Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2041
Beklager dobbel post men ser at underforumet jeg spurte i først så kan jo ikke andre medlemmer svare det har ikke meningen admin må gjerne slette tråden i "Spør oss"


Hei valgte å lage ny bruker fordi jeg syns spørsmålet er flaut og teit og tør ikke spørre med hovedkonto. Uansett er stadig innom freakforum kun for å se hvordan KP scoren min ligger ann. Det er noen ganger om dagen liskom om føler det har blitt en avhenginghet på en måte. Finnes det noen måte man kan få automatisk e post eller varsel på mobil eller pc på et vis, for hver gang noen gir deg KP? Enten innebygd i forumet eller feks script, addon, plugin, app hva som helst. Takk for svar.

Lurer på det samme bare når noen siterer et inlegg fra meg eller svarer i en av mine tråder
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vi har en bot gående på discord serveren som hele tiden lister ut både nye innlegg og kvalitetspoeng. Jeg har foreløpig ikke laget funksjonalitet for varsling til en bruker direkte, men det er absolutt noe som kan gjøres. Det vil si; varsel til din discord bruker med PM fra boten ved kvalitetspoeng eller innlegg i en gitt tråd.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og forsåvidt på IRC - ##freak.info

Absurde mengder gaffatape inkludert. Takk til m0b for bistand!
Sist endret av vidarlo; 26. mai 2022 kl. 23:41.
Varsler for KP er ikke sunt. Da kan det bli en avhengighet som likes og notifications hvis dere har sett den dokumentaren social media complex eller noe
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvis KPene er farlige eller usunne føler jeg at jeg i alle fall må advare om denne kanalen der inne

Sist endret av m0b; 27. mai 2022 kl. 02:31.
Om det er sunt for den enkeltes mentale helse å jakte på likes, får de nesten ta ansvar for selv. Om det er sunt for forumet er mer interessant. Jeg kan ikke se at å fore den KP-iveren vil gjøre diskusjonene bedre. KP er bra for å kunne si "enig" eller gi en oppmuntring uten å rote til tråden med et innlegg som ikke bidrar med noe nytt. Lista med siste KP er nyttig som tips til innlegg og diskusjoner som er lesverdige. Å ha kontinuerlig oversikt over innlegg/KP -ratioen til alle i diskusjonen, som et slags tall på forumstatus, synes jeg ikke bidrar til diskusjonen. Personlig har jeg slått det av, og aner ikke hva min egen score er engang. Hvis du føler deg avhengig så kan jo det være en ide.

Varsel når man siteres (i alle fall varsel her inne) hadde kanskje ikke vært så dumt.
Sist endret av *pi; 27. mai 2022 kl. 11:38.
Sitat av *pi Vis innlegg
Varsel når man siteres (i alle fall varsel her inne) hadde kanskje ikke vært så dumt.
Vis hele sitatet...
Dette fantes før, og var en mye brukt funksjon. Dessverre var det en snag i forumprogramvaren som endte opp med å sende eposten på vegne av brukeren, eller i funksjon av forespørselen som la inn innlegget (og som kom fra en bruker).

Jeg husker ikke nøyaktig hva dette lekket, men det var mailadressen eller IP-adressen til brukeren eller noe sånt, som lurte seg inn i headeren til eposten. Det ble tatt en ninja-avgjørelse om å skru av funksjonen for å hindre lekkasjer av personlig informasjon, og så ble det tydeligvis aldri fikset og skrudd på igjen.
Sist endret av Dyret; 27. mai 2022 kl. 22:27.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Dette fantes før, og var en mye brukt funksjon. Dessverre var det en snag i forumprogramvaren som endte opp med å sende eposten på vegne av brukeren, eller i funksjon av forespørselen som la inn innlegget (og som kom fra en bruker).

Jeg husker ikke nøyaktig hva dette lekket, men det var mailadressen eller IP-adressen til brukeren eller noe sånt, som lurte seg inn i headeren til eposten. Det ble tatt en ninja-avgjørelse om å skru av funksjonen for å hindre lekkasjer av personlig informasjon, og så ble det tydeligvis aldri fikset og skrudd på igjen.
Vis hele sitatet...
Nei, det hørtes jo ikke litt greit ut engang. Vi klarer oss uten
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Har oppdatert boten på discord. Det er nå mulig å slå på varsler ved å skrive !notification on til Echelon (på discord) og du vil få en PM fra boten dersom ett av dine innlegg mottar KP.

For å kunne gjøre dette må boten knytte discord brukeren din sammen med freak brukeren. Før du kan slå på varsler må du derfor verifisere brukeren din med meldingen !verify til boten.
Sist endret av m0b; 31. mai 2022 kl. 17:44.