 mangelfulle setninger som i bunn og grunn ikke ville gitt deg delvis riktig på en prøve. Den illustrasjonen som skal være under teksten er også borte.