Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  222 18525
Hva er det som er SÅ mye bedre med to CPU'er. vet det er mer stabilt og bedre på hyperthreading ting eller er jeg helt på jordet?
Hyperthreading er når en cpu kjører prosesser i seperate threads. To prosessorer gir for det første mer kraft å balansere loaden på, og det gir også bedre multitaskingsfunksjoner.
kjører alle server ting multi..? siden alle servere har dual
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Forøvrig ER Xeon HT.. Så det er dual HT (og siden HT == 2 virtuelle cpuer så er det 4 virtuelle cpuer tilsammen)


This said.
Beklager at jeg ikke har kommet med informasjonen før - jeg har helt glemt hele doneringsprosjektet.
Serveren ER nå altså bestilt, mottatt, innstallert, i testenvironment.

Vi har fått inn ca. 8500 i donering, og en ukjent (søt, sexy, tøff) regningsmann gikk inn med de resterende 10.000 kronene som trengtes for å kjøpe inn serveren.


Specs is as follows:

2 x Intel Pentium 4 Xeon 2.4 GHz Boxed PC533 Socket Int-mPGA2 (S604), 512kB cache
4 x Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 ECC Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 72
2 x Seagate Cheetah 10K.6 36.6GB 80 pin Ultra320 ST336607LC 10000RPM 8MB cache
1 x Asus AP1720-E1/AS4, 5U Server, Xeon 875P, Dual, GbLAN, DDR, U320 SCSI
+ GF2 64MB AGP skjermkort jeg hadde liggende og stappa i den - ekke noe morro å bruke pcislots til slikt når det er agp på boksen


bilder av boksen kan dere finne på http://nso.at.irc.cc
hjelper det noe på spilling eller er det mer i PS og Premiere og servere
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Mer nerdstats:

OS: FreeBSD 5.2 (vi har tweaka den i 2 døgn for å få samme funksjonabiliteter som kommer i 5.3)
Maks load under stresstest: 320
Responstid (generering av phpside med mysqlqueries) ved 320 i load: 0.12s
Responstid før stresstest: 0.10s
Vi vil ha flere bilder!
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Pent serverrom.
Søt den serveren, med blålys
Skikkelig puseserver, hehe.
Norsk puseserverfreakforum
Jeg har tatt på serveren
Hehe, jeg har spilt bzflags med serveren!
jeg har ddosa den :E
jeg har hørt rykter om at den finnes, men ingen av vennene mine i økokrim vil bekrefte at den finnes.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nice specs, da ble det XEON p* gutta alikevell da . *sette opp x s* jeg kan se bildene*
Hvor står serveren?
Skulle så gjerne plassert min egen server der...
Hmm - Når skal dere begynne å modden den a? *gni seg i hendene* Dere kan jo alltids sende den innom meg en tur så skal jeg se hva jeg kan gjøre
Opprinnelig postet av NoRemorse
Hmm - Når skal dere begynne å modden den a? *gni seg i hendene* Dere kan jo alltids sende den innom meg en tur så skal jeg se hva jeg kan gjøre
Vis hele sitatet...

Er du vill? Det er en server, ikke et leketøy.
Er ikke en server et leketøy? jeg personlig synes servere er morsomme. Husk at modding ikke alltid betyr at du skal putte et vindu her og et vindu der så blir alt bra. Du kan også modde ved å lage ditt eget supereffektive vannavkjølings system (ikke at det var det jeg tenkte på, men alikevel).

Men over til noe helt annet, hva skal serveren brukes til? Kommer vi her på nff til å merke noen store forskjeller?
NoRemorse : dette er servern som skal serve nFF V5 and so on om jeg ikke har misforstådd veldig mye ..

så dette er nok _ikke_ ett leketøy ..
Ok skal (prøve å) holde fingrene unna. Hvordan går det med V5 forresten? Skal dere legge den ut snart, nå som dere har fått serveren?
Opprinnelig postet av NoRemorse
Ok skal (prøve å) holde fingrene unna. Hvordan går det med V5 forresten? Skal dere legge den ut snart, nå som dere har fått serveren?
Vis hele sitatet...
Its done when its done, when its then.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ripper opp i en gammel post, jeg. Er summen fortsatt 8254 kr? Syns den har stått på det tallet lenge.