Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2180
https://www.elkjop.no/product/gaming...ming-pc/387174

Er mest usikker på CPU'en - den er vel over et år gammel?

Tenker egentlig mest om prisen er noenlunde fornuftig eller om det er ripoff..
Den spiller nå alle spill som er på markedet. Har relativt lik pc, bare med 2 M.2 disker og en 11700k prossessor. Kostet en tusenlapp mer.
Har samme PC med noen små forskjeller, RTX 3070 skjermkort og M2 SSD, fungerer helt fint, men er litt jalla hovedkort på den jeg har, er AM4 socket, men intel kjøler, så om du vil bytte kjøler må du (om det er samme hovedkort som sitter i min) kjøpe en kjøler beregnet for intel CPU. CPU kjøleren som fulgte med på min maskin var veldig liten så jeg byttet til en som er litt større.
Jeg endte opp med denne kjøleren, men måtte bli litt kreativ for å få montert den.
Sist endret av Veggen; 20. mai 2022 kl. 10:05.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Klarte å sette sammen en tilsvarende maskin, med tilsvarende/bedre deler for omtrent samme pris (minus operativsystem....), så vil ikke si at prisen i utgangspunktet er hakkende gæærn (sett bortifra hvor ødelagt markedet er generelt nå.) Men som MeTheWall nevner så kan oppgradering av slike ferdigbygde maskiner fort bli litt rotete, sammenlignet med en "hjemmebygget" en.
Hovedkort, psu og kjøler vil jeg tro fungerer akkurat, ikke noe mer liksom. Hadde kikket litt på komplett og prøvd og satt i sammen en der. Da kan du og lese deg opp, se youtube om de forskjellige delene, så får du noe som varer. Også er det gøy å bygge selv.