Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1487
Jeg har selvfølgelig prestert å knuse et stort butikkvindu i fylla for 3 uker siden. I dag var jeg i konfliktråd og fikk regninga... 14 400kr.!!!!!! Det er så jævlig mye mer enn jeg trodde jeg måtte betale.

Den fylla ble rimelig dyr... Nå er jeg i dårlig humør...
javel? Og hva så om du er i dårlig humør? er vel ikke akkurat så særlig mye å gjøre med den saken er det vel?

Edit: denne tråden blir vel stengt?
Kjipt for deg da, men ruter er temmelig dyre ja. En kammerat av meg som knuste ei rute på barneskolen. Gutten måtte ut med 5k...

Men jeg forstår ikke helt vitsen med posten din
hva er det du hinter til?
anbefaler alkohol og tur til butikk siden du er i dårlig humør
Perre, jeg syns du fortjener det.
HEhe, Den svir! (har sympati for deg!)

Vet hvordan det føles! bokstavelig talt...

jeg og en venn stod og kasta stein under en terasse som stod litt høyt over bakken og så klarer jeg å treffe et svært veranda vindu (dobbel sidig) og steinen gikk i gjennom! he, ble så jævla forskrekka at vi frøys!

(Vi var 10 år)

Som sagt, jeg VET hvordan det føles, men jeg måtte jo ikke betale da.
Så var jo heldig på den måten.
jaja. Man får som man sår, kan bli ape i fylla selv. Derfor passer jeg på å kontrolere inntaket av fludium. ikke drikke for mye, ihvertfall ikke brennevin.
Jeg og noen venner knuste et parr ruter på et bussskur- og noen reklameplakater som var innrammet i glass (slik clearchannel reklame greier man ofte ser på t-bane stasjoner)
Uansett, vi var fulle,dumme- og ble tatt.

Vi var heldige og slapp unna rettsak, men måtte i konflikt råd.
Regningen fra oslo sporveier kom på svimlende 22 000,- kr.

Dette ble fordelt på 3, da vi ble enige om at alle gjorde like mye.
Men det er mye penger for det.

At jeg kunne være så dum
Synd det der, men be om kvitering på arbeidet slik at du vet at det var der pengene gikk.
Du er min venn
niigu's Avatar
Fylla har skylda. noob.
neste gang du bestemmer deg for og knuse et butikk vindu.. LØP!
Note to self: Ikke knus glass i fylla...

Kjipt å få regninga, men hvis det er gjort med vilje for å tøffe seg så ler jeg rått av boten. Dersom det var et uhell så er det vanvittig kjipt...
Foresten, 14 000 ,- kr er veldig mye penger.
Hvordan kom dere frem, i konfliktrådet om hvordan dette skulle betales?

Må du punge ut av egen lomme, betaler pappa?, eller betaler pappa- og så må du betale tilbake til han?

I min situasjon ble det gjort slik at jeg måtte betale 300,- kr pr. måned helt til beløpet et dekt.

Det er vannskelig å bestemme seg om man skal synes synd på deg eller ikke det var jo tross alt din egen feil.
Ha ha det fortjener du så sinnsykt!! Hadde det vært min butikk og du hadde klart å stikke av, måtte jeg selv betale hele greia. Det er surt det også, tenk på det. Har gjort min del av pøbelstreker jeg også, så jeg skal ikke være belærende. Kanskje du har lært noe av det...
Jeg synes det er så dumt å si det er din egen feil når han ikke gjorde det med vilje.

Stakkaren skulle bare ha det litt morro med alkohol og var så uheldig å knuse vinduet.

raz: sikkert ikke så lett å springe bort når han var full :P

synes synd på deg jeg, men er det it relatert?
Er ingen vits å le av andres feiltak, lær heller av det.. Mye bedre for alle parter.
idioter får det de fortjener.
Jeg foreslår at du finner fram sangen "Ingen har skylda" av Jokke. Den passer nok ganske bra til situasjonen din.