Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1232
Som tittelen sier så er mamma ekstrem hypokonder og sliter med alvorlig angst, og jeg har muligens covid. Var i nærkontakt med en som testa positiv for korona, han testa positiv i går, men jeg møtte han sist på lørdag. Jeg er da en av hans nærkontakter og må teste meg. Fikk i dag denne beskjeden ''SMS til øvrige nærkontakteru er øvrig nærkontakt med en person som er bekreftet smittet med covid-19, og er i karantene i 10 dager. Dersom du tester negativt på PCR-test tatt tidligst 3 døgn etter nærkontakt kan du gå tilbake til jobb eller skole, men er fortatt i fritidskarantene. Du kan teste deg ut av karantene på dag 7, etter siste nærkontakt, med PCR-test. Testsvar skal foreligge før karantene avsluttes. Det oppfordres til hjemmekontor dersom muligheten tilsier det. Dersom du i løpet av karantenetiden utvikler symptomer skal du isolere deg og teste deg.
Smittekarantene gjelder ikke for øvrige nærkontakter som:
- har gjennomgått Covid-19 i løpet av de 3 siste månedene med varighet fra avisolering til 3 måneder etter prøvedato
- har fått oppfriskningsdose for minimum 1 uke siden.
- er under 18 år
Ved positiv selvtest ring: xxxxxxxx''

Mamma hadde selvmordstanker når koronaen kom, og måtte gå til psykolog fordi hun hadde så alvorlig angst. Nå må jeg da altså si til min mor at jeg er nærkontakt av en med korona. Er ikke sikkert jeg har det, men må teste meg. Alle vennene mine er under 18, og slipper unna, det synes jeg er så urettferdig, da jeg er helt alene med dette problemet. de slipper billig unna. Jeg er så redd for å si det og vet ikke om jeg skal si det i det hele tatt. Jeg selv har kraftig angst, PTSD, mulig ADHD og tegn til depresjon, trening er den eneste tingen som holder meg i live, og om jeg har covid nå så vet jeg ikke hva jeg gjør. Setter pris på litt innsyn.
Du møtte vedkommende sist lørdag (altså 1. januar) så du kan med andre ord teste deg ut av karantene idag. Istedenfor å lage enda en tråd her for "litt inspill" så er det ikke verre enn å dra og ta en test NÅ og så vet du i løpet av morgendagen om det er noe å bekymre seg over. Case closed.
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Du møtte vedkommende sist lørdag (altså 1. januar) så du kan med andre ord teste deg ut av karantene idag. Istedenfor å lage enda en tråd her for "litt inspill" så er det ikke verre enn å dra og ta en test NÅ og så vet du i løpet av morgendagen om det er noe å bekymre seg over. Case closed.
Vis hele sitatet...
Nei ikke sist lørdag, i går.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Nei ikke sist lørdag, i går.
Vis hele sitatet...
Ikke så lett å tyde når du skriver "han testa positivt igår, men jeg traff han sist på lørdag."
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Ikke så lett å tyde når du skriver "han testa positivt igår, men jeg traff han sist på lørdag."
Vis hele sitatet...
Oi tror jeg misforsto kompisen min litt hah. Ganske sikker på at han mente at vi hadde hatt kontakt på fredag.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Oi tror jeg misforsto kompisen min litt hah. Ganske sikker på at han mente at vi hadde hatt kontakt på fredag.
Vis hele sitatet...
Du vet ikke selv når du sist møtte vedkommende?
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Du vet ikke selv når du sist møtte vedkommende?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er sinnsykt glemsk. Men det er enten torsdag eller fredag.