Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3756
Skal en tur til London til helgen, har vært der et par ganger før, men da var jeg bare 16-. Er 22 år nå og er hypp på å ta en tur ut og ellers få kjøpt noen fete klær. Bor nær Oxford Street, så er ute etter steder/butikker i det området. Derfor:

- Noen som har et utested/nattklubb å anbefale? Musikksmaken min er hip-hop, men fikser både r&b og toppXXshit til tider. Techno = uaktuelt.

- Noen som kjenner til noen fete klesbutikker i Oxford Street, hovedsaklig streetwear, men også andre fete (ikke svindyre designermerker, takk!) Trenger ikke opplyse meg om kjente kjeder som finnes i "alle" land, de kjenner jeg til.

Ellers:
Noe annet jeg bør se/gjøre i London (med unntak av alle stedene dere lærte om i Engelsktimene)?
Camden Lock Market. Alternativ kultur market ting. Morsom plass. Lett å komme seg til på tube'en og.

edit: Hvis du er kåt på marked, så er portobello et stort marked, men en litt annen type marked. Men ganske spennende dette og. Også meget tilgjengelig med tube.
Og hvis du liker skating og graffiti så er playstation skate park verdt å sjekke ut.

P.S. Pass på verdisaker når du ferdes i trengselen.
Sist endret av John Travolta; 14. desember 2004 kl. 21:09.
Opprinnelig postet av John Travolta
Camden Lock Market. Alternativ kultur market ting. Morsom plass. Lett å komme seg til på tube'en og.
Vis hele sitatet...
Stilig. Googla det og fant ut at jeg må ta en tur dit! Takk for tipset!

edit: Noen som vet om flere kule markeder?
Hip Hop og R&B får man vel på Lime Light?

http://www.webflyers.co.uk/Flyer/1142

Har du ISIC kort så kan du få en del rabatter.

Old Dutch Pancakes er en litt spesiell restaurant på King's Road.
Sist endret av nudo; 14. desember 2004 kl. 21:10.
Har just vært i London med Klassen. Jeg går i en musikk klasse, så vi lurte på om noen musikk gater/bydeler.. Svaret var vist Denmark Street. FULT av musikkinstrument butikker og små fancy jazz klubber o.l . De jazzklubbene er det 18+ aldersgrense på, men hvis du har noe
Norsk blod i kroppen så slepper du lett inn. Husk at vi er generelt Svære kjemper i forhold til de engelske.
jeg har nok vært der ja

camden lock market som er nevnt er bra, forvent å bli spurt om du vil ha dop, jeg ble spurt 10 ganger sist... (ja, måtte telle...) Billig pizza er det der også, £1 for et rimelig stort stykke.
nærmeste tube er camden town på northern line.

butikker som er billige og bra er RiverIsland og TopMan (TopShop), dette er rikig nok ikke street klær da. disse er billige butikker. er du student kan det være du får rabbatt på TopShop/TopMan dersom du viser studentkort, vet ikke om det funker med norsk da.

På lørdag er det bra marked på Portobello Road. nærmeste tube er Ladbroke Grove på hammersmith and city line. mange klær, litt rasta stil over det, men det er mye andre kule ting der også!

london eye skal tas ned, så om det interreserer deg så er tiden å ta det nå. har hørt om folk som har tatt det og ikke syns det var så veldig interresant da... koster £10. nærmeste tube er westminster (pier), der kan du også se big ben og houses of parliament.

museeum er gratis i london, om det interreserer deg. Science museum er litt artig. de fleste er i alle fall gratis. nærmeste tub er south kensington.

ellers så kan du jo ta turen til harrow og se harrow-on-the-hill, men det er kanskje noe jeg ville droppet. gjør du det får du se mine vakre omgivelser og kjører med tuben rett forbi mitt universitet.

om du skal ut fins det en del bra klubber, zoo bar er bra, ikke så mye rap da. ligger i leicester square.
skal du på klubb er det smart å gå på hjemmesiden dems å registrer deg på gjestelista, det koster ingen ting. da sparer du penger når du kommer i køen. skriv deg på et par, gjør ikke noe om du ikke komme

har sikkert glemt noe, så kan være jeg kommer tilbake med mer. ellers kan du jo sende en PM eller noe. jeg bor tross alt i london så jeg burde kunne svare på en del
hms...Elysium er en nice klubb
"John Travolta" og devotio:
Må komme meg på både Camden Lock Market og Portobello markedet (kun på lørdager, noen som vet når det stenger? Fant ikke ut av det).

nudo:
Lime Light hørtes ganske bra ut. Har du peiling på om det er et type-stå-i-kø-en-time sted (verste som finnes!) Eller er det bare å dukke opp når en føler for det?

devotio:
Vet du hvor River Island ligger? Tar nok en tur dit. Liker å fly rundt i enorme klesbutikker, finner alltid noe. Top Man har jeg funnet ut av, dit drar jeg også - takk for studentrabatttipset, det kommer godt med (får prøve mitt norske).
Forstod ikke helt hva London Eye gikk ut på, får lese litt mer om det på nettet.
Tror ikke det blir tid til museum/monumenter/etc, har sett en del og skal bare være der tre dager..
Skal søke opp stedene du nevner og sjekke dem opp grundigere.
Takk for supert svar!
Opprinnelig postet av NTT
hms...Elysium er en nice klubb
Vis hele sitatet...
litt for gothisk etter min smak
RiverIsland ligger i Oxford Street, et par minutter fra Oxford Circus tube. i hvilken retning husker jeg ikke. Ligger forskjellige andre steder også, som Harrow, hehe...

De har jo også Zara (som i mange andre land, ikke Norge) som kan være kjekt å se. Ligger også i Oxford Street. I kjelleren er herreklær.

Portobello Market stenger rundt 18-17 mener jeg, klokken 18 er de fleste markedene stengt, det i cadmen er i alle fall det.,

London eye er det store pariserjulet ved big ben. skal kunne se hele london fra det, men vet ikke hvor artig det er. dyrt er det i alle fall.

skal du til hmv (musikk butikk) kan du teste studentrabbaten der også, men når jeg avr der sweipa de studentkortet mitt, så tviler det funker.
devotio:
Supert, da finner jeg fram. Zara er også en selvfølge + Urban Outfitters (og ikke minst HMV ja). Skrik ut om du kommer på flere store klesbutikker (her skal det shoppes klær)

Skal ha London Eye i bakhodet, kan være verdt en tur om jeg får tid.

Tenkte jeg skulle prøve å ordne meg internasjonalt studentkort gjennom Kilroy, men det spørs om jeg ikke er alt for sent ute (noen som vet om det er ventetid på dette?). Ringer dem imorgen..

Genialt at vi har en nFF-Londonguide her!
STA travell har også. quoter fra siden dems:

http://www.statravel.co.uk/c_flights/discountcards.asp?bhcp=1
Are you eligible?

Before your card is posted out, you must send the following ID to ISIC Online, STA Travel, 5th Floor, St Georges House, Peter Street Manchester M2 3NQ
Student ID Card – photocopy of either NUS or official school/college university card that clearly states that you are in full time education, the year of issue and the year of study.
Passport sized photo
Vis hele sitatet...
ellers har jeg en del andre tips:

* når du er innenfor circular line, IKKE snakk nedsettende om noen på norsk, det er mange skandinavere i London. utenfor har jeg også møtt norske, men ikke så mange der.

* Lat som du ikke er turist, det bor omtrent ingen "rene" briter i London, alle er innflytere omtrent. Så om du ser ut som du vet hvor du skal og hva du gjør så er du et mindre mål for tyveri. Jeg har aldri gått med penger rundt halsen eller sånne ting. Så klart, pass på lommeboka, men alt med måte. jeg har gått i oxford street med åpen jakke og lommeboka på innsiden, noe eventuelle lommetyver helt sikkert ville lagt merke til! Nå er ikke oxford street så ille heller, 3 stykker ble rana (fysisk dyttet/slått til side for penger) fra januar til oktober i år.
Stikk på Camden Market (og Camden Street) og til High Street Kensington. Er en kjeller du kan gå ned i i Kensington der. Masse fete små-sjapper.
Du er min venn
niigu's Avatar
Opprinnelig skrevet av cumshot:
edit: Noen som vet om flere kule markeder
Vis hele sitatet...
Honey, man trenger ikke flere markeder enn Camden! Det er dønn stort og i sentrum av det hele ligger et vidt spekter av matkultur! Her er det båser med indisk, kinesisk, god engelsk og nordisk fiskemat.. Masse bra! Innenfor selve markedet er det masse fete streetwear-butikker (ikke bare fake nei), siden det var det du requestet, og det ligger også seff en god del "jallabutikker". Pass godt på lommene dine, men ikke for godt, det fører til at du blir et synlig "offer" for markedets mange lommetyver.

Her er et fint bilde av meg med kamerater som vandrer langs Camdens gater. PS: Jeg i midten, Fotsopp, som er bruker av nFF, til venstre.

Bilde!

Som du ser bak blir det solg bonger og litt av hvert egentlig
niigu: det er mange markeder i london som er verdt å få med seg, og si at man bare trenger camden marked blir litt drøyt. vil absolutt anbefale portobello marked på lørdager, de andre dagene er ikke like bra. da er det andre ting der.

Det er et marked ved waterloo, husker ikke navnet akkurat nå, som har masse mat. jeg syns ikke det var så spennende selv. men om du er glad i mat hadde de i alle fall masse forskjellig fra hele verden.

Et tips, om du skal kjøpe kebab, be om szich (sikkert feil skrevet) kebab, det er den som vi har i norge. de andre (donor, mix + +) er ikke særlig gode etter min erfaring.
...og hold det vekke far Harrods, Oxford Street osv. Bare masse overpriced shite etter min oppfatning.
Opprinnelig postet av ninja5000
...og hold det vekke far Harrods, Oxford Street osv. Bare masse overpriced shite etter min oppfatning.
Vis hele sitatet...
Oxford Street er dyrt, men går du i kjedebutikkene har de samme priser som alle andre steder. RiverIsland, Zara, og TopMan foreksempel. Andre kjeder som John Williams og Debenhams også.

Men skal du spise bør du holde deg unna Oxford Street, Regent Street (hvor et av campusene til mitt universitet ligger!) og The Strand, dyre greier.

Jeg ble ganske overrasket over at Camden var dyrt, sikkert fordi alle tror det skal være så billig der at de tenker at det være billig. Det stemmer ikke. hvis det er noe der du tror du kan få andre steder (de har noen levis butikker og andre ting der) så IKKE kjøpe det i camden.

En liten prisguid (som bør tas med en liten klype salt ettersom jeg ikke har fått shoppet innmari mye på de månedene jeg har bodd her)
Bukser ligger ca på £30
Genser ligger ca på £25 og oppover
Skjorter ligger på ca £25 og oppover
tskjorter kommer ann på, men fra ca £7. Så noen tskjorter i camden som kosta £30, det er sinnsykt...
Av kebaber har jeg vært borti mye sykt. Fransk, Spansk, Nederlandsk, Bulgarsk... Hehe, skal huske å be om szichkebab om jeg skulle bli så full at jeg må ha fyllebabben. Har blitt nok kalkun og kyllingkebaber på meg gjennom åra.

Tar en tur innom kjedene på Oxford, de er billige og bra. Designerbutikkene får ikke engang lukte på visan min.

devotio:
Mener du at markedet på Camden er dyrt? Eller de små butikkene? Eller?
Markedet er ikke så ille, men vær prisbevist. Småbutikkene kan være dyre, de jeg var i var dyrere enn Oxford Street, var innom 3-4 stykker, så kan jo være jeg var uheldig.
sånn en del offtopic: hvor ligger alkoholprisene i butikk og på utesteder i storbrittania? Jeg skal til Newcastle i starten av april, og må vite sånn halvvegs hvor mange penger jeg kommer til å bruke :-)
Bo Vegeir: På utestedene er prisene ca. £2.50 til £3.50. Pint får du på puber/barer og der er det billigst, på klubber er det flasker (ca 0.33 l) og de koster gjerne rundt £3.

I butikkene bør du ikke betale mer enn £1 for en halvliter, da blir du lurt. Kjøper 4pack med Carlsberg på Tesco for £2.58, det er greit
najs, åssen er prisene på brennevin på butikk/pol da?
har ikke pol i UK, billigere enn i norge, men har ikke kjøpt så mye sprit selv...