Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2500
Jeg har et par spørsmål angående politihunder.

Leste hinn dagen i avisen at det var noen personer som hadde kommet til en skole for å banke noen elever på den skolen, når politiet da hadde kommet hadde personene stukket av. Da hadde politiet begynnt å lete med politihunder etter personene. Det jeg lurer på er da: Hvordan kan politiet finne disse personene ved hjelp av hunden? Tviler på at personene la igjenn noe som hunden fikk lukte på? Har aldri skjønt dette, og jeg har lest om mangen lignende episoder i avisen. Og i og med at dette var på en skole går det jo flere hundre personer ut og inn fra skolen hele tiden.
Ferske spor i bakken som ingen har gått over er fortsatt meget lett å følge for hunden. Det er bare tull det der med å lukte på en gjenstand før et sporsøk gjennomføres. Kanskje det hjelper, men det er på ingen måte et behov.
Dessuten, dersom personene løper, så løper den bikkja garantert kjappere, så det blir enklere å få tak i de mistenkte
Hvis personene fikk et såpass forsprang, tror jeg nok ikke disse hundene vil være til stor hjelp + at det er over 100 personer på skolen.
Sitat av Drake Killah Vis innlegg
Dessuten, dersom personene løper, så løper den bikkja garantert kjappere, så det blir enklere å få tak i de mistenkte
Vis hele sitatet...
Så har du jo noe som heter buss og bil. Det er veldig nyttig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Så har du jo noe som heter buss og bil. Det er veldig nyttig.
Vis hele sitatet...
Det er KAMERA på BUSSEN ... Så jeg ikke finner dette nyttig.
Lykke til med å stikke av i en bil som er registrert på deg/kameraten.
Sitat av TausMørk Vis innlegg
Det er KAMERA på BUSSEN ... Så jeg ikke finner dette nyttig.
Lykke til med å stikke av i en bil som er registrert på deg/kameraten.
Vis hele sitatet...
Ut ifra den der, tviler jeg på de personene fikk gjort noe ulovlig. Ble ikke noe slosskamp?

Sitat av Wangsta Vis innlegg
Leste hinn dagen i avisen at det var noen personer som hadde kommet til en skole for å banke noen elever på den skolen, når politiet da hadde kommet hadde personene stukket av.
Vis hele sitatet...
Å tror du virkelig politiet ville gjort så mye bare for og kunne få inn noen drittunger til avhør?
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Har du bikkjer etter deg er det kun en ting som hjelper.

Løp i sirkler og lag mange avstikkere, gå tilbake i samme spor på avstikkerne.
Når man har laget f.eks 3 stooore sirkler etter hverandre må man hoppe ut av sporet. (-kilde: familiemedlem som er yrkesoffiser i Nato)

Med spor mener jeg "luktspor" ikke spor i snøen, å stikke av i snø kan bli litt værre.
Sitat av DildoJames Vis innlegg
Løp i sirkler og lag mange avstikkere, gå tilbake i samme spor på avstikkerne.
Når man har laget f.eks 3 stooore sirkler etter hverandre må man hoppe ut av sporet. (-kilde: familiemedlem som er yrkesoffiser i Nato)
Vis hele sitatet...
Det eneste du oppnår med dette er å vinne litt tid. Hundene sporer jo såklart utover dersom de mister sporet. Når hundefører ser/skjønner at det er lagt opp til å forvirre hunden, så vil han ta ut hunden til å søke et nytt spor.
Dette kan selvfølgelig gå på sekunder, eller det kan ta en tid. Men stort sett så finner hunden sporet igjen, og hundefører ser fort om det bærer mot eller ifra det stedet du/noen tok noen runder og hoppet ut. Så sporer de riktig vei igjen, og du blir innhentet etter en tid.

Enkelte ganger kan man komme unna hunden, men da bør man ikke stikke til skogs!
Det er noen metoder for å "lure" hunder, men de har jeg IKKE tenkt til å dele med folk jeg ikke kjenner, åpent på et forum.
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Det eneste du oppnår med dette er å vinne litt tid. Hundene sporer jo såklart utover dersom de mister sporet. Når hundefører ser/skjønner at det er lagt opp til å forvirre hunden, så vil han ta ut hunden til å søke et nytt spor.
Dette kan selvfølgelig gå på sekunder, eller det kan ta en tid. Men stort sett så finner hunden sporet igjen, og hundefører ser fort om det bærer mot eller ifra det stedet du/noen tok noen runder og hoppet ut. Så sporer de riktig vei igjen, og du blir innhentet etter en tid.

Enkelte ganger kan man komme unna hunden, men da bør man ikke stikke til skogs!
Det er noen metoder for å "lure" hunder, men de har jeg IKKE tenkt til å dele med folk jeg ikke kjenner, åpent på et forum.
Vis hele sitatet...
jo, del!
når du først har sakt A må du si B
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Det eneste du oppnår med dette er å vinne litt tid. Hundene sporer jo såklart utover dersom de mister sporet. Når hundefører ser/skjønner at det er lagt opp til å forvirre hunden, så vil han ta ut hunden til å søke et nytt spor.
Dette kan selvfølgelig gå på sekunder, eller det kan ta en tid. Men stort sett så finner hunden sporet igjen, og hundefører ser fort om det bærer mot eller ifra det stedet du/noen tok noen runder og hoppet ut. Så sporer de riktig vei igjen, og du blir innhentet etter en tid.

Enkelte ganger kan man komme unna hunden, men da bør man ikke stikke til skogs!
Det er noen metoder for å "lure" hunder, men de har jeg IKKE tenkt til å dele med folk jeg ikke kjenner, åpent på et forum.
Vis hele sitatet...
Ikke alle hunder som følger akkurat hvor sporene er men heller hvor de går,
så du kan lage så mange sirkler som mulig men de går bare rett over og finner sporet på den andre siden.
Har ikke peiling på hvilken rase dette er men den blir brukt til jakt ; D
Sist endret av plipp; 21. februar 2010 kl. 01:31.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Nevnte jeg ikke avstikkere?

Dere får si så mye dere vil om metoden, jeg vet den virker.
Ser du en elv, så kan du svømme over den!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Hundene følger luktspor i luften, ikke på bakken. Derfor vil ikke hunden miste sporet uansett hvor my du hopper, løper eller går over elver.
Disse hundene har utrolige sanser. En kamerat av meg som jobber i politiet og i sånn hundetreningsgreie fortalte meg dette:

De dro til gardermoen med hundene, lot hunden lukte på en fille, så gikk de på et bestemt sted og midt på gardermoen og gnei denne filla mot gulvet. Bikja fant fram og missin accomplished. Da jeg hørte dette så var jeg ikke så imponert, men det de gjør videre er å vaske det stedet med klor, vente 1mnd med å komme tilbake (Til da har flere tusen mennesker tråkket på stedet) og likevel fant biskja fram[ny hund som fikk lukte på filla denne gangen], neste steg var å gjøre det samme, men vente 2mnd denne gang og bytte bikje selvfølgelig. Ble rimelig facinert av dette da jeg hørte det. Han som fortalte dette er en av mine nærmeste, så noe tull om at han sa det "for å skremme" meg vil jeg nødig ta til etteretning.

Med andre ord, de firebente vennene våre er en utrolig viktig resursj som fungerer ekstremt !

Beklager skriveleifer