Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 793
Hallo!
Går på FHS og sitter med vanskelig valg forann meg.
Jeg sitter og ser på forskjelle studier som jeg er interesert i.
Jeg vil helst holde meg innen for Trondheim og har sett på en Bachelorgrad i interaktive medier - Animasjon som er i Kristiansand, men de har også studiet på nett
- som jeg sitter å vurderer.

Nettstudie virker veldig positivt, som jeg har lest da - men jeg er enda usikker dersom jeg selvfølgelig nødt til å være veldig dispilinert.

Er enda litt usikker og har noen spørsmål som jeg kunne ha tenkt meg å spørre for de som har tatt et nettstudie.
Sitat av TrashKinq Vis innlegg
Er enda litt usikker og har noen spørsmål som jeg kunne ha tenkt meg å spørre for de som har tatt et nettstudie.
Vis hele sitatet...
Du må nesten stille disse spørsmålene dine før noen kan besvare de, er jeg redd.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du må nesten stille disse spørsmålene dine før noen kan besvare de, er jeg redd.
Vis hele sitatet...
Oi beklager glemte å lime dem inn!

- Er det vanskelig å sette seg inn i rutiner iforhold til jobb og skole?
- Mister en veldig det nettverket man eventuelt får i et klasserom eller møter du folk via nettet i det samme studiet?
Jeg driver å studerer til byggingeniør over nett. Jeg har én som jeg diskuterer og snakker med i de fleste fag, også har jeg han og en annen som jeg har et prosjektarbeid sammen med. Man mister litt av det nettverket du snakker om, men det tror jeg bare har med initiativ å gjøre, jeg har rett og slett ikke tid til mer.
Det som er med nettstudie er jo at det er veldig fleksibelt, det eneste kravet med denne fleksibiliteten er at du selv er den som drar deg i nakkeskinnet når det er nødvendig. Vi har laget grupper i alle fagene, som vi kan spørre hverandre om ting vi lurer på.
Ellers er det studieassistenter som hjelper oss med ting vi lurer på.

Det er litt lett å utsette når det er noe annet man heller vil gjøre, eller kanskje man føler seg litt lat.
Og hvis man gjøre det litt for mange ganger så er man rett og slett f*cked.

Så det du må spørre deg selv om er:
Kan du studere selvstendig helt alene? Eventuelt med snakk og diskusjon over skype, email, telefon, fb-grupper osv
Er du avhengig av å snakke med andre face2face?
Er du disiplinert?
Klarer du å sette opp din egen rutine som du følger?