Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1414
Har Acuentix installert, jeg har apache versjon, ip`er og alt slikt.
Hvor skal jeg gå videre for å få tilgang til en database som inneholder brukernavn og passord?

Pm meg gjerne med skype.
Betaling er aktuelt!
Umulig å svare deg viss du ikke legger frem en URL

En database kan være beskyttet
Sist endret av perols_; 10. desember 2010 kl. 17:51.
Sitat av goofy6980 Vis innlegg
Har Acuentix installert, jeg har apache versjon, ip`er og alt slikt.
Hvor skal jeg gå videre for å få tilgang til en database som inneholder brukernavn og passord?

Pm meg gjerne med skype.
Betaling er aktuelt!
Vis hele sitatet...
du begynner å lære deg hvordan en datamaskin fungerer, linux-servere spesielt. Lær deg gjerne også programmeringsspråk. Prøv å let etter exploits i serverprogrammvaren som brukes til databasen.

om siden bruker PHP kan du og prøve å lese deg opp på SQL-spørringer og PHP. Lese deg opp på SQL-injections og se om dette fungerer. De fleste oppegående sider har en grei beskyttelse mot dette though.

Når du endelig klarer å få ut dataen fra databasen må du dekryptere passordene som oftest (håper de ikke er dumme nok til å lagre de i klartekst). om du er heldig er det bare en enkel MD5 eller SHA1-kryptering, og om passordet ikke er for langt kan du knekke denne ved bruk av rainbow-tables. Om den inneholder krypteringer med salt og lignende har du et større problem.

TLDR: Det er mye du måte lære deg før du kan hacke, begynn med å lese deg opp på databaser.
hackforums.net er tingen
Sist endret av Zirto; 10. desember 2010 kl. 20:26.