Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  216 28284
MartinTi: 131 er veldig bra ja, men du bør ikke stole på denne testen. Ta en mensa-test eller noe slikt.
Problem, officer?
thomasf's Avatar


Tviler på dette stemmer.
Sist endret av thomasf; 31. januar 2008 kl. 17:11.
Nja etter erfaring fra andre IQ-tester så er ikke denne "holdbar" i og med at den bare tar for seg hvordan man kobler figurer til andre figurer etc. Og det er visst bare en liten del av en komplett IQ test som tar for seg sånt....
Jeg er 100% sikker på at det eneste konsistente svaret faktisk er et alternativ. Men hvordan finner man fasiten?

Vet noen hvor mange poeng det er mulig å oppnå?
Jeg tror ikke det finnes noen fasit, men hvis du hopper over alle spørsmålene får du 70, så du kan sjekke et spørsmål ved å velge ett alternativ av gangen, og se hvilket som gir deg høyere enn 70.

Edit: er forresten mer interesser i å høre hva folk har fått på iqtest.dk, den virker noe mer seriøs.

Edit 2: Jeg fikk 116 på den, og har mer tro på det resultatet enn 135, som jeg fikk på den yeye-greia.
140 yey *tegn*
▼ ... over et år senere ... ▼
Beklager bumping av en gammel tråd, men kan noen verifisere at denne testen fortsatt funker som den skal? Fikk et merkelig resultat her...

EDIT: haha, leste noen sider tilbake og det er tydeligvis ikke bare jeg som har fått det.
Sist endret av Berkowitz; 17. mars 2009 kl. 20:53.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha, du vant
Fikk 80, men så slo det meg midt i skuffelsen at jeg egentlig er 13. Så jeg regnet ut min egentlige IQ, som er på flotte 133.

Jeg slo stormen. yaay :P
teit med tester som har lesing og regning.

fins folk som har dysleksi vøtt. også noen som sliter med dysleksi bare for matte/tall opplegg(husker ikke hva det heter)
Triforce: Jeg har Aspergers.




Tror nok, som sagt, at resultatet blir litt annerledes med en vanlig mensatest (selv om jeg aldri har prøvd å ta en).
Sist endret av Berkowitz; 17. mars 2009 kl. 21:46.
nice!

hvis du gidder en dag kan du prøve denne, og poste her hva du fikk

Den gir deg visstnok en ganske god pekepinn.
Sist endret av nikeman; 17. mars 2009 kl. 22:30.
Sitat av Genetic Vis innlegg
Triforce: Jeg har Aspergers.
Vis hele sitatet...
javel?.........
Sist endret av Triforce; 17. mars 2009 kl. 22:39. Grunn: naadwd
Tok Mensa test en gang med resultat på 128 i IQ. Vet ikke om denne testen som er linket til her bruker samme standardavvik som Mensa sin (standardavvik 15)?

Mener å huske blant annet Dagbladet benyttet/benytter seg av standardavvik 24. Husker jeg riktig så tilsvarer min IQ på 128 ved standardavvik 15 det samme som en iq på 146 ved standardavvik 24. Dette kan igjen stemme med resultatet denne testen her ga meg ^^
Fikk 144 jeg, orker ikke laste opp bilde da det egentlig ikke har noen troverdighet uansett :P Men synes denne testen burde hatt flere svaralternativer, 25% sjangse til å gjette rett synes jeg var litt suspekt.