Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1801
Hei!

Leser masse her inne, men blir min første post nå..

Jeg har den siste måneden utforsket forskjellige metoder hvor jeg kan jobbe hjemmefra for å tjene til livets opphold. Har dog ikke fått noe særlig til resultater. Har søkt på en del stillinger i forhold til ModSquad og generelle kundeservice/Live Chat tjenester på engelsk, men ikke fått noen tilbakemelding.

I form av spørreundersøkelser på Meningsstorget, og diverse andre tjenester har jeg tjent i overkant av 200 kroner - som er uutholdelig mht hvor mye tid jeg brukte på det.

Har jobbet med kundeservice og salg(b2b) i mange år, men sliter med angst og sliter derfor med å holde på en jobb over lengre tid. Jobber stadig med meg selv, men innser at tidspunktet for å ta en ny jobb ikke er tilstede enda. (Alså, en jobb med fysisk lokasjon)

Har skriveferdigheter, men som dere ser her er de nok ikke mer en middelmådige hvis tenker på at man skal tjene penger på det. Kan en del pc etc, men ikke nok til å tjene penger på det i form av f.eks grafisk design, web design osv.


Det jeg lurer på er om noen er inne som kan komme med konkrete råd eller eventuelle selskaper hvor jeg kan søke jobb?
Ingen forslag er dumme, og hvis du er inne i et selskap hvor de kanskje trenger folk, hadde jeg satt STOR pris på det.

Er en svært selvstendig og disiplinert kar som har null problem med å jobbe 40 timer i uka hjemmefra.

Håper noen har noen verdifulle erfaringer, og send meg gjerne en PM hvis det skulle være slik. Vet også at det er MASSE materiale på nett, samt flere tråder her på Freak.no, men det er svært lite konkret, samt utdatert.


PS: Håper jeg ikke har brutt noen forum regler!
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klarer du sitte hjemme og ringe kunder?
Web, blog, markedsføring etc. kan være lønnsomt. Hvilke temaer er du flink å skrive om?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Klarer du sitte hjemme og ringe kunder?
Vis hele sitatet...
Jada, ingen problemer med det. Er det dog telefonsalg så det ikke like lett å få resultater som på et salgskontor, kan selvfølgelig ha mye med hvor mye man anstrenger seg å gjøre. Men i prinsippet,ja, hvis muligheten tilbyr seg så hadde jeg absolutt anstrengt meg for å gjøre en god jobb.

Sitat av ronorio Vis innlegg
Web, blog, markedsføring etc. kan være lønnsomt. Hvilke temaer er du flink å skrive om?
Vis hele sitatet...
Det spørsmålet er faktisk litt mer komplisert å svare på enn det burde være! Har selvfølgelig en god del interessert som sport, teknologi, kosthold m.m, men er usikker på dette tidspunktet. Med litt utforsking samt research kunne jeg sikkert hatt et bedre svar.
Sist endret av AngryNorwegian; 6. november 2017 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du det der har jeg hørt før, at selgere med hjemmekontor prester dårligere enn de gjør på salgskontor. Folk med høy grad av egenmotivasjon og selvdisiplin kan helt fint jobbe hjemmefra med salg. Men så er det jo mange mellomledere som ofte ikke ønsker at selgere skal jobbe hjemmefra. Ikke nødvendigvis fordi resultatene til selgeren som jobber hjemmefra går ned, men fordi gode selgere ofte drar opp snittet til dårligere selgere på avdelingen. De gode skaper et vinnerinstinkt blant de ikke fult så gode.

Når det er sagt, om du klarer budsjettet hver måned og ligger komfortabelt over budsjett så har jeg vanskelig for å tro at noen salgssjefer tar sjansen på å miste deg til et annet selskap som vil la deg få hjemmekontor.

Om du pt ikke jobber med salg, så kan det faktisk være enklere. Da bare sider du det som det er på intervju, at du må jobbe hjemmefra. Så får den som ansetter ta et valg. Har du noe å vise til fra tidligere salgsjobber så går det nok helt greit skal du se.

Det du trenger er jo selvdisiplin. Om du vet at du ikke klarer å være strukturert på egenhånd så får du heller ta stresset med rushtrafikk og ledige parkeringsplasser. Om du har erfaring og vet at du kan salg, så føler du nok ikke heller så lett på panikken som ofte lammer nye selgere når klokken går og de har null salg til lunsj, null til siste pause etc.

Også bør du være god på å motivere deg selv, og snu en drittdag til å bli en god dag. Gode selgere kan sitte uten ett eneste salg på en dårlig dag, selv når klokken nærmer seg to, og likevel er de stort sett godt over budsjett før de runder av i tretiden. Det er fordi de ikke mister motet, men klarer å snu motivasjonen og de vet at de skal klare egen målsetning. Også bare gjør de det selv om tiden er knapp. Er du slik så kan du tjene "så mye du vil" hjemmefra. Er du ikke slik så kan du øve deg og bli så selvdisiplinert.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du det der har jeg hørt før, at selgere med hjemmekontor prester dårligere enn de gjør på salgskontor. Folk med høy grad av egenmotivasjon og selvdisiplin kan helt fint jobbe hjemmefra med salg. Men så er det jo mange mellomledere som ofte ikke ønsker at selgere skal jobbe hjemmefra. Ikke nødvendigvis fordi resultatene til selgeren som jobber hjemmefra går ned, men fordi gode selgere ofte drar opp snittet til dårligere selgere på avdelingen. De gode skaper et vinnerinstinkt blant de ikke fult så gode.

Når det er sagt, om du klarer budsjettet hver måned og ligger komfortabelt over budsjett så har jeg vanskelig for å tro at noen salgssjefer tar sjansen på å miste deg til et annet selskap som vil la deg få hjemmekontor.

Om du pt ikke jobber med salg, så kan det faktisk være enklere. Da bare sider du det som det er på intervju, at du må jobbe hjemmefra. Så får den som ansetter ta et valg. Har du noe å vise til fra tidligere salgsjobber så går det nok helt greit skal du se.

Det du trenger er jo selvdisiplin. Om du vet at du ikke klarer å være strukturert på egenhånd så får du heller ta stresset med rushtrafikk og ledige parkeringsplasser. Om du har erfaring og vet at du kan salg, så føler du nok ikke heller så lett på panikken som ofte lammer nye selgere når klokken går og de har null salg til lunsj, null til siste pause etc.

Også bør du være god på å motivere deg selv, og snu en drittdag til å bli en god dag. Gode selgere kan sitte uten ett eneste salg på en dårlig dag, selv når klokken nærmer seg to, og likevel er de stort sett godt over budsjett før de runder av i tretiden. Det er fordi de ikke mister motet, men klarer å snu motivasjonen og de vet at de skal klare egen målsetning. Også bare gjør de det selv om tiden er knapp. Er du slik så kan du tjene "så mye du vil" hjemmefra. Er du ikke slik så kan du øve deg og bli så selvdisiplinert.
Vis hele sitatet...
Har selv drevet salgskontor, så skjønner hva du mener. Dog, et fruktbart salgskontor er et sosialt salgskontor. Konkurranser, teamwork, premier og mange samtaler, da er det veldig ålreit å jobbe.
Synes det er helt kurant å ringe hjemmefra, og har ingen problemer med det. MEN, trivselen er ikke helt det samme for min del, og salg er uaktuelt.