Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1508
Jeg har ikke innstilt meg, men jeg må slutte med kokain. Det føles som om jeg kommer til å dø snart hvis jeg ikke slutter, men viljestyrken min er på nivå med en våt fyrstikk...

(Jeg er nok et stykke unna døden, men merker til tider dårlig blodsirkulasjon osv.)

Hvilke konsekvenser har det å gå til fastlegen og fortelle dette? Er det noe hjelp å få der?

Og må dette noteres i journalen min?

Setter pris på erfaringer og håper jeg får noen positive innspill herfra, ikke bare lyst på mer og annet :P

Og for den observante leseren så har jeg altså prestert å begynne på Ritalin/Aduvanz samtidig...
Sist endret av ØstreAker; 12. april 2023 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ØstreAker Vis innlegg
Hvilke konsekvenser har det å gå til fastlegen og fortelle dette? Er det noe hjelp å få der?
Vis hele sitatet...
Ritalin/Aduvanz som du får pga. ADHD?
Og i så fall kom aldri spørsmål om rusbruk opp når du søkte om dette?
Sist endret av vindaloo; 12. april 2023 kl. 00:53.
Trådstarter
13 1
Jo men var absolutt ikke et problem når jeg gjorde utredelsen, og ja masse spørsmål + negativ urinprøve ble levert.
Sist endret av ØstreAker; 12. april 2023 kl. 00:55. Grunn: Leste litt fort…
BRAND ∞ STRONG
Kjipt om det skulle få konsekvenser for ADHD medisineringen. Var sånn jeg tenkte.
Trådstarter
13 1
Ja, det er jo sikkert det første som skjer…

Lurer på om ikke utenlandsferie må være det beste valget.
Du mister ikke medisinene dine, men det kan være at du må begynne å levere urinprøver. Det burde jo ikke være ett problem å levere rene prøver en stund om du faktisk har tenkt til å slutte.

Har du ønsker om å reise i behandling? Hvis ikke så ville jeg holdt dette for meg selv da det er begrenset med hjelp å få utenom.
En tur til varmere strøk kan hjelpe deg å bryte den onde sirkelen du er i, så jeg støtter det forslaget ditt.
Trådstarter
13 1
Neida, å levere urinprøver hadde vært en god løsning.

Men har et ønske om å ikke ha dette på trykk, har sikkert ingen betydning men vil prøve litt til å unngå det.


Har ingen planer om å reise, men kunne vært en start på å skape litt avstand.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av ØstreAker Vis innlegg
Neida, å levere urinprøver hadde vært en god løsning.

Men har et ønske om å ikke ha dette på trykk, har sikkert ingen betydning men vil prøve litt til å unngå det.


Har ingen planer om å reise, men kunne vært en start på å skape litt avstand.
Vis hele sitatet...
Å gå til helsevesenet med sannheten har hatt stor betydning for min del. Angrer fælt på at jeg har vært ærlig.
Ifjord hadde jeg kreft, og fikk ikke en eneste Sobril engang. Angsten var through the roof. Dette til tross for at jeg aldri har vært avhengig av, eller misbrukt benzodiazepiner. Legen ser jeg har kjøpt opiater på gata og antar både automatisk at jeg roter med alle stoffer jeg får tak i, og at alt jeg sier er løgn/manipulering. Den lille tilliten som fantes mellom meg og fastlegen ser jeg nok aldri igjen, selvom jeg har byttet lege en del ganger. Har gitt opp å gå til legen for å få hjelp, og det er tråkig.

Edit: kan kanskje også nevne at jeg mistet lappen, som en liten bonus. Et sabla styr å få den tilbake.
Sist endret av Skinny; 12. april 2023 kl. 07:24.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med mindre du har kontoen fylt opp med cash, så vil økonomien din gjøre det umulig for deg å bli misbruker av kokain, med mindre du bor i sør-amerika. Så lenge du ikke er søkkrik, er det null fare for at du klarer å bli en misbruker av kola over en lang periode.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med mindre du har kontoen fylt opp med cash,..
Vis hele sitatet...
..eller begynner å selge i stor stil.
Helt til det krasjer.
morkakespisende
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så lenge du ikke er søkkrik, er det null fare for at du klarer å bli en misbruker av kola over en lang periode.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke sant, og det finnes grader av misbruk
Sist endret av supranaut; 12. april 2023 kl. 09:19.