Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 4583
Hvordan bør en gå frem for å tappe blod som vil brukes til å skrive med, og hvordan bør blodet oppbevares?
Søkte kjapt her inne og fant Hvordan kan jeg tappe mitt eget blod?, ser der at veneflon blir anbefalt. Jeg har dog ikke tenkt å tappe så mye som en halv liter, da det bare vil gå til spille.
Vil det virke å bruke en vanlig kanyle og "pumpe" til å trekke ut mindre mengder med blod om gangen?

Når jeg endelig har fått trukket ut en skvett med blod, hvordan kan jeg oppbevare det for å unngå koagulering eller at det blir ubrukelig til mitt formål? Jeg går utifra at jeg ville få brukt eventuell skvett jeg trekker ut rimelig raskt, så det er ikke om å spare på det i flere dager. Det skal også nevnes at jeg har et kjøleskap tilgjengelig dersom det hjelper.
Når det kommer til selve skrivingen, går jeg utifra at jeg trenger noe lignende bildet nedenfor. Er dette noe en klarer å oppdrive på sin lokale bokhandler kanskje?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/ParkerPens.jpg
Sist endret av møkk; 16. mars 2010 kl. 21:18.
Eneste jeg kan svare på er vel pennen; og vil gå utifra at en fyllepenn vil fungere, hvis ikke blodet er for tykt da.
Sist endret av staM; 16. mars 2010 kl. 21:18.
Kjøp griseblod. Tror det ganske billig og.
For å skrive trenger du en pennesplitt, det selges nok på en godt utstyrt bokhandel, ev. Panduro. Det selges også på KEM, men jeg aner jo ikke hvor du bor.

Hvorfor skal du skrive noe med ditt eget blod? Det fins jo massevis av andre mindre symbolske alternativer?

Her er det på Panduro, vet ikke om hvor bra kvalitet det er på det, men …
Sist endret av Viva la Opium; 16. mars 2010 kl. 21:31.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Ser på kem.no at de har forskjellige typer pennesplitter. Hard og myk. Er dette noe jeg må tenke over når jeg trapper opp i bokhandleren på jakt etter pennesplitter?
Dette er vel noe du må spørre på en bokhandel om, omså bare for å se utrykket til personen ^^ "Du vil ha blodet ditt hvor?"

Men, hvorfor ikke bare gjøre det enkelt ? Et lite stikk under neglen og drypp på et lite fat/beholder, og bruk en nål eller noe lignende til å dyppe i blodet, og så skrive på papiret ditt.

Nå har jeg ikke så mye erfaring innenfor skriving med blod, men du må kanskje ha en riktig form for papir og skrive på også ? Et glatt A4 ark vil være ikke være det beste siden da blir vel blodet liggende på overflaten og må så tørke før det blir sittende.
Ikke for å gå offtopic, men jeg foretrekker å bruke vanlig blekkpenn eller vanlig penn Får jeg spørre hva den skal bruker/brukes til?
Sist endret av eskil2k; 16. mars 2010 kl. 21:51.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Å ta et stikk under neglen for så å dryppe litt på ett fat tror jeg vil ta evigheter. En får ikke skrevet mye med en dråpe tror jeg. Da ville det vært enklere å ta en kniv for så å kutte segselv og samle blodet, men jeg ønsker ikke flere unødvendige arr.

"Vanlige" ark i segselv er kanskje glatte, men en pennesplitt lager vel en "grop" i papiret som blekket (blodet) legger seg i. Jeg ser for meg at jeg må gå til anskaffelse av noe tykkere papir for å unngå at blodet trekker gjennom.

eskil2k: Hva den skal brukes til? Pennen? Skrive med?
Blod koagulerer rimelig kjapt med en gang du har fått det ut av kroppen, så det kan tenkes at det blir ubrukelig ganske fort om du ikke tilsetter noe annet.
(Hva dette "noe annet" kunne være, har jeg ikke aning om. Tenkte jeg skulle si det sånn at du kanskje er forberedt på å få en stor blod"blob" i penna)
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Blod koagulerer rimelig kjapt med en gang du har fått det ut av kroppen, så det kan tenkes at det blir ubrukelig ganske fort om du ikke tilsetter noe annet.
(Hva dette "noe annet" kunne være, har jeg ikke aning om. Tenkte jeg skulle si det sånn at du kanskje er forberedt på å få en stor blod"blob" i penna)
Vis hele sitatet...
kanskje noe antiklumpemiddel
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
kanskje noe antiklumpemiddel
Vis hele sitatet...
Tja, antikoagulantia funker jo når man har det i kroppen, men jeg har aldri prøvd det selv så jeg kan ikke uttale meg om det
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Blod koagulerer rimelig kjapt med en gang du har fått det ut av kroppen, så det kan tenkes at det blir ubrukelig ganske fort om du ikke tilsetter noe annet.
(Hva dette "noe annet" kunne være, har jeg ikke aning om.
Vis hele sitatet...
Alt av blodfortynnende vil vel fungere fint, som f. eks. Marevan eller rottegift
Tipper han ofrer det for landet sitt sånn som de gjorde i et land som jeg ikke får skjekket hvor var fordi jeg sitter på en itouch -.- Det er en video av det på vgtv.no
men der helte de flere liter blod i gatene får å demonstere, kansje TS skal være med i demonstrasjonen?
Sist endret av Gt&Hoo; 16. mars 2010 kl. 22:52.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Alt av blodfortynnende vil vel fungere fint, som f. eks. Marevan eller rottegift
Vis hele sitatet...
Istedenfor rottegift ville jeg gått for alkohol viss en vil tynne ut blodet. Er ikke så vondt å tappe seg selv for litt blod heller, da.
Sitat av www2 Vis innlegg
Tipper han ofrer det for landet sitt sånn som de gjorde i et land som jeg ikke får skjekket hvor var fordi jeg sitter på en itouch -.- Det er en video av det på vgtv.no
men der helte de flere liter blod i gatene får å demonstere, kansje TS skal være med i demonstrasjonen?
Vis hele sitatet...
Bør vel nevnes at dette var falskt blod.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Bør vel nevnes at dette var falskt blod.
Vis hele sitatet...
Det er i thailand er det ikke?
de truer med å helle blod over regjeringsbygget hvis ikke sittende statsminister går av?
I Thailand bruker de realt blod for alle penga. De maler plassen utenfor palasset eller noe.
link: http://www.vgtv.no/?id=29167&category=1
Men skal du skrive dikt eller noe i blod?
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Det er i thailand er det ikke?
de truer med å helle blod over regjeringsbygget hvis ikke sittende statsminister går av?
Vis hele sitatet...
Beklager, my bad! Tenkte på et helt annet scenario. Det stemmer som du sier, og ja, det er i Thailand, nærmere bestemt Bangkok
Sist endret av Restyle; 17. mars 2010 kl. 00:07.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Når en filtrerer bort poster om thailand og blodoffringer, har man kommet frem til at jeg trenger en pennesplitt for å skrive, og at en kanskje bør tenke på noe blodfortynnende.
Hva slags beholder burde en bruke? Er dette noe en kan forhørre seg om på apoteket? Dog tviler jeg på at de syntes ideen høres videre glimrende ut.
Vil det være mulig å bruke en "vanlig" sprøyte (kanyle+pumpe) i prosjektet med å ekstrahere noen skvetter blod?

Så får jeg vel kjapt besvare noen av spørsmålene.
Jeg er norsk og har dermed ikke noe behov for å kaste blod på myndighetene i Thailand. Jeg har heller ikke tenkt å skrive sinte brev dekket med blod, som skal leveres til myndighetene i Thailand.
Dobbel-v stiller ganske åpent spørsmål om jeg skal skrive et dikt eller noe, i blod. Jeg svarer nøyaktig nok ved å si ja, jeg skal skrive noe.
Sist endret av møkk; 17. mars 2010 kl. 00:53.
Er det ikke bare å bruke en vanlig sprøyte da? Stikke den i armen og suge ut til du er fornøyd.
Blod koagulerer vel kun når det kommer i kontakt med luft? Isåfall ville jo pennen ta seg av dette, bare du fyller den helt opp og forsegler godt.

Høres ut som et kult prosjekt! Skal du skrive noe spesielt, eller er det bare for å teste det ut / ha noe å briefe med?
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg ingen anelse på hvor tette slike penner kan være, men tykkelsen på væsken (blod vs. blekk) kan vel også ha noe innspill. Det er ikke sikkert det vil virke å fylle blod i en av pennene man kan fylle opp. Derfor var tanken i første omgang en av typen man dypper nedi blodet, men igjen så har du koaguleringsproblematikken og uvisshet om hva slags beholder som egner seg til dette forbruk.
Sitat av Freiheit Vis innlegg
Er det ikke bare å bruke en vanlig sprøyte da? Stikke den i armen og suge ut til du er fornøyd.
Blod koagulerer vel kun når det kommer i kontakt med luft? Isåfall ville jo pennen ta seg av dette, bare du fyller den helt opp og forsegler godt.

Høres ut som et kult prosjekt! Skal du skrive noe spesielt, eller er det bare for å teste det ut / ha noe å briefe med?
Vis hele sitatet...
Vil tro koagulasjonsfaktor avhenger av bevegelighet også.
Når man tar blodprøver på legekontoret sre man ofte at glassene med blod legges i en maskin lik den de lager pølser med på Statoil slik at blodet er i konstant bevegelse.

Til trådstarter: Det du skriver blir ikke lest av verken gode eller onde ånder, uansett om du skriver med blekk eller blod.
Heksekunst er oppspinn, og det samme er trolldom.
Tynn ut blodet litt med sprit så koagulerer det ikke og det får en lavere viskositet slik at du kan bruke en penn som man dypper i blodet.
Kan du ikke bare bruke en vanlig sprøyte å skrive med? Pumpe litt etter litt mens du skriver? Blir kanskje noe kronglete, men enklere enn å begynne å søle med pennpatroner og slikt vil jeg tro. En liten pumpe er nok best da su kan nå stempelet mens du holder den ganske likt en penn.
det finnes jo en eller annen pille man kan ta, folk med hjerte problemer bruker noen gang disse for og gjøre blodet tynnere, vil nokk gjette at om du vil skrive med blod så må det være relatift tynt og ikke så tykt fordi blode vil nokk tjukke seg til så det blir ubrikelig, gjør litt research om de der pillene, selv om jeg tror du må ha resept...
Sitat av sinquah Vis innlegg
det finnes jo en eller annen pille man kan ta, folk med hjerte problemer bruker noen gang disse for og gjøre blodet tynnere, vil nokk gjette at om du vil skrive med blod så må det være relatift tynt og ikke så tykt fordi blode vil nokk tjukke seg til så det blir ubrikelig, gjør litt research om de der pillene, selv om jeg tror du må ha resept...
Vis hele sitatet...
Jeg nevnte et eksempel på slike piller (Marevan).

Jeg vil imidlertid presisere at jeg IKKE mente at noen skulle innta et slikt legemiddel, for så å tappe sitt eget blod. I verste fall kan dette føre til at blødningen ikke stopper, og man mister mye blod. Det jeg mente var at et blodfortynnende stoff (som Marevn, eller alkohol for den saks skyld) kan løses i blodet umiddelbart etter tapping, for å unngå koagulering.
Snus er blodfortynnende.
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Snus er blodfortynnende.
Vis hele sitatet...
Hvilket stoff i snus? Nikotin har nemlig stikk motsatt effekt...
Se her, under "Blood".
Sist endret av felix_poker; 17. mars 2010 kl. 12:03.
Kunne banne på at legene bruker å anbefale snus hvis man har høyt blodtrykk?
Wait, what? Når man har høyt blodtrykk, trenger man tynnere eller tykkere blod? :P

Jeg roter <3
Blodtrykk er det trykket blodet utøver mot åreveggen i mmHg. Tror ikke viskositeten på blodet har noe med det å gjøre?
Skyt meg om jeg tar feil!
Men blodet må jo ha påvirkning, feks hvis det er tykkere skal det mer trykk til å dytte det rundt.
Hva med å heller bruke en fin malepensel?
http://www.youtube.com/watch?v=hDMFj...layer_embedded
Ganske rellevant.

For at det ikke skal koagulere tror jeg natrium citrat vill gjøre susen, ikke sikker på hvor mye du må bruke. Det fåes kjøpt som E331. Det gjør at blodet ikke koagulerer, så for at det skal tørke må du bare vente på at fuktighet fordamper.
Fant ikke noe om det, men jeg mistenker at å blande blodet med etanol (fks. rødsprit) også vill fungere bra. Spesielt siden det vill fordampe fort når blodet er på papiret.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg vært innom bokhandleren, men de hadde bare slike penner med blekkampuller, eller en stor fjær som skulle dyppes i blekk, men den kostet jo nærmere 300kr og så litt for fjong ut for meg. Det fulgte med en fin "flaske" med blekk dersom en kjøpte fjærpennen, så denne kunne en jo oppbevart blodet i. Jeg er dessverre redd det ville tatt sin tid å renske krukken/flaska godt nok, så ikke blodet ble farget.

Droppet turen på apoteket etter kanyler siden jeg ikke fikk tak i skrivemateriale. Jeg tror forøvrig den pennen estragon linker til er ett par hakk for high-tech for meg.
Rødsprit, rottegift og medisiner er blitt anbefalt for å unngå koagulering. Uten å ha investigert videre på saken, går jeg utifra at slike medikamenter gjerne er reseptbelagte. Jeg får søke litt rundt å se om jeg kommer frem til noe blandingsforhold eller tips mot koaguleringen.
Rødsprit og rottegift er så absolutt ikke reseptbelagte nei.
Jeg frykter at møkk har kidnappet noen og skal skrive løsepengebrev i blod. Dette vil jeg ikke hjelpe ham med!!

Forøvrig ganske konge at vi har nå to saklige tråder oppe om blodtapping. Passe på at vi ikke får så mange harmsterofrene hobbysatanister hit for å lære om tapping av menneskeblod.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
OnkelBlå: Jeg tenkte på Marevan som felix_poker flere ganger har nevnt. Rottegift og rødsprit er de mer tilgjengelige løsningene
Matthiesen, jeg kan love deg at ingen er kidnappet Forøvrig startet jeg en ny tråd, fremfor å poste i den allerede eksisterende blodtappingstråden da jeg hadde ett helt annet dilemma. Jeg ønsket å tappe mindre mengder blod en brukeren som startet den andre tråden, og ikke minst ønsket jeg å oppbevare og bruke dette blodet fremfor å kaste det som antageligvis er løsningen for den andre brukeren.
En malepensel funket helt OK for meg til å skrive med for en del år siden. Jeg skulle bare skrive ett brev så jeg har ingen erfaring med oppbevaring, dessverre.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Hvordan gikk du frem for å tappe blod, og hva oppbevarte du blodet i mens du malte/skrev? En malepensel hadde vel funket, men nå ser det litt penere ut om det er skrevet med en penn, fremfor penselstrøk tror jeg. Jeg kan kikke litt rundt om hva slags pensler som finnes i nærheten.
Mange av dere burde oppsøke psykisk hjelp.

Pøse på med koagulasjonshemmende midler for å konne tappe blod å skrive med?
Dere har en veldig alvorlig sinnslidelse, og det er på grunn av dere at det finnes menn som kler seg i hvite frakker når de er på jobb.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Verilon Vis innlegg
Mange av dere burde oppsøke psykisk hjelp.

Pøse på med koagulasjonshemmende midler for å konne tappe blod å skrive med?
Vis hele sitatet...
Det slo deg ikkje, som nevnt i tråden, at antikoagulerande middel kan tilsettast blodet etter at det har forlatt kroppen for å hindre at det koagulerer kjapt?

Om ikkje så bør du lese en gang til.
Hvorfor i alle dager skal du bruke ditt eget blod? :O
-Du får jo dyre-blod på alle dagligvare-butikker(i allefall meny), koster bare en slikk og ingenting for en liter.. Og skal du ha MASSE er det enda billigere på ett slakteri!
Sitat av møkk Vis innlegg
Hvordan gikk du frem for å tappe blod, og hva oppbevarte du blodet i mens du malte/skrev? En malepensel hadde vel funket, men nå ser det litt penere ut om det er skrevet med en penn, fremfor penselstrøk tror jeg. Jeg kan kikke litt rundt om hva slags pensler som finnes i nærheten.
Vis hele sitatet...
Jeg bare kuttet opp venstre arm med noen glasskår og lot blodet være på armen mens jeg skrev. Angående penn/pensel så hadde du hatt rett hvis ikke håndskriften min hadde vært forferdelig, men med pensel ble det store fine typer.

Det var ikke så veldig vits, forresten. Når blodet størknet ble det noen kjedelige brune greier, og mottageren trodde det var maling.

Angående mental helse så var dette 7 år siden. Jeg har det bedre nå.
Tilsette warfarin (Marevan) til tappet blod? Vil ikke fungere.
Warfarin er en vitamin K antagonist, som grovt forklart hindrer leveren i å skille ut enkelte koagulasjonsfaktorer i blodet, noe som hemmer koagulasjonskaskaden. Det er mao et legemiddel som må metaboliseres, og har selv da ikke full effekt før etter flere dager (4-8 i følge felleskatalogen)