Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1476
Jeg fikk beslagslagt medisiner i tollen i Spania i helgen, men fikk ikke noen dokumentasjon, og legen vil ikke gi meg nye medisiner uten det. Hvordan kan jeg få laget et slikt dokument? Mangler viktige a-preparater for en måned nå, kan ikke gå uten.
"Øko-Terrorist"
Hvordan fikk du vite at de var beslaglagt da?
Sitat av tr80r Vis innlegg
Hvordan fikk du vite at de var beslaglagt da?
Vis hele sitatet...
De tok medisinene mine under toll-kontrollen, sa en hel masse på spansk, og sendte meg avgårde. Visste ikke at jeg skulle få et skjema, og jeg var strengt tatt ikke i en posisjon til å argumentere. En toller sa på stakatto engelsk at jeg kunne være glad for at jeg ikke ble politianmeldt.

Hadde glemt dokumentene fra apoteket hjemme. Idiotisk, men what's done is done, nå må jeg finne en måte å få tak i medisinene jeg sårt trenger.
"Øko-Terrorist"
aah, trodde av en merkelig grunn de ble stoppet i posten, beklager.

Hmm, eneste jeg kan anbefale er å oppsøke lokal lege, forklar situasjonen din og få ham i kontakt med din lege hjemme for å få ny resept, tror det er mye bedre en å prøve å forfalske offentlige dokumenter.
Sitat av tr80r Vis innlegg
aah, trodde av en merkelig grunn de ble stoppet i posten, beklager.

Hmm, eneste jeg kan anbefale er å oppsøke lokal lege, forklar situasjonen din og få ham i kontakt med din lege hjemme for å få ny resept, tror det er mye bedre en å prøve å forfalske offentlige dokumenter.
Vis hele sitatet...
Ja absolutt det blir litt styr for deg uansett det her, men et mye kraftigere helvettes styr om du skal begynne å ringe og ordne med flyselskapet nedi Spania eller hvor det var for å få tilbake pillene de sikkert har kastet/satt bort/tatt med seg hjem og kost seg med.
Sitat av Poison Ivy Vis innlegg
Jeg fikk beslagslagt medisiner i tollen i Spania i helgen, men fikk ikke noen dokumentasjon, og legen vil ikke gi meg nye medisiner uten det. Hvordan kan jeg få laget et slikt dokument? Mangler viktige a-preparater for en måned nå, kan ikke gå uten.
Vis hele sitatet...
Ikke noe den norske ambassaden i Spania kan hjelpe deg med da?
spankingguru
Worner's Avatar
Først så må jeg si at det var utrolig bra jobbet at du ble stoppet. Jeg har reist til spania godt over 25 ganger de siste årene og aldri sett en eneste toller eller tollområde så lenge det har vært snakk om reiser fra innenfor EØS.

Det du kan gjøre er å se om du finner en av disse døgnåpne klinikkene og fortelle historien din der. De hjelper deg somregel med det meste. Jeg skulle ha noen diazepam og somadril og gikk inn der og sa at jeg virkelig trengte det. De skrev ut en resept og sa "We break the law for you, hehe". Somregel krever de at du går til en lege der nede neste dag, men de er ikke alltid like nøye på det, og hvis det bare er en liten ferietur du er på, så er det ikke noe problem å snike seg unna det legebesøket.

Kan jeg foresten spørre hvor i spania det er du er?
Sist endret av Worner; 24. februar 2010 kl. 09:46.
Få noen hjemme til å sende papirene i posten.