Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1178
Amerikaneren betalte 165.000 kroner ($26 500 USD) for fantasieiendom i det Svenske MMORPG-spillet, Project-Entropia

VG-artikkel

Jeg har selv spilt dette spillet i overkant av et år, og lurer på deres meninger om investeringen.

Offisiell side

jeg vet mange fra dette forumet har hørt om dette spillet og kanskje noen vil teste det ut nå

har vært en tråd opppe om dette spillet før

Gammel NFF-tråd

Så, hva syns dere ? =)
Sist endret av Equi; 15. desember 2004 kl. 22:44.
Atlså, min mening til dette er at det går litt over styr. MMORPG er dyre nok fra før med månedslige avgifter. Dette spillet tar kaka, siden alt du kjøper i spillet må du betale med virkelige penger, men det positiver er jo at om du gidder og har tid så kan du faktisk tjene litt..
Jeg synes det tydelig kommer fram at det finnes rike amrikanere med for mye fritid...
folk har for mye penger!!
Nei, dette her var stilig.
må du betale for å bli med i spiller og er det en måndelig avgift?

Jeg syntes dette var latterlig moro, trodde det var en koreaner som kom til å være først ute med dette, men hvis han spiller i noen år til kan han få noe tilbake.
Trådstarter
Spillet er 100% gratis ifølge produsentene, men man kan velge om man vil overføre penger til spillet =)

Er selvfølgelig utrolig hardt å ikke ha penger i starten, men "trading" (kjøpe items billig og selge dyrt) kan man tjene seg noen kroner på.
Eller "Sweating" hvor man samler svette fra dyrene som man bruker som er en av hovedingrediensene i MindEssence (Mana-potion) som man etterhvert kan selge videre til rike folk som ikke gidder å "Sweate"
Sist endret av Equi; 14. desember 2004 kl. 17:08.
Hva slags summer er det man tjener på dette spillet da?
Trådstarter
hmmm.. spørs helt hvilke items man trader med =)

Det er et førstehjelpsskrin som har en markedsverdi på ca 9000$ (finnes 7 stk. av denne tingen)

Det er en pistol verdt 3500$ (mange eksemplarer)

Det er en rifle som er verdt 3000$ og en annen ny rifle (unik) som er priceless


Trade med disse itemene (kjøp billig, selg dyrt) og tjen en ganske god formue
Du kan jo som du ser tjene masse penger om du legger litt jobb i det.
Er det mulig å refundere noen av pengene man har lagt eller tjent i spillet?
Jeg tror du kan veksle ingame penger i cash ja.
Hva var problemet med å bruke så mye penger hvis han bare kan dem ut igjen?
man kan faktisk tjene en del kroner bare for å drepe et stort monster
Man tjener også noen kroner for å jobbe for andre osv..
Jeg er sikker på at muligheten for å tjene over 100 kroner pr månede er til stede..

edit: faen å raske dere er da

Ja, man kan veksle pengene inn i cash, men er nok en liten avgift på det, og må minimum være på 100"pengeenheter" tror jeg hvis jeg husker rett
Sist endret av Unreal143; 14. desember 2004 kl. 17:28.
Hva skjer med verden? Det er faen meg sinnssykt!
Hvorfor det Justify? Hva er galt med å tjene noen kroner ved å spille et spill. Det er jo den ENORME muligheten på at du taper pengene dine også da.
\
Jeg synes ikke det er så rart, se på det som en investering.
Man kan jo ta det ut igjen, og alle tingene stiger i verdi hele tiden fordi spillet blir mer å mer populært. Jeg har spilt det i 1.5 år nå. Anbefaler det
Hmm... 165.000,-... Kunne fått en strøken, 1994 modell Mercedes-Benz 280CE for den prisen. Lurer på hva jeg hadde valgt?

Det blir litt i drøyeste laget når man bruker så mye penger på spill. Da har man enten for mye penger, eller intet liv utenom dataspill...

Uansett. Litt tøft konsept at du kan tjene penger på spillet...
Kall det interaktive aksjer
Får vel laste det ned å prøve. Er foreløpig ikke intressert i å investere noe i dette, men jeg må jo se hvordan det er å spille. skal passe på å ta meg en tur innom øya til amerikaneren.
Trådstarter
Godt å høre, http://www.perc.info/index.asp?page=4 litt startinfo der

#Project-Entropia @ Stratics er forøvrig den uofisielle PE-IRC-kanalen, og til slutt.. ike nøl med å spørre =)

Smart å lese denne før man begynner også http://www.perc.info/index.asp?page=91 mange slue idioter som prøver å lure deg =)
Det som er enda sykere er at dere ikke synes det er sykt at han kjøper en VIRTUELL ØY til 165 000... Tenk alt annet du kunne brukt de pengene på...
Trådstarter
Hvis man har spilt dette spillet en stund skjønner man at folk er villige til å betale så mye
Det var forresten en auksjon hvor det var to stykker som kjempet... når bydet kom opp til $26 500 ga den ene opp. Auksjonen varte i overkant av 100 dager.
Hmm.. virker faktisk litt interessant likevel, mener hvis det faktisk er gratis å spille.. Altså, skjønner at om man skal få noe ut av det må man ut med litt penger, men hvis en kan spille det uten å betale er det jo iallefall verdt å prøve!