Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1101
Er det noen som har vært inne å testet "Den fjerde regelen"?

Et spill hvor du skal løse forskjellige ting for å vinne, er i sammenheng med en bok med samme navn. Iallefall, opplegget er litt stilig. Problemet er at etter du har svart på "kontroll testen" for å se om du er verdig til å begynne på gåten, får du en krypterings test. Er det noen som forstår denne. Trenger ikke å si det svaret en kommer fram til, for det ødelegger, men hvordan man skal finne svaret. For jeg har gjort slik dem sa, å skyve alfabetet ett hakk tilbake (a=z b=a c=b, osv.) Skal ikke være så vanskelig, og det er sikkert en dum feil jeg ikke har tenkt over...
joda, det er som du sier, bare den andre veien. a=b, b=c, c=d osv...
Den vakke så vanskelig, akkurat... Er nå på fjerde level der du skal finne forfatternavnet, men må legge meg nå, så får ta resten i mårra

Greide alle uten å bruke hint en gang
da har jeg klart hele dritten. Var ikke så vanskelig som jeg trodde den skulle være..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
sliter med den etter den jeg... der fucker det seg
Any hints?
-totto
Opprinnelig postet av Bj0njzter
joda, det er som du sier, bare den andre veien. a=b, b=c, c=d osv...
Vis hele sitatet...
ahh.. det var det som var feilen.. hehe. Kom seg med en gang du snudde vei
Synes alla var vanskelige jeg
Dere burde lese boken, The Rule Of Four. Veldig bra!
Morphy's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av kulneff
Dere burde lese boken, The Rule Of Four. Veldig bra!
Vis hele sitatet...
Hva går den egentlig ut på? Har den noe med dette spillet å gjøre i det hele tatt?
Var litt hodebry dette her
men i forhold til at z=a b=c osv, fungerer det jo ikke å bruke dette til å oversette "jeg" til "q.." husker ikke hva det stod, men det gikk i alle fall ikke

Noen som kan fortelle meg hvordan dette er logisk?
Morphy's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Unreal143
men i forhold til at z=a b=c osv, fungerer det jo ikke å bruke dette til å oversette "jeg" til "q.." husker ikke hva det stod, men det gikk i alle fall ikke

Noen som kan fortelle meg hvordan dette er logisk?
Vis hele sitatet...
Det var bare et eksempel som stod ovenfor for å hjelpe deg til åtenke ut en ny krypterings nøkkel... som i dette tilfellet er a=... osv...
Synes de var vanskelige jeg. Prøvde ikke å sette meg så mye inn i det men. Får bruke noen timer på skolen for å løse dette

-normal