Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1221
Trenger litt hjelp her..

Så, jeg har en maskin hjemme som jeg har prøvd å sette opp en SSH-tunnel på, som jeg kan koble meg opp til fra min bærbare Mac på skolen for å slippe gjennom program o.l som er blokkert her.
Som dere sikkert har merket allerede har jeg lite peiling på dette ( ), så jeg kunne trenge litt hjelp med dette!

Gi beskjed hvis jeg skal utdype meg mer
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Har du fått til og koble deg opp mot SSH lokalt hjemme fra en anna pc?

EDIT: Hva slags OS kjører du på serveren?
Sist endret av Harabo; 2. desember 2010 kl. 12:50.
Hvilket OS kjører du på maskina hjemme?
Hvilket OS har du på maskinen hjemme? Hvis Windows, installér CopSSH Server. Hvis Linux, installér Openssh-server.
SSH-serveren trenger vanligvis ingen konfigurasjon, så bare kjør den og fortsett med å...

Koble til SSH-serveren din fra en SSH-klient på Mac. Så vidt jeg har forstått har Mac OS X innebygd SSH-klient, så åpne Terminal og bruk kommandoen:

Kode

ssh brukernavn@202.11.242.45
hvor brukernavnet er Linux-brukernavnet ditt, eventuelt brukeren du satt opp under CopSSH-installasjonen og IP'en er din eksterne IP. http://www.whatsmyip.org/

Husk å åpne port 22!
Sitat av Oscarius Vis innlegg
Linux, installér Openssh-server.

Husk å åpne port 22!
Vis hele sitatet...
aptitude install ssh fungerer også. Fortsatt Openssh-server det er snakk om
Takker for svar

Er Windows ja, så tar en titt på det imorgen.
Eller bare sjekk innom her
Ferdig oppsatt gratis server
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jøss, bruke en egen applikasjon for en funksjon som allerede eksisterer i OSX? Imponerende! Når du setter opp en tunnel så velger du også hvilken lokal (eller ekstern) port den skal lytte på. I OSX er det bare å peke Socket 5-proxy i retning av din lokale tunnel.

Kode

ssh -l user eksempel.com -D 8080 -C
Med den kommandoen setter du opp en lokal tunnel med komprimering som lytter til port 8080. Alt du trenger å gjøre er og peke lokal socket 5 proxy mot localhost:8080, voila. Noe som kan være verdt å sjekke er hvorvidt DNS-queries blir sendt sendt gjennom proxy, er eget valg for det.

Det kan også være greit å sette opp keep-alive slik at du ikke blir frakoblet. Det finner du mer informasjon om i manpages.

Kode

man ssh