Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1989
Fuck Mr. Plod!
Jeg har rullet selv i snart ett år. Men jeg klarer aldri å "tucke" hele veien.

Jeg ender alltid opp med å bare tucke den ved filteret, men da blir det en stor cone og jointen blir veldig tynn ved filteret og drit feit ved tuppen.

Noen tips til hvordan man kan rulle en joint som er tynn hele veien?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det kødd eller?
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk et bankkort til å tucke med.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det kødd eller?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva i denne tråden som kan oppfattes som kødd?

Er det det at jeg ikke fikser rulle teknikken? Eller er det at keg snart har rullet i ett år som du tror er kødd?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje det hjelper med tjukkere filter, slik at filter og mekk har omtrent samme diameter?
Du må legge fingeren over hele papiret når du tucker, så hele jointen blir tucket på en gang hvis du skal ha tynn og lang. Tucker du bare den ene siden på starten som du gjør nå, så blir det cone.

Eventuelt kan du prerolle, altså at du lager ferdig jointen uten å putte oppi noe, også fylle den etterpå.

Noe tynnere enn en blyant er ikke vits spør du meg, da blir det for mye papir i forhold til røykbart materiale, og det smaker dårligere. Lettere å få sideburn også.
Pass på at mekket og filteret er samme størrelse, slet med det samme selv men når jeg fant ut det så ble de fort jævlig bra B)
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rull filteret godt, så det ikke spretter opp av seg selv.

Legg mekk og filter på plass i midten av papiret, holdt i papiret på hver ende og rull mekket sammen til du får en fast pølse før du lirker enden av papiret inn i pølsa (dette steget er vanskeligst og krever litt trening for å få til)
Så ruller du ferdig jointen.

Ikke vær redd for å søle litt av mekket ut
Sitt å øv en hel kveld i strekk så sitter den for alltid. 1 halvveis godt rullet joint hver dag eller hver helg er dårlig måte å lære seg ferdigheter på.

Intensiv trening, eventuelt mens du ser på masse forskjellige YouTube videoer med instrukser, så sitter den som ett skudd! Etterhvert så kan du prøve deg på invers-rulling.

Mvh Fast joint-mekker i vennegjengen
Det aller viktigste er å passe på er at mekket er tight og ikke har for mye luft mellom seg, det er da det gjør det vanskelig å rulle jointen kompakt og mekket sprer seg for mye når man ruller så fasongen på jointen blir fucka og løs. Jeg foretrekker å bruke tobakk fra sigg som har ligget utenfor røykpakka i noen dager eller er toasta godt for da blir tobakken mer tørr og hundre ganger lettere å få kompakt i jointen, og hvis jeg bruker løstobakk fra tobakkspakke så gjør jeg det samme med å la den ligge i luft i mekkeskåla mi noen dager pluss klipper den i mindre deler.

Også ikke legge tjukkere lag av mekk i papiret enn hva filteret er. Rull heller en lang og tynn spliff, som kommer til å bli feitere når du har limt ferdig papiret og tapper den loddrett i bordet noen ganger (filteret ned, for å riste innholdet enda mer kompakt med gravitasjonskraften). Da kan du også fylle på jointen med mer mekk ytterst og fortsatt bevare den rette formen før du snurper igjen enden og lukker den.
Sist endret av celtseus; 22. januar 2022 kl. 18:53.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
takker for tips. skal poste bilder her av hvordan jointene mine blir så skal dere få le litt av meg
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri greid å rulle.. jeg lager alltid cones og de blir fine og små i bunn og feit på slutten.. elsker det. de blir perfekte hver gang.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har aldri greid å rulle.. jeg lager alltid cones og de blir fine og små i bunn og feit på slutten.. elsker det. de blir perfekte hver gang.
Vis hele sitatet...
Samme her, cones fungerer mye bedre for meg. Tar en klype mekk om gangen, kakker enden med filteret litt mot f.eks. et bord for å unngå tomrom i J’en. Og basically repeat denne prosessen til J’en er fyllt opp og man kan twinne enden på toppen og seale den
Personlig synes jeg det enkleste er å rulle når man har en helt ny pakke med rulletobakk, siden da er det bare å forme "pølsa" noen ganger i rullepapiret sånn som man vil ha det. Og etter det er det veldig enkelt å tucke den! Og øving gjør mester!