Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  222 18512
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Med økende belastning på maskinvaren, og ønske om å videreutvikle Norsk Freakforum, åpner vi nå for frivillige doneringer

Norsk Freakforum har vokst seg store, i motsetning til maskinvaren som disker ut siden du sitter og leser nå. Mange nye lesere kombinert med store planer for fremtiden i form av det etterlengtede versjon 5 av forumet, har gjort at vi nå trenger nye servere.

Mange medlemmer av nFF har uttrykt ønske om å kunne hjelpe til, men hittil har nso tatt seg av den økonomiske siden av driften på egen hånd.

Nå - lang tid etter at forslaget ble gjort første gang - har administratorene på nFF endelig latt seg overtale til å ta imot kontribusjoner fra brukerne.

"Det er viktig å påpeke at de som ikke vil betale, skal få slippe." sier nso, hovedadministrator på nFF, "Samtidig forstår vi at det er mange som har lyst til å bidra med litt, og nå som vi står foran en større investering, synes vi at det var greit å åpne for denne muligheten. Det er ingen donasjon som er for liten."

Donasjon

Per dags dato kan man kun donere via PayPal og direkte til bankkonto.

For å gjøre en donasjon, eller for å lese videre detaljer om hvilken hardware vi vurderer, gå til våre "Støtt Norsk FreakForum"-sider
For å gå foran som et godt eksempel har jeg nå donert $50.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Veldig bra, nso har allerede PSU som oppfyller kravene?

Brukte desverre hele siste lønn senest i gårkveld, men det kommer vel saktens alltid noe penger inn igjen en eller annen gang.
hva med å fikse sån at man kan donere via sms? ganske mange sider som har tatt i bruk den funksjonen nå, og det ser jo ut til å funke ganske bra. enkelt å greit. "nff 50" sendes til 1937 feks.
eller er noe sånt helt uaktuelet?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
tias: er alltid endel småting som kommer utenom.
det som ikke er nevnt her er nytt kabinett f.eks.. men det er fordi jeg enda ikke har hørt med hosten om han vil ha rack eller vanlig kabinett
litt tar man jo fra egen lomme


darris: joa jeg har tenkt på det.
vet du om noen tjenester med dette formålet?
jeg tenkte litt på mpay, men mpay.no var det lite fornuftig å få ut av



jeg vil takke alle som har donert nå, og vil igjen presissere på det aller sterkeste at her er det INGEN tvang.. ikke føl dere presset til noe som helst.
det gjør meg vondt å måtte ty til dette, og jeg håper på forståeløse fra forumets brukere over dette



kan ta med på slutten at vi allerede er oppe i ca 1.000 NOK,- , etter å bare ha hatt åpnet denne mulkigheten i noen stakkarslige timer nå i natt
Jeg har veldig lyst til å hjelpe, men har ikke no kort jeg kan bruke over nettet. Skal høre med broren min når han kommer hjem i jula.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
nso: Ja, du har vel rett i det. Jeg går ut ifra at du faktisk har peiling når det gjelder dette og vet hvor lett høvdingene går når man skal ha xeon godkjent psu og rack monterbart kabinett .

Håper dere tar masse bilder (kanskje filmer litt også?) under montering og oppsett av serveren! *hoppe av spenning*. Vi vil også ha benchmarks!

Hvilket OS kommer serveren til å kjøre?
Raid 1?

Slike prosjekt er så utrolig spennende!
nso: se om du blir noe klokere av denne:
http://www.payex.no/no/noindex.htm

(et av de norske svarene på paypal)
Jeg blir gammel nok til å få "ekte" Visa om noen måneder, så da kommer det litt penger fra min side. Synes dette er en god idé, og som jeg nevnte på irc er det bra at vi slipper at man får fordeler for å donére (skjønt [h]ardmode alá Genmay hadde nok dratt inn en del penger ).
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg vil gjerne vite hvor mye av det jeg betaler til en paypal konto som går til paypal. vis det er for mye venter jeg heller til kontonr kommer opp..
Opprinnelig postet av spetznaz
Jeg vil gjerne vite hvor mye av det jeg betaler til en paypal konto som går til paypal. vis det er for mye venter jeg heller til kontonr kommer opp..
Vis hele sitatet...
Kanskje dette gir svar: http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr...y-fees-outside

Det som kan være uklart er kanskje "If your transaction involves a currency conversion, it will be completed at a retail foreign exchange rate determined by PayPal, which is adjusted regularly based on market conditions."
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
meite: payex skal ha gryn for implementering, kommer nok ikke på tale, dale

spetznaz: ett par kroner..



var forresten i banken idag og opprettet egen konto for nFF.
***** er bankkontonummeret
Sist endret av nso; 22. januar 2010 kl. 19:39.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg har lagt til en statusbar på donasjonssiden slik at alle kan se hvor langt vi har kommet på vår vei.

Klikk
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Gusto: You are too 1337 for your own good.
norwegianmafia.no har jo sms donering, men det hørtes litt dyrt ut. telenor/netcom skulle ha 50% av doneringen, så da nso, syns jeg du kan droppe den.
Men penger er jo penger da Darris? 50% er jo faktisk bedre en ingenting da...
Syns faktisk da folk heller kan ofre noen min å sette inn på konto eller bruke paypal.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Syntes dette er et bra tiltak, men selv kan jeg ikke donere noe enda, er i underskudd etter julehandel og skal kjøpe kamera. Bra at nso får litt hjelp, du gjør en helvettes god jobb!
Skal sette inn penger snarest mulig. Blir nok etter julen en gang. Bling bling
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
bling bling

det er kanskje teit å lansere dette rett før jul, men nå har det seg slik at ting ikke blir gjort om jeg ikke gjør dem med en gang jeg får ett fnugg av initiativ i kroppen
Jeg donerer ved neste lønning, nå er nesten alt brukt opp til gaver etc.. Håper det ikke er noen frist for donasjon da
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
not really.
vi vil jo ha ting gjort snarest mulig, men ikke "idag" lissom.

om vi klarer å skrape sammen nok til sommeren sånn ca. så syntes jeg at vi skal si oss fornøyd
Ministry of Love
sptz's Avatar
julepresang til nFF på vei..
Nå fikk jeg lyst til å gi bort penger uten å få noe nevneverdig igjen!
Det tror jeg aldri jeg har hatt før

Kommer nok penger fra meg etter jul/bursdag i januar. Forresten tror jeg det vil ta en stund før dere får inn 14k, men jeg vil hvertfall gjøre mitt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ja, men alle monner drar. kommer som sagt til å skyte inn penger selv, havner nok på en del tusenlapper fra meg
1.22$ hardt tjente payperclick dollar er nå donert.
fikse sån at det står donate blandt nyheter - artikler - forumer osv der oppe?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
done
Har veldig lyst å donere, for å vise at jeg syntes at forumet er så utrolig bra, men det er juletider så jeg er ganske blakk for tiden.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Når pengene er i box så fortjener vi en side bak "Om NFF".
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
tias: skal heller vurdere det

nå komemr jo v5 en gang etter nyttår (begynner på den ett stykek uti januar når eksamener og slikt er ferdig), og da skal vi ha en fungerende link ;p
syns de som donerer penger kan få et pengesymbol der awardsene er, eller at det på en eller annen måte synes at man har donert penger...
jeg vil gjerne donere penger, men har ingen kort el. kan sende nso penger i posten hvis jeg får en adresse... sjangsen for at postmannen stjeler pengene er vel liten? blir kanskje mye rot hvis du får pengene i posten?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Trond
(...) at det på en eller annen måte synes at man har donert penger...
Vis hele sitatet...
Det er jo fullt mulig - putt det i signaturen din!

H
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
nso: Legge med bilder og specs av server der og da

Trond: Har du ikke en bankkonto? Hvis ja så er det ikke verre enn at du går i banken og får de til å overføre penger til "nso"s konto.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
tias: specs? bilder?
serveren eksisterer jo ikke før pengene er i boks


trond: hele awardsystemet skal fjernes rett over nyttår, så det er liten vits. det eer uansett jævla vanskelig for meg å vite hvem som har gitt noe, da bankutskrift ikek sier noe om avsender og paypalutskrift gir realname
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
nso: Okey, nå vet jeg at jeg balanserer på kanten av hva som er on-topic og hva som er totalt vås, men her er altså et bilde av serveren (med litt modifikasjoner) som dere kan bruke til dere får ordentelige bilder:

http://home.no/tias/nFF-server.jpg

:P
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Tias: Ah, you read my mind!

Jepp, det er ca noe slikt vi trenger for å kjøre nFF. Faktisk to-tre stk. Da kan vi sette opp flere A-records slik at loaden blir delt på de tre serverne. *nikke*

Har lyst å donere litt, men dette kom på et litt dårlig tidspunkt. Nå rundt julen går kontoen min rundt 0-punktet hele tiden. Om dette systemet kommert til å være oppe en god stund er det godt mulig jeg donerer når det er mer penger som kommer ut enn inn.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sendte over 2, to dollars i går. Kommer mer etter den 15. januar
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Gusto: Hehe, trenger og trenger

2cpu.com hadde et lignende prosjekt for å mekke seg en webserver, rimelig spennede lesning* http://www.2cpu.com/Hardware/web_server/

*Forutsetter at du er en geek eller er i opplæringsfasen til å bli det.
jeg donerte hele 100 kr
og håper på at alle sammen gjør dette.
Får VISA-kort 1. juledag, da blir det donerings fra meg ihvertfall
Hvor mye mer trenger dere?
Stemmer det med 13 000 til?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vidde: 13-17 000 til for "nso"s server, 100 000 (?) for min server og 350 000 for Gustos variant.



Hvis alle hadde gitt en ti'er så hadde vi hatt nok cash...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Ja, da hadde vi hatt i overkant av 400 000 kr.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
40 000...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
nå har det tilsammen blitt donert ca. 2,000 kroner!
dvs 1/7 av det endelige målet, og doneringsmuligheten har bare vært åpen ett par dager.

vil takke alle som har gitt på vegne av stakkers speilvendt ( servern til nff )
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Tias
40 000...
Vis hele sitatet...
Sannelig!

Litt flause ja.
Synes at det er litt rart da.. At det må være få som donerer en del, i stedet for at alle donerer bare littegrann.. Tenk det a.. nFF har til dags dato rundt 4k medlemmer? Correct me if I'm wrong..
Hadde alle donert 5 lusne kroner hver, hadde dere fått inn 20 000 kr som hadde vært nok. Vet at det er frivillig, og at jeg kan virke som en drittsekk (spesielt i og med at jeg ikke har fått donert ennå, men skal 1. juledag da jeg får kort! ), men still.. Synes at alle skal bidra med littegrann penger, 5 spenn har jo alle råd til
Donasjon kommer etter 21. januar.