Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2094
Hallo Godt folk.

Trenger EN liste med de letteste, smarteste og grei pris på programmer til bygging av internett side.


Nå bruker jeg:

domene: moo.no (gratis)
FTP: SmartFTP (pro mener jeg)
Server: Home.no (gratis)

Jeg ønsker:

Database?
Billig nok .com eller .no domene?
Server?
FTP cilent? Om min er litt spess

Gjerne legg til om jeg trenger noen fler..



Ønsker de letteste programmene som ikke er for avansert som jeg skjønner lett. Skal være generelt enkelt, billig , som varer og lett brukbart for en noob.


Har ikke laget internettsider før på denne måten. Trenger da lyn kurs for å gjøre dette bra!

Jeg har tenkt til å bruke Joomla








Takker på forhånd for seriøse bra svar!
Til noe helt enkelt anbefaler jeg www.one.com

Der får du database, 3gb lagring, FTP, fri trafikk, 1 domene for 300 i året.
FTP programmet jeg bruker er FileZilla (www.filezilla-project.org)
For å endre filene dine kan du bruke notepad++ eller rjtexted.
Home.no er grisedårlig sikkert et av de desidert dårligste gratistilbudene i norge. Serveren er sansyneligvis en gammel NT server, og den tolker heller ikke UTF-8 virker det som ... Mer eller mindre bare søppel. Du burde virkelig vurdert å invistere i et bedre webhotell. F.eks one.com som nevnt over, det er ikke spesielt bra, men langt bedre en home.no.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Eller www.host1.no som blir drevet av et nFF-medlem og har en nFF-rabatt.
Trådstarter
23 0
Sitat av spelley Vis innlegg
Home.no er grisedårlig sikkert et av de desidert dårligste gratistilbudene i norge. Serveren er sansyneligvis en gammel NT server, og den tolker heller ikke UTF-8 virker det som ... Mer eller mindre bare søppel. Du burde virkelig vurdert å invistere i et bedre webhotell. F.eks one.com som nevnt over, det er ikke spesielt bra, men langt bedre en home.no.
Vis hele sitatet...
Du sier bare hvor mye home.no suger, det hjelper meg ikke stort :/


Gi meg noen eksempler på BRA anbefalte webhotell Da


Alle gjør det, kom med forslag!

Sitat av dav-a Vis innlegg
Du sier bare hvor mye home.no suger, det hjelper meg ikke stort :/


Gi meg noen eksempler på BRA anbefalte webhotell Da


Alle gjør det, kom med forslag!
Vis hele sitatet...



Takk for svar, one.com og den andre virker veldig aktuell.

Spess one.com Kom med fler bra webhotell!
proisp.no

anbefales på det sterkeste...
Trådstarter
23 0
Har sett på de forskjellige, hva synes folk om www.proisp.no ?


Viktig at den kan brukers lett til joomla og har et hoved domene og e post + database.

Den har vel det?

c-panel, har det noe betydning for joomla?


Er proisp rette for mitt bruk? (lage privat hjemmeside selv med joomla)


Takker for et seriøst svar
Alt du trenger for å bruke joomla er støtte for php og en mysql database.
cPanel har ingen betydning for deg hvis du er så fersk på det som jeg har fått inntrykk av

Pro Start fra PROISP eller den minste pakken fra one.com funker helt fint for deg Siden jeg kun har prøvd one.com og ikke har hatt noen problem enda ville jeg anbefalt de Lykke til^^
Trådstarter
23 0
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Alt du trenger for å bruke joomla er støtte for php og en mysql database.
cPanel har ingen betydning for deg hvis du er så fersk på det som jeg har fått inntrykk av

Pro Start fra PROISP eller den minste pakken fra one.com funker helt fint for deg Siden jeg kun har prøvd one.com og ikke har hatt noen problem enda ville jeg anbefalt de Lykke til^^
Vis hele sitatet...
Tusen takk

Noen som har erfaringer av PROISP?
Sitat av robhol Vis innlegg
Eller www.host1.no som blir drevet av et nFF-medlem og har en nFF-rabatt.
Vis hele sitatet...
Kan også anbefale Host1.no. Har ikke hatt noen befatning med webhotell utover gratisgreier før jeg kjøpe meg en pakke her, det har vært veldig sømløst å bruke de. Rabatten til nFF-medlemmer gir veldig overkommelige priser, brukerstøtten er kjapp og god, installering av nye moduler er utrolig enkelt med Fantastico Deluxe og andre verktøy og rammeverket er veldig enkelt og behagelig å bruke.
Har prøvd mange forskjellige gratis-hoster. Den beste jeg har vært borti er Latestdot.dk.

Utrolig bra oppetid (aldri vært nede de 2 årene jeg har prøvd det ut), ubegrenset lagringsplass, ubegrenset antall databaser, ubegrenset antall hjemmesider på en og samme bruker, hurtig support (ifølge hjemmesiden, har ikke prøvd), støtte for bruk av eget domene, støtte for e-post, støtte for FTP og hurtige linjer (alt lastes utrolig raskt). Ikke bare det, men hele greia er også 100% reklamefritt.

For godt til å være sant? Er nok ikke det.

Det eneste du ikke kan gjøre, er å legge inn reklame (som du tjener på) på sidene dine.
Sist endret av CryptoN; 19. januar 2010 kl. 21:22.
Trådstarter
23 0
Okay

Når står valget mellom proisp.no og host1.com

Begge kan lage database trur jeg og er knall til joomla?

Hva skal jeg ta!?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Franklin Vis innlegg
Kan også anbefale Host1.no. Har ikke hatt noen befatning med webhotell utover gratisgreier før jeg kjøpe meg en pakke her, det har vært veldig sømløst å bruke de. Rabatten til nFF-medlemmer gir veldig overkommelige priser, brukerstøtten er kjapp og god, installering av nye moduler er utrolig enkelt med Fantastico Deluxe og andre verktøy og rammeverket er veldig enkelt og behagelig å bruke.
Vis hele sitatet...
Sitat av dav-a Vis innlegg
Okay

Når står valget mellom proisp.no og host1.com

Begge kan lage database trur jeg og er knall til joomla?

Hva skal jeg ta!?
Vis hele sitatet...
Hiver meg på bølgen av folk som digger host1.no
Jeg vil også legge til at jeg har vært proisp kunde og golarge hosting kunde. Host1.no feier dem av banen.

Support svarer kvikt og effektivt, har også opplevd en service av en annen verden.
Ellers:
Sitat av zyrtec Vis innlegg
Har hatt konto hos host1.no en stund nå og kjøpte nylig nytt domene som de aktiverte på under 24 timer. Rask support og stabilt hotell, kan trygt anbefales!
Vis hele sitatet...
Sitat av zeth Vis innlegg
Kan trygt anbefale host1.no - som mange andre her

Hatt webhotell der i ca et halvt år - og bedre support har jeg aldri opplevd!
Vis hele sitatet...
Sitat av Athleon Vis innlegg
Host1 er tingen. Ingen over, ingen ved siden av.
Vis hele sitatet...
Er det en konkurranse i det hele tatt?
Rabattkoden nFF gir en rabatt på 15%
Sist endret av Sio; 20. januar 2010 kl. 09:17.
Trådstarter
23 0
Sitat av Sio Vis innlegg
Hiver meg på bølgen av folk som digger host1.no
Jeg vil også legge til at jeg har vært proisp kunde og golarge hosting kunde. Host1.no feier dem av banen.

Support svarer kvikt og effektivt, har også opplevd en service av en annen verden.
Ellers:




Er det en konkurranse i det hele tatt?
Rabattkoden nFF gir en rabatt på 15%
Vis hele sitatet...

Takk, da har jeg tatt min endelige avgjørelse!
Trådstarter
23 0
Da har jeg kjøpt meg greie på host1 med rabattkode
Gratulerer
Lykke til med koding, og prøving
Trådstarter
23 0
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Gratulerer
Lykke til med koding, og prøving
Vis hele sitatet...
Takk

Koding? :O
Jeg glemte at du skulle bruke joomla. My bad:P
Trådstarter
23 0
Ingen som har en link så jeg kan se åssen en ferdig mekka joomla side ser ut? Sånn at jeg vet ca hva jeg kan få til med joomla?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
www.cheernm.no
Er et eksempel av en jeg kjenner.
Ey!

Du sier du har tenkt til å bruke Joomla!

Jeg har og tenkt å prøve ut Joomla, men tingen er at jeg får ikke startet setupen pga jeg har dreamweaver installert

INSTALL filen vises som ett php script? :S
Sitat av simen929 Vis innlegg
Ey!

Du sier du har tenkt til å bruke Joomla!

Jeg har og tenkt å prøve ut Joomla, men tingen er at jeg får ikke startet setupen pga jeg har dreamweaver installert

INSTALL filen vises som ett php script? :S
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått... Du kan ikke installere det på datamaskinen din. Det er ikke et program som du kan kjøre som en .exe f.eks. Du må ha en webserver med PHP og mysql.
Ahhh, skjønner
Hehe KP til deg :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
23 0
Da er det kjøpt og i bruk, fuker fett!

Kjapt spm. Åssen lager man joomla template? :P Selv med ps, gjerne gratis..?
Har du kjøpt joomla? If so så har du blitt lurt, for joomla er gratis!
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Har du kjøpt joomla? If so så har du blitt lurt, for joomla er gratis!
Vis hele sitatet...
Han har nok kjøpt domene og webhotell.

Sitat av dav-a Vis innlegg
Da er det kjøpt og i bruk, fuker fett!

Kjapt spm. Åssen lager man joomla template? :P Selv med ps, gjerne gratis..?
Vis hele sitatet...
Du kan lese om Joomla Templates her. Ønsker du gratis templates er google fin hjelp. Selv fant jeg denne siden http://www.joomla24.com/
Om noen flere lurer på hvor dere får billige domene kan dere jo skjekke Norskside.no .. (Stengt nå men send E-post og du får et bra tilbud).. jeg fikk 20 gb plass og alt det andre får bare 300 kr!