Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2199
Hei freaks, er i en litt vanskelig situasjon og hadde virkelig satt pris på hjelp akkuratt nå. Ja det begynte med at jeg kjøpte en macbook pro for 8000kr av en dame på finn, jeg kjørte opp å hentet maccen. Det første stussige var at damen spurte om jeg var utlending i telefonen og når jeg sa nei svarte hun "åja for en lettelse".

Jeg kjøpte da maccen dagen før jeg skulle reise på vinterferie, jeg prøvde å slå den på men kom ikke lengre enn til recovery mode, jeg kontaktet da selger og hun sa jeg skulle prøve kundeservice, det gjor jeg og de anbefalte meg videre til eplehuset til service. Jeg reiste da på ferie og lot maccen ligge hjemme da jeg ikke tenkte stort på det, da jeg kom hjem var det første jeg gjor å levere den til service, service mente at hovedkortet hadde veskeskader og at dette kostet 9000 å reperere.

Jeg kontaktet da selger for å få pengene tilbake å returnere den ødelagte macbooken hun solgte meg men det nektet hun. Hun mente det var jeg som har klart å ødelegge den på de 3 timene jeg har brukt den. Hun mener det blir ord for ord om jeg anmelder. Hva bør jeg gjøre?
Opplevde noe av det samme fra ei dame som het Ronja.
Fikk pengene tilbake, send meg en pm om det er samme dama.
Dette viser jo bare at du MÅ teste varen når du henter personlig.
Nei desverre, hun het Astrid. :/ Fryktelig kjipt når slikt skjer.

Ja, eneste problemet var at den var i en factory restart.
Sist endret av thomas1toget; 23. mars 2020 kl. 15:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av thomas1toget Vis innlegg
Hei freaks, er i en litt vanskelig situasjon og hadde virkelig satt pris på hjelp akkuratt nå. Ja det begynte med at jeg kjøpte en macbook pro for 8000kr av en dame på finn, jeg kjørte opp å hentet maccen. Det første stussige var at damen spurte om jeg var utlending i telefonen og når jeg sa nei svarte hun "åja for en lettelse".

Jeg kjøpte da maccen dagen før jeg skulle reise på vinterferie, jeg prøvde å slå den på men kom ikke lengre enn til recovery mode, jeg kontaktet da selger og hun sa jeg skulle prøve kundeservice, det gjor jeg og de anbefalte meg videre til eplehuset til service. Jeg reiste da på ferie og lot maccen ligge hjemme da jeg ikke tenkte stort på det, da jeg kom hjem var det første jeg gjor å levere den til service, service mente at hovedkortet hadde veskeskader og at dette kostet 9000 å reperere.

Jeg kontaktet da selger for å få pengene tilbake å returnere den ødelagte macbooken hun solgte meg men det nektet hun. Hun mente det var jeg som har klart å ødelegge den på de 3 timene jeg har brukt den. Hun mener det blir ord for ord om jeg anmelder. Hva bør jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Om du har en skikkelig innboforsikring dekker de som regel vannskader på elektronisk utstyr.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjipern å høre det der. Disse virus tider fører jo til mere svindel og bøff, snart har vi rekord høy kriminalitet statistikk og alt er åpent for at folket godtar hva enn slags løsning de har på lur, helt sikkert noe som sniker oss inn i 1984 tilstander.

Innser i skrivende stund at det ble litt offtopic der, ang situasjon din så vet du vel hvor ho dama bor ? Kan jo dra på et høflig besøk å spørre om pengene feks. For mange er det meget ubehagelig i seg selv så de kan bli mere villig til å ordne opp uten at man har gjort noe galt selv og �� Evt et forliksråd el konfliktråd/megling er jo neste steg, da må du ha dokumentasjon som sannsynliggjør at det du påstår er sant. Har man konkret god dokumentasjon s er det jo bare å kjøre kjerringa inn for rådet, pass på å dokumenter alle forsøk på å kontakte hu, emailer , finn meldinger osv alt sammen kan ikke ha for mye dokumenter i et råd. Håper noen av tipsene kan komme til hjelp ��
Sist endret av Jensslårlens; 2. april 2020 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde aldrit tatt sjansen å kjøpe brukt teknologi av ukjente for 8000 kr. Bedre å kjøpe dyrere på komplett og vite at man kan levere det inn igjen gratis hvis no er galt.
Sist endret av TylerDurden4; 3. april 2020 kl. 02:08.
Brukt teknologi kan man vanligvis få for en veldig god pris. Kjøpte brukt stasjonær pc på finn for 8000kr for akkurat 3 år siden som jeg kan selge i dag for 7000kr nærmest momentant. (bl.a 1070ti)

Verst er det med gamle laptopper som går vanvittig billig så lenge det ikke er Apple. Sitter nå på en asus zenbook fra 2016(https://www.tek.no/test/i/rAGGvA/asus-zenbook-ux305) som jeg snart skal opgradere fordi jeg føler for å ha mer minne og lagringsplass. 4 år gammel laptop hvor alt fungerer som nytt, men har en god del ytre skrammer og riper + er ikke en Mac så den er bortimot verdiløs. Den er fortsatt lett, rask, stillegående og har ~4-5 timer batteritid med videotitting.

Etter min mening burde denne laptoppen enkelt være verdt 3000kr, men verdien på bruktmarkedet er vel nærmere 0. Tynn, lett, responsiv/rask, lang batteritid og helt stillegående. Dette dekker behovene/ønskene til 90% av laptop brukere og kjøper man nytt i dag er det ikke mange modeller i 5-6000kr klassen som oppfyller alle disse.

Dette gjør regnestykket på kjøp av mac ganske pent selv om de er overpriset som faen, rett og slett fordi man kan selge de og få tilbake en god slant mens andre merker har et helt vanvittig verditap på bortimot 100%.
Har dårlig erfaring med eplehuset. Leverte min macbook air som ikke startet. Vet at det var problem med hardisken. De sa det samme vannskade på hovedkort og de kunne reparere for 13k, ba de dra et visst sted.

Fikk byttet hardisk og macbooken fungerte helt fint.
Sitat av Bin123 Vis innlegg
Har dårlig erfaring med eplehuset. Leverte min macbook air som ikke startet. Vet at det var problem med hardisken. De sa det samme vannskade på hovedkort og de kunne reparere for 13k, ba de dra et visst sted.

Fikk byttet hardisk og macbooken fungerte helt fint.
Vis hele sitatet...
Det betyr ikke at det ikke var en vannskade der.