Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1857
Sitter barnevakt hos min søster og skulle hive en grandis i oven da den plutselig streika.

Det er kun stekeovnen som ikke funker, kokeplatene funker som de skal. Sikringen er selvsagt ikke gått. Det er ikke noen fancy alienteknologi på den, kun helt standard vriknapper, og to lys, ett for kokeplater og ett for stekeovn. Pæra i ovnen gikk i følge søstra mi i går, men den har eg byttet ut med ny.
Tenkte at det kanskje var ein liten sikring i selve komfyren som var gått, men finner ikke noe annet enn et koblingspanel på baksida.

Finnes det en hemmelig quick-fix?

Ps: Beklager den tabloide trådtittelen, sånt blir det lesere av.
pss: Bruksanvisningen må være en felles for flere andre komfyren. Finner heller ingenting på nett.
Sist endret av Hatred; 12. april 2012 kl. 20:45.
du kan steke grandisen i panne det var min nødløsning når jeg bodde på hybel, sørg for og ha litt smør eller olje i, ha på et lok. la den steke på svak varme xD
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja, hvis det er akutt behov for grandis og det bare er en liten en så ta den i stekepanna, men tror man må være elektriker for å ffe rundt med stekovnen.

Ninjaed...
Hadde et lignende scenario i sommer hvor stekeovnen nekta å steke pizzaen min.
Det viste seg at "koblingsboksen" bak bryteren hvor du velger de forskjellige funksjonene til ovnen (f.eks varmluft, over/undervarme etc) hadde kortsluttet på et eller annet vis. Denne boksen var desverre ikke mulig å oppdrive for vår komfyr, så da ble det kjøp av ny ovn.

Dersom du har et multimeter og er over middels interessert i å koble ledninger og slikt, så kan du alltids trekke ut strømkabelen å sjekke om det er noen form for kortslutning og gjøre en "quick-fix". kan i grunn ikke anbefale dette dersom du ikke har erfaring med slikt, ettersom at det er en relativt stor mulighet for at ting kan gå riktig så galt.