Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  242 26172
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Jeg åpnet akuratt den første av 2 flasker når jeg kjøpte i sverige, det var en av de middels "bløte" flaskene 1 liters flasker.
Jeg helte i ett glass til meg og ett til faren min, jeg tok med meg mitt ned på rommet mitt men hadde glemt sjokoladen, når jeg kom om så jeg han lagde en slags diskrè grimase mens han satt ned glasset igjen. Jeg regnet med at det ikke var noe spesielt så tok sjokoladen min og gikk ned igjen. Jeg tok en stor slurk av glasset og tømte nesten halve, plutselig kjenner jeg en smak som ligner på rust(?) over den vanlige cola smaken.
Jeg sendte sms til faren min og spurte om hans glass også smakte "funny". Fikk til svar at det ikke bare var meg, og han skyldte på den "møkkaplasten" de flaskene var laget av.

Har noen av dere smakt disse? smakte direkte ekkelt

Håper den neste flasken smaker bedre og det bare var en feil.. Hvis ikke kan dette bli en kjip natt

Edit; Det var 1.5 liter flaske
Åpnet flaske nr2 nå og den smakte like jævlig, jeg og pappa ble enig om at det smakte noe som minnet om rust, skal sende mail til Coca cola snart
Vis hele sitatet...
Aldri opplevd noe lignende.

Kanskje tappemaskinen hadde en dårlig dag? Kan være smart og sende mail til Cola ja.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Aldri opplevd noe lignende.

Kanskje tappemaskinen hadde en dårlig dag? Kan være smart og sende mail til Cola ja.
Vis hele sitatet...
ja, har fire 1,5 liter og de to jeg har åpnet hittil har smakt likt så kan være noe sånt
Har lagt merke til det jeg også, helt forferdelig smaker den fortia...
Selv om dette er en tråd om smaken på coca-cola vil jeg slenge ut en anbefaling om pepsi cola.
Drikker ikke mye brus men prøvde den her om dagen og i mine øyne er den mye bedre en coca cola. Ikke så framtredende kullsyre samt at det var en slags ettersmak av pepper.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Regner med at dere har fått testet cola på 'nye' flasker? Har akkurat sammenlignet en cola zero i gammel flaske mot en i ny..
Den i 'brukt' plastflaske smaker DRITT i forhold til den i ny plastflaske, noe som beviser at vi har blitt lurt i lang tid til å drikke forurenset cola!
Gjett om ikke jeg kommer til å være veldig selektiv når jeg skal kjøpe cola de neste ukene / månedene til alle gamle flasker er historie!
Har ikke prøvd colaen. Men Fanta i de nye PET-flaskene smaker annerledes.
Mer som Fantaen man får i syden. Søt på en annen måte.
*insert tittel her*
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Har ikke prøvd colaen. Men Fanta i de nye PET-flaskene smaker annerledes.
Mer som Fantaen man får i syden. Søt på en annen måte.
Vis hele sitatet...
Samme som Urge, smaker helt utvannet....
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Mer som Fantaen man får i syden. Søt på en annen måte.
Vis hele sitatet...
Er nok en grunn til at jeg kun kjøper Fanta når jeg er i utlandet ja!
Syns Colan smaker bedre nå som de har gått over til mykplast!
Sitat av mo3 Vis innlegg
Syns Colan smaker bedre nå som de har gått over til mykplast!
Vis hele sitatet...
Helt enig!
--
Har også lagt merke til annen smak på colaen, fikk 3 sjetonger av Coca Cola som jeg brukte på en automat, smakte lime og sitron... Mens kompisen min hadde "vanlig" cola
syntes cola er digg jeg
Nå som den nye flasken har kommer, så smaker colaen mye bedre!
De nye plastflaskene er bedre enn de gamle. Men smaker fortsatt forskjellen mellom de og glass/boks
Med den nye flasken så blir colaen kald dobbel så fort syns jeg
den nye cola flasken er ikke så dum, mye mer behaglig flaske og smaker en del bedre, men den gode gamle cola smaken er fortsatt ikke helt som den var før. men kanskje en grunn til at de bytter flaske?

uansett, det jeg gjør på 1,5L flasker er å fylle et glass med cola for så å filleriste colaen i ca 10 sek.
så lar jeg den stå litt for så å forsiktig åpne den slik at mye av kullsyren går ut, da slipper man den følelsen av at kullsyren eksploderer i kjeften og at tunga brenner opp.

kanskje ikke noe bedre for alle men jeg syns at colaen har fått sykt mye mer kullsyre en det jeg kan huske.
Coca Cola har blitt mye bedre nå! Gleder meg til de nye 1,5 liters flaskene kommer og
Det er godt mulig dere har fått smake Coca-Cola som er brygget på fruktose. De gjør det en gang i året for å produsere Coca-Cola som er bl.a. kosher for Pesach og folk som av ulike årsaker ikke tåler glukose-fruktose. Det gir Colaen en friskere smak, men utover det skal det være mer eller mindre identisk. Grunnen til at de også tapper det på vanlige flasker er at det er billigere å produsere en stor batch, for så å lagre resten.
Sitat av Knask Vis innlegg
Da har jeg sendt en mail til Coca Cola Norge med henvisning til denne tråden samt en forespørsel om en tilbakemelding/kommentar på det kritiske som har blitt skrevet.

Håper de tar seg tid til å svare!
Vis hele sitatet...
Fått noe svar?
Jeg syns også colaen har smaka litt rart i det siste, men det er kanskje ikke så merkelig. Bor i Tromsø, og Mack, de som lager colaen her oppe, produserer colaen sin i Nordkjosbotn nå, med nytt vann og greier, så det er jo klart det smaker litt forskjellig.

Er ikke helt sikker på hvor mack selger brus, men kanskje det er det som skjer?
Sitat av Bluetwoen Vis innlegg
Jeg syns også colaen har smaka litt rart i det siste, men det er kanskje ikke så merkelig. Bor i Tromsø, og Mack, de som lager colaen her oppe, produserer colaen sin i Nordkjosbotn nå, med nytt vann og greier, så det er jo klart det smaker litt forskjellig.

Er ikke helt sikker på hvor mack selger brus, men kanskje det er det som skjer?
Vis hele sitatet...
Coca Cola lar vannet dems gå igjennom en prosess for og gjøre brusen likest mulig i alle land.

Mack tror jeg ikke har noe med saken og gjøre, da norsk vann generelt har en bra standard.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er godt mulig dere har fått smake Coca-Cola som er brygget på fruktose. De gjør det en gang i året for å produsere Coca-Cola som er bl.a. kosher for Pesach og folk som av ulike årsaker ikke tåler glukose-fruktose. Det gir Colaen en friskere smak, men utover det skal det være mer eller mindre identisk. Grunnen til at de også tapper det på vanlige flasker er at det er billigere å produsere en stor batch, for så å lagre resten.
Vis hele sitatet...
Kilder på det?
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Drikker ikke cola til vanlig, men jeg er enig med at den smaker anderledes en hva den pleide å gjøre. Det kommer fra en person som ikke drikker det til vanlig. Kan drikke en flaske når jeg er lei urge, men synes at cola var bedre før
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Cola Raw var det diggeste som fantes. Cola på glassflaske er fortsatt himmelen.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Kilder på det?
Vis hele sitatet...
http://www.consumerreports.org/cro/m...vs-coke-ov.htm
Husker bare Pepsi Raw jeg, ikke Cola Raw...
Cola på glassflaske er fortsatt best, men de nye plastflaskene er mye bedre enn de gamle.
Har ikke rukket og prøvd cola på ny flaske, men syntes ihvertfall Urge var blitt latterlig mye dårligere.
Noen som er enig i det, eller er det bare jeg..?
Sitat av Deezire Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Står ikke noe der om at de selger det i Norge.
Kun at Costco selv importerer mexicansk cola og selger. På samme måte som det blir importert Cherry Coke osv til Norge fra USA.
Sitat av KSF Vis innlegg
Husker bare Pepsi Raw jeg, ikke Cola Raw...
Cola på glassflaske er fortsatt best, men de nye plastflaskene er mye bedre enn de gamle.
Vis hele sitatet...
Enig i at glass flaske er best. Men de nye plast-flaskene er jo bare helt jalla..
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Står ikke noe der om at de selger det i Norge.
Kun at Costco selv importerer mexicansk cola og selger. På samme måte som det blir importert Cherry Coke osv til Norge fra USA.
Vis hele sitatet...
Jess, det var en dårlig referanse, men jeg klarer faktisk ikke å finne noen andre som bekrefter at det blir brygget på flere typer sukker. Det ble sagt under en TV-dokumentar som handlet om brusens historie, og ble fortalt av en som eide en spesialbutikk for salg av brus i USA. Det er bare min teori som kan forklare forskjellen i smaken.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jess, det var en dårlig referanse, men jeg klarer faktisk ikke å finne noen andre som bekrefter at det blir brygget på flere typer sukker. Det ble sagt under en TV-dokumentar som handlet om brusens historie, og ble fortalt av en som eide en spesialbutikk for salg av brus i USA. Det er bare min teori som kan forklare forskjellen i smaken.
Vis hele sitatet...

At det blir brygget på forskjellig type søtning i forskjellige land har jeg ingen problemer med å tro.

Men at Coca-Cola Co. Norge skifter produksjonsmetode og bytter ut ingredienser, for så å produsere en stor batch med annen søtning en gang i året tviler jeg sterkt på.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Cola Raw var det diggeste som fantes. Cola på glassflaske er fortsatt himmelen.
Vis hele sitatet...
Pepsi Raw mener du vel? Den var herlig
Noen som har prøvd de nye plastflaskene? De som er litt mer myk altså, synes de smaker mye bedre enn de vanlige harde plastflaskene. Weird..
De nye colaflaskene er kommet på 1,5L nå også

Dem blir jo dobbelt så fort kald og er mye bedre!
Har hørt at det skal sluttes med produsering av glasscola??
Sitat av mo3 Vis innlegg
Har hørt at det skal sluttes med produsering av glasscola??
Vis hele sitatet...
I'm gonna need 2 guns for this.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Har hørt at det skal sluttes med produsering av glasscola??
Vis hele sitatet...
Jo, det stemmer.
Skal prøve og finne en fram en link.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Kan noen komme med en kilder til at de skal slutte med glasscola???
Isåfall må jeg begynne å spare penger NÅ, og fikse lagerplass for et livstidsforbruk av glasscola...
Sitat av Antidote Vis innlegg
Jo, det stemmer.
Skal prøve og finne en fram en link.
Vis hele sitatet...
Dette er jo fullstendig krise!
Hvordan i alle dager kan det i det hele tatt være et alternativ å ta et slikt flaggskip av en brus av markedet?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg mener å ha hørt at glasscola skal fortsettes å selges i restauranter, barer, pub osv.

Om det er sant eller ei vet jeg ikke, jeg er for lat til å søke opp kilder også.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Jeg mener å ha hørt at glasscola skal fortsettes å selges i restauranter, barer, pub osv.
Vis hele sitatet...
Det er jo en ting, men vanligvis har disse svina en lei tendens til å bare selge pepsi på glassflasker istedenfor...
Hvis glasscolaen forsvinner i butikken blir det ut på tur å kjøpe RC-cola på glassflasker i kassevis. Bedre enn Pepsi
RC-cola må være den verste brusen jeg noen gang har smakt.
Bare min hjerne som tror at den smaker bedre på den nye flasken? Eller glassflaske? Eller ORIGINAL Coca-Cola flaske?!