Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 776
Halla
Jeg har lyst til å skaffe meg en Ipod, siden mobilen min har dårlig plass og dårlig hadsett. Hører endel på musikk og trener god plass. Jeg vurderer også å se filmer på en Ipod touch. det kan du jo ikke på en Ipod.

Men hva er fordelene med Ipod touch og Ipod nano som jeg tenker?
HøyRisiko Psykopat
så en test på nrk en dag om at lydkvaliteten på ipod suger...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvorfor ikke Iphone? Mobil og mp3 spiler i en enhet.
Trådstarter
hva er prisforskjellen på ipod og iphone da? og er det fortsatt dyre abonnement?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hvorfor ikke Iphone? Mobil og mp3 spiler i en enhet.
Vis hele sitatet...
Word. Teit å kjøpe mp3 spiller i disse dager.

Snart er vel alt man trenger i topp kvalitet på telefonen. Ultra bra kamera, top mp3 spiller, HD filming og PC. Lurer på hvordan det går med alle de andre bransjene da...
Sist endret av Source; 14. mai 2010 kl. 22:24.
Sitat av Source Vis innlegg
Word. Teit å kjøpe mp3 spiller i disse dager.

Snart er vel alt man trenger i topp kvalitet på telefonen. Ultra bra kamera, top mp3 spiller, HD filming og PC. Lurer på hvordan det går med alle de andre bransjene da...
Vis hele sitatet...
På en annen side er det litt kjipt dersom du går tom for strøm mens du hører på musikk og du trenger telefonen til å ringe.
Sitat av Unreal143 Vis innlegg
På en annen side er det litt kjipt dersom du går tom for strøm mens du hører på musikk og du trenger telefonen til å ringe.
Vis hele sitatet...
Musikk krever ekstremt lite strøm. Hvertfall på en iPhone. Merker nesten ikke forskjell på musikkavspilling og standby.

Men ja, de sluker generelt mye batteri og har man ikke mulighet til å lade hver natt kan det gå dårlig.
Sist endret av Source; 14. mai 2010 kl. 22:33.
Du kan se videoer på iPod/iPod Touch/iPod Nano, men ville gått for touch pga. OS'et og AppStore.
Touch lett. Apps, videoer og slikt er 70% av Ipod touch.
Jeg hadde iPod Touch en gang i tiden, og likte den veldig godt. Men så kjøpte jeg en musikktelefon, og egentlig var det litt stress å gå rundt med mobil + iPod synes jeg.. så da brukte jeg like greit mobilen som musikkavspiller, og da endte det med at iPoden bare lå og støvet ned.

Så hvis du har mulighet (økonomisk), gjør som han over sier. Kjøp iPhone, da har du telefon og MP3 på samme plass. Mye mer lettvint.

edit: Men hvis jeg måtte velge, hadde jeg tatt iPod Touch... tror jeg......
Sist endret av kjetilbm; 15. mai 2010 kl. 09:21.
du må nesten tenke litt på hvor mye musikk du skal ha på spilleren om gangen.
Har du bruk for mye aent enn ein mp3 spiller?

touch har max 64gig, de fleste trenger ikke mer, og for den som trenger andre ting en bare en mp3 spiller.
Men vis du er en av de med et himla stort musikk arkiv. så ville eg gått for ipod classic. Den har max lagring på 160gb.
Jeg har en Ipod Classic med 120 gb plass, har ca 30 gb ledig, ca 80 gb er musikk. Digg å ha alt på plass i lomma på en gang.
iPod kan man også bruke som ekstern disk for å flytte filer. Det kan man AFAIK ilke med iPod touch?
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Om du ser vekk fra iPod og Apple har vi jo Sony Ericssons nye Xperia X10 som har fått toppkarakterer overalt, blant annet på lydkvaliteten og den innebygde MP3-spilleren.
Den kjører Android, som har gaaaanske mange apps, den har 8,1Mpix kamera og er drittrask.
Den koster mest sannsynlig like masse som iPhone, men er ikke helt sikker der.
Sist endret av Deadlock Radium; 15. mai 2010 kl. 17:44.