Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 18843
Sitat av Kongen Vis innlegg
Det er vel noe saker som godt kan løses utenfor det formelle rettsvesenet. Hvis denne politimannen gjorde en feil og du tror det ikke vil skje igjen så kan du jo vurdere det. Men hvis han hverken innrømmer skyld eller viser anger, men bare prøver å presse deg så ville ihvertfall ikke jeg ha gitt meg.

Man kan ikke få tilgivelse uten å angre.
Vis hele sitatet...
Dette. Klokeste jeg har lest i denne tråden. At jeg ikke tenkte på det selv. I support this message.

Og personlig så synes jeg at TS bør la anmeldelsen stå. Politimannen har ingenting å frykte hvis han ikke har gjort noe galt.

Stryk det rådet ovenfor. "Kongen" på side 3 hadde et mye bedre råd.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Nå er det ingen her bortsett fra trådstarter som har fakta i saken,men på generell basis vil jeg si at all overdreven maktbruk bør anmeldes da det er en uting,så får det være opp til Spesialenheten og avgjøre om det er riktig eller ikke.

F.eks hvis man er rolig og følger politiet sitt pålegg men slenger litt med leppa så skal ikke det tilsi at politiet har rett til å kaste deg ned i bakken og plante kneet i nakken på deg,bare fordi tjenestemannen har en dårlig dag.
Bare et eksempel.
Er man en utagerende idiot så må man jo regne med og få behandlig deretter.
Vis hele sitatet...
Tenker mer rundt det med en far som faktisk tillater vold mot sønn, ikke at jeg vet om forholdet mellom far/sønn eller far/venn.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tenker mer rundt det med en far som faktisk tillater vold mot sønn, ikke at jeg vet om forholdet mellom far/sønn eller far/venn.
Vis hele sitatet...
Stusser også litt på at far ikke er mere støttende mot sin sønn,men nå har vi ikke så mye info om hva som faktisk har skjedd.
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg

Når det er sagt, så hadde jeg latt anmeldelsen stå!
Om det faktisk er grunnlag nok til å straffe han så har han nok gjort noe galt..
Hadde tilogmed ringt og informert om at den anmeldte prøver og påvirke saken ved å kontakte din familie og at du nå står i en meget ubehagelig situasjon på grunn av dette..

Tenk hvis en privatperson du hadde anmeldt tok kontakt med familien din for og prøve å få deg til å trekke anmeldelsen. Hvordan hadde politiet sett på saken da?
Vis hele sitatet...
Helt enig i det her. Faren din har da ikke noe han med saken å gjøre. Tullete av kollegaen å blande ham inn, og potensielt ulovlig.
Stå på ditt. Faren din burde vel heller støtte deg i og med at han vet vel hva saker går ut på, og hvordan politiet skal oppføre seg uansett situasjon.
hvordan er det mulig å trekke en slik anmeldelse ? "glemmer" spesialenheten for politisaker anneldelsen da eller ? må jo være noe å tipse media om ..

Hvis du mener at du har en god sak så trekker du ikke anmeldelsen , dessverre høres faren din ut som en korrupt politibetjent

Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Stusser også litt på at far ikke er mere støttende mot sin sønn,men nå har vi ikke så mye info om hva som faktisk har skjedd.
Vis hele sitatet...
kansje han mener denne tråden ts lagde..

http://freak.no/forum/showthread.php?t=234615
Synes det å trekke anmeldesen ville være dumt... Hadde du vurdert det om det var en tilfeldig person/politimann som ikke hadde noe med fardin å gjøre? Som andre skriver burde ikke det at han er politi og venn av fardin ha noe å som helst si. Hvis ikke en gang politiet holder seg til loven (politiet er jo lovens lange arm) er det jo ingen lov. Jeg synes du burde la anmeldesen stå, ved mindre "overdreven maktbruk" betyr å legge noen som nekter å samarbeide i jern.

Det er jo selvfølgelig opp til deg, men du burde tenke over at en politimann er en person du skal kunne stole på. Hvis han er en som legger deg i bakken fordi du fomlet med å finne fram ID er han jo nettopp ikke det...
ugh..uten å ha leste gjennom alle svarene så vil jeg bare si

trekk anmeldelsen og si at faren din og han politimannen skylder deg en stor tjeneste?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvordan er det mulig å trekke en slik anmeldelse ? "glemmer" spesialenheten for politisaker anneldelsen da eller ? må jo være noe å tipse media om ..

Hvis du mener at du har en god sak så trekker du ikke anmeldelsen , dessverre høres faren din ut som en korrupt politibetjent



kansje han mener denne tråden ts lagde..

http://freak.no/forum/showthread.php?t=234615
Vis hele sitatet...
Diskusjonene her kommer litt utenfor realitetene i jussen.
Det er ikke mulig å trekke tilbake en ameldelse. Når Spesialenheten har blitt orientert om et straffbart forhold, hvilket ofte skjer ved at det blir inngitt anmeldelse, vil de etterforske og ta ut tiltale dersom de vurderer at et straffbart forhold har skjedd.
Dette vil skje uavhengig av om trådstarter skulle ombestemme seg, fordi grov uforstand i tjenesten er et alvorlig forhold som rammer tilliten til politiet og følgelig er underlagt offentlig påtale.
At faren som er politimann ikke skulle vite dette virker underlig.
Kanskje han vurderer at politimannen IKKE har begått grov uforstand, men heller vanlig tjenesteutøvelse som han ikke vil bli straffet for, og forsøker å få sønnen til å spare seg brydderiet med unødvendige avhør av kollegaen og sønnen, før saken likevel som vanlig blir henlagt som intet straffbart forhold.
Jeg mener definitivt at TS bør stå ved anmeldelsen. Jeg mener også at politiets beskyttelseskultur er en uting og bør fjernes. Men, jeg tror det kan være nyttig å forsøke å se det litt fra politifarens (heretter kalt F) perspektiv også - hvorfor beskytter han en kollega som har dengt sønnen sin?
I motsetning til enkelte andre tror jeg ikke det er fordi han er en dårlig far. Jeg tror bildet er nokså sammensatt. For å ta med noen punkter som trolig er med her:
1) Mobbekulturen i politiet er viden kjent. De har et sterkt samhold, men merkelapper som "forræder" og "quisling" sitter løst. Å bli stempla som en som ikke stiller opp for kolleger i knipe kan gjøre en politmanns hverdag temmelig kjip.
2) Den anmeldte politimannen har garantert pyntet så mye som mulig på sannheten, og F vet hvor lett det er å få en slik anmeldelse over seg. Han vet også hva en eventuell dom vil bety for en avholdt kollega - en kollega han kjenner og som han "vet" aldri ville gjøre noe veldig ille. Tror han.
3) TS vil alltid være sønnen til F. Han vil alltid føle et ansvar, og hvis man i tillegg er litt konfliktsky - vel, å se hvilket baluba ens eget avkom steller i stand kan fort få en far til å opptre irrasjonelt. Objektivt sett burde han tenke at TS hadde gode grunner og gjorde en reflektert og voksen vurdering, men foreldre evner ikke å se på sine barn som vokse, selv når de nærmer seg 60. Seriøst, min egen bestefar hadde lettere for å ta meg seriøst enn far min.
4) Det er så j****g enkelt å rasjonalisere. F vil helst at alle politifolk skal være gode og kompetente mennesker, og ser verden gjennom rosenrøde briller. Når en kollega fucker opp, vel, så er det lett å rasjonalisere det bort.

Setter man dette sammen, så"blir det lett å tenke at denne anmeldelsen er overdrevet, urimelig og vil ødelegge veldig mye uten saklig grunn. Jeg sier ikke at det er virkeligheten - hvis det er alvorlig nok til at spesialenheten ikke henlegger må det jo være temmelig eksplosivt - men F kan lett se det slik. Selvinnsikt har aldri vært politifolks største merkevare.

Ingen av disse er unnskyldninger, men det er trolig en del av forklaringen. I lys av dette vil jeg gi følgende råd til TS:
Sett av en dag dere kan være alene - fisketur er et bra tips! - og snakke med ham. Lenge. Be ham forklare hvorfor han vil at du skal trekke anmeldelsen. Be ham forklare hvordan har ser det, hvordan han tenker, hva hans begrunnelse er og hva han tror blir konsekvensene. Og be ham spesielt forklare hva han vet om saken intert og hva kollegaen hans har sagt. Så forklarer du ham hvorfor du anmelder, hva din begrunnelse er, og hva du tenker om hans sammenblandinng av jobb og privatliv.

Dette kommer til å bli ubehagelig for alle involvertem også din som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Da er det viktig at dere snakker sammen og forstår hverandre og deres motiver slik at dette ikke ødelegger mellom dere i fremtiden.
Happy Birthday
clarionify's Avatar
Svarer på trådstarters første innlegg, uten å ha lest de andre;

Du burde ikke trekke anmeldelsen. Du burde faktisk hive inn disse opplysningene om at han har vært i kontakt med din familie, nettop for å prøve å ro seg ut av situasjonen. Noe som din far kan og burde stå bak.
Har heller ikke lest gjennom alle postene her, men snu situasjonen på hodet. Tenk at faren din tar en kompis av deg for vold eller lignende. Tror du da at faren din bare lar det passere fordi du ber han om det, siden det var en kompis av deg? I think not.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Her er det jo heller ikke spørsmålet om man _bør_ anmelde, eller om man _skal_ anmelde. Forholdet _er_ anmeldt, men spørsmålet er om han bør trekke dette grunnet faren sitt forhold til den anmeldte. Man har mer enn nok informasjon (i mine øyne) til å svare på spørsmålet som blir stilt her.

Jeg syns jo det er påfallende at politibetjenten ringer til faren, og at faren ber han trekke anmeldelsen. Dette hørtes noge merkelig ut, og jeg syns man kan tolke det dithen at faren eller den anmeldte tror det er sjanse for at han kan bli dømt.

Da SEFO etter min erfaring (fra samtaler med venner i politiet og andre saker som har kommet opp) ikke dømmer på svake beviser, syns jeg ikke du skal trekke anmeldelsen. Har han ikke gjort noe galt, har han ei heller noe å frykte. Har han gjort noe galt, så skal han (på likhet med andre) få sin straff.

My two cents, hvertfall.
Vis hele sitatet...
dete var et helt perfekt svar, og samme mener nå jeg !
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg

kansje han mener denne tråden ts lagde..

http://freak.no/forum/showthread.php?t=234615
Vis hele sitatet...
Det kan det jo ikke være da denne linken du kommer med handler om noe helt annet,og håper for trådstarter sin del at det ikke er samme sak vi diskuterer nå.
Isåfall så har han ingen god sak og bør droppe den.
Norskehesten
Alden's Avatar
Kan du oppdatere litt TS?
hva skjer nå? Hva gjør du?

Vet du hvorfor han ringte din far og hvorfor din far vil at du skal droppe det? hva er grunnen? og hva er det politietmannen har gjort?
Det er ikke noe fasit svar på dette, og vi kan ikke svare for deg.
Personlig ville jeg anmeldt han siden han faktisk gjorde noe som han ikke skulle ha gjort.

EDIT: Tror ikke faren din blir noe serlig glad når du gjør dette, ville ha tenkt litt over det.
Sist endret av Zherxyl; 31. mai 2013 kl. 07:28.
Fant en link om politiets bruk av fysisk makt(ligger i vedlegg)

Her er et par punkter jeg finner interessante.


* Resultatene viser at 59 % av politiets innsatspersonell ikke har tilfredsstillende
minimumsferdigheter i pågripelsesteknikker.

* 50 % av innsatspersonellet har benyttet halsgrep i løpet av tjenesten. Det kan
imidlertid synes som bruken av dette grepet avtar. Det er særlig nedgang blant
de som er utdannet etter 2006 (min kommentar:kan dette komme av at Spesialenheten som tok over i 2005 gjør en bedre jobb enn SEFO mon tro,vi får håpe det)

* Ferdighetene i kontrollteknikken sideleie synes å være lik den generelle ferdigheten
i pågripelsesteknikker. Det vil si at ca. 56 % av innsatspersonellet ikke
behersker denne teknikken. Dette til tross for at det har vært et særlig fokus på
faremomentene knyttet til bruk av mageleie de siste årene. Teknikken sideleie
ble innført med utgangspunkt i den såkalte Obiorasaken i 2006, der en person
døde som resultat av å bli plassert i mageleie.

*Selv om det kan regnes som betydelig bruk av makt når politiet legger en person i
bakken for så å påføre vedkommende håndjern, er dette primært situasjoner der
politiet skal påregne å løse oppdraget uten å påføre alvorlige skader, verken på seg
selv eller arrestanten. Dette er kunnskap de skal ha tilegnet seg i politiutdanningen
og ved innsatspersonellets årlige trening.

Dette er bare et par punkter jeg tok med men vil anbefale de som er interessert i å lese hele da det står mye interessant der.
Forøvrig vil jeg ikke sette dette i sammenheng med trådstarter sitt innlegg bare så det er sagt,etter og ha lest hans forrige tråd virker det for meg som han bærer nag til politiet.
Men jeg mener fortsatt han bør opprettholde anmeldelse hvis han mener og ha en god sak så får Spesialenheten avgjøre om dette er tilfelle.
Ikke trekk anmeldelsen nei. Skummelt at fardin i det heletatt nevner det.
Sitat av Freak Vis innlegg
Hei,

For en stund siden anmeldte jeg en politimann for unødig maktbruk, og nå ser det ut som om han kommer til å få straff. Jeg vil ikke gå nærmere inn på hva saken gjelder.

Problemet mitt er at min far også er politi, og han fikk i dag en telefon angående anmeldelsen min. Det var den anmeldte politimannen som ringte: det viser seg at de to både er venner og kolleger. Min far presser meg til å trekke anmeldelsen. Han sier at han ikke kan la en kollega bli dømt på grunn av meg.

Jeg er myndig og har selvfølgelig rett til å bestemme dette selv, men jeg vil gjerne høre deres mening. Bør jeg trekke anmeldelsen av hensyn til min far, eller må far lære seg å skille jobb og privat?
Vis hele sitatet...
Dette må jo være årets... (No offence, skjønner greia)

Men tenk deg litt om. DU har anmeldt en politimann for unødvendig maktbruk. Jeg vil jo da gå ut ifra at den anmeldte faktisk har brutt loven? Han som er loven selv burde jo være klinkende klar over konsekvensene av å bryte den. Så pappan din ber deg faktisk bryte loven. Han burde anmeldes i samme slengen med kompisen sin. Er nok av ubrukelig politi her i landet allerede.
Du kan fortelle faren din at kompisen hans ikke blir dømt på grunn av deg, men kun har seg selv å takke. Og at han bør slutte å presse deg til å endre mening ettersom det er korrupsjon og utpressing(på grunn av de sterke følelsesmessige båndene). Fortell han at dette er usømmelig for en politimann.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Det er ikke noe fasit svar på dette, og vi kan ikke svare for deg.
Personlig ville jeg anmeldt han siden han faktisk gjorde noe som han ikke skulle ha gjort.

EDIT: Tror ikke faren din blir noe serlig glad når du gjør dette, ville ha tenkt litt over det.
Vis hele sitatet...
..."Tenkt litt over det" ಠ╭╮ಠ
Om noe ville jeg anmeldt faren din med det samme. At faren din ønsker å stå for et kriminelt politi er veldig uheldig.
Han bør nok ikke få spesiell behandling fordi han er kompis.

Kan jeg spørre hva som skjedde?
Blir interessert. Jeg ville nok ikke trukket anmeldelsen hvis det var så alvorlig som du får
det til å høres ut.
Ikke vet jeg.
Din far er korrupt, hva vil du gjøre med det?
Tenk på hva faren din har gjort for deg. Og spør deg selv om du syntes det er greit og opprettholde et godt arbeidsmiljø for din far.

Naturligvis så må det henge på greip med hva du anmeldte han for. Men tenk litt på faren din.

Du må også merke deg at folk her på Freak.no er ganske så "anti-politi" siden det svermer av rusmisbrukere og rødstrømper (ref. rusforumseksjonen)

Hør med dine IRL kompiser istedet.
Sist endret av Onibawan; 31. mai 2013 kl. 19:40.
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Tenk på hva faren din har gjort for deg. Og spør deg selv om du syntes det er greit og opprettholde et godt arbeidsmiljø for din far.

Naturligvis så må det henge på greip med hva du anmeldte han for. Men tenk litt på faren din.

Du må også merke deg at folk her på Freak.no er ganske så "anti-politi" siden det svermer av rusmisbrukere og rødstrømper (ref. rusforumseksjonen)

Hør med dine IRL kompiser istedet.
Vis hele sitatet...
Nå tar du bare alle her på freak under en kam og viser samtidig at du har ingenting å bidra med i denne diskusjonen. Har ingenting mot politiet og mener at de gjør det meste riktig. Det betyr ikke at alle i politiet er egnet for jobben.

Du skjønner hva jeg sier.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Nå tar du bare alle her på freak under en kam og viser samtidig at du har ingenting å bidra med i denne diskusjonen. Har ingenting mot politiet og mener at de gjør det meste riktig. Det betyr ikke at alle i politiet er egnet for jobben.

Du skjønner hva jeg sier.
Vis hele sitatet...
Han har et poeng.
Det er 4-5 stykker her i tråden som ber han om å anmelde sin egen far. Det sier litt..
Sist endret av Bombasa; 31. mai 2013 kl. 21:09.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Han har et poeng.
Det er 4-5 stykker her i tråden som ber han om å anmelde sin egen far. Det sier litt..
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det virkelig ikke. Det samme finner du blant folk på gata også. Faren bryter loven (tror jeg) så det er jo klart at man kommer til å finne folk som mener han bør anmelde faren sin. Alle folk mener ikke det samme. Hadde vi gjort det så hadde det ikke vært noe vits med freak eller en regjering.
Sist endret av TheOnlyArf; 31. mai 2013 kl. 21:17. Grunn: Skriveleif deluxe
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Tenk på hva faren din har gjort for deg. Og spør deg selv om du syntes det er greit og opprettholde et godt arbeidsmiljø for din far.

Naturligvis så må det henge på greip med hva du anmeldte han for. Men tenk litt på faren din.

Du må også merke deg at folk her på Freak.no er ganske så "anti-politi" siden det svermer av rusmisbrukere og rødstrømper (ref. rusforumseksjonen)

Hør med dine IRL kompiser istedet.
Vis hele sitatet...
Hva så om de er rusmisbrukere? Det er fortsatt deres egen mening?
Eller har du kanskje erfaring med at du blir en helt annen person etter inntak av hasjsprøyter?
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Nå tar du bare alle her på freak under en kam og viser samtidig at du har ingenting å bidra med i denne diskusjonen. Har ingenting mot politiet og mener at de gjør det meste riktig. Det betyr ikke at alle i politiet er egnet for jobben.

Du skjønner hva jeg sier.
Vis hele sitatet...
Tar kanskje store tak. Men du kan ikke benekte at det fremmes mye hat/ missnøye mot politiet på dette forumet og det er svært godt benyttet av de som ønsker/planlegger og ellers stiller spørsmål til svært lugubre og ulovelige ting, i tillegg til Rus forumet.

Jeg bidrar med å poengtere det ovenfor og henvise til hans IRL kompiser.

Som jeg syntes er et ganske godt forslag.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hva så om de er rusmisbrukere? Det er fortsatt deres egen mening?
Eller har du kanskje erfaring med at du blir en helt annen person etter inntak av hasjsprøyter?
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke å dømme noen, jeg ga bare råd om at dette ikke er beste plassen å stille et slikt spørsmål. Det er min oppfatning enkelt og greit.

Jeg har ingenting imot at noen har noe imot min oppfatning og ingen burde ha noe imot min oppfatning selv om de er uenige.

Jeg syntes også Bombasa har et veldig godt poeng.

Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Nei, det gjør det virkelig ikke. Det samme finner du blant folk på gata også. Faren bryter loven (tror jeg) så det er jo klart at man kommer til å finne folk som mener han bør anmelde faren sin. Alle folk mener ikke det samme. Hadde vi gjort det så hadde det ikke vært noe vits med freak eller en regjering.
Vis hele sitatet...
Syntes det er trist når folk anmelder sin egen familie. Det meste kan løses igjennom god dialog og litt ydmykhet fra den rette parten. Dette blir jo det samme som å kreve burger på Macern. Du vet jo hva du går til...

Men folkens det er allright at vi alle er uenig Jeg bare simpelt forklarte HVORFOR han ikke burde spørre her, men heller de som virkelig kjenner han og saken
Sist endret av Onibawan; 1. juni 2013 kl. 02:45.
Du har 2 muligheter, fortsett anmeldelsen eller trekk anmeldelsen og be politimannen komme med en betraktelig god unskyldning.... uansett om det er kollega eller ikke, å drive unødvendig maktbruk er ikke greit.... noe faren din skal ha sett også...
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Tenk på hva faren din har gjort for deg. Og spør deg selv om du syntes det er greit og opprettholde et godt arbeidsmiljø for din far.
Vis hele sitatet...
Og du tror ikke faren i det lange løp vil få et bedre arbeidsmiljø uten voldelige kollegaer?
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Og du tror ikke faren i det lange løp vil få et bedre arbeidsmiljø uten voldelige kollegaer?
Vis hele sitatet...
Vi har fått saken presentert fra 1 side, skal vi ikke ta utgangspunkt i at saken i realiteten kan være annerledes? Kanskje politimannen missforsto situasjonen, eller retter og slett bare hadde en dårlig dag?

Har ikke vi alle gjort feil og reagert feil før?

Jeg er enig i at en beklagelse er på sin plass, men dersom slike situasjoner oppstår igjen med anmeldelse o.l. vil jo det blir interngransking av politimannen.

Folk som utdanner seg politi ønsker i bunn og grunn å hjelpe andre mennesker. Politi er ikke et lukrativt yrke og de som jobber der er helt vanlige mennesker som deg og meg.
burde vært möderatör
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Folk som utdanner seg politi ønsker i bunn og grunn å hjelpe andre mennesker. Politi er ikke et lukrativt yrke og de som jobber der er helt vanlige mennesker som deg og meg.
Vis hele sitatet...
Feil - politiet tiltrekker seg psykopater og andre maktsyke drittsekker i langt større grad enn de fleste andre yrker. Kilde. Jeg har også et par venner som utdanner seg i denne retningen, og tro meg, det er ikke for fellesskapets beste de ønsker denne jobben. For all del, de fleste politimenn er nok relativt snille mennesker - men det eksisterer uten tvil langt flere råtne politimenn der ute enn råtne barnehagetanter eller sykepleiere.
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Vi har fått saken presentert fra 1 side, skal vi ikke ta utgangspunkt i at saken i realiteten kan være annerledes? Kanskje politimannen missforsto situasjonen, eller retter og slett bare hadde en dårlig dag?

Har ikke vi alle gjort feil og reagert feil før?

Jeg er enig i at en beklagelse er på sin plass, men dersom slike situasjoner oppstår igjen med anmeldelse o.l. vil jo det blir interngransking av politimannen.

Folk som utdanner seg politi ønsker i bunn og grunn å hjelpe andre mennesker. Politi er ikke et lukrativt yrke og de som jobber der er helt vanlige mennesker som deg og meg.
Vis hele sitatet...
Uten å vite hvor stor grad av unødig maktbruk denne politimannen har utøvd er det litt vanskelig å gi gode svar, men akkurat den setningen din som jeg har uthevet vil jeg svare på med hva i alle dager har det med saken og gjøre?

Om en kirurg nettopp har mistet kona/barnet/hva som helst og blir deprimert, drikker seg full og går bakfull på jobb og dreper en pasient under en operasjon, skal den kirurgen få null straff fordi han bare gjorde en feil?

Blir en rar sammenligning, men poenget er, å ha en dårlig dag er ikke en unnskyldning, om jeg har en dårlig dag på jobb og kjefter kundene huden full så kommer ikke det til å være noen unnskyldning ovenfor min sjef.
Det er forventet et visst nivå av profesjonalitet av personer i slike yrker, spesielt de som burde ha såpass mental og fysisk trening slik at de kan skille mellom jobb og privatliv og ikke ta ut sin frustrasjon på andre sivile.

La saken gå sin gang, om den politimannen som ble anmeldt lar det gå ut over din far ved å skape et dårlig arbeidsmiljø har din far tillitsvalgte og andre som kan ta den saken. Og om han gjør det høres det ikke ut som en spesielt god kollega, det er nok sånne "småkorrupsjon" situasjoner her i landet til at det er unødvendig å skape flere.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Feil - politiet tiltrekker seg psykopater og andre maktsyke drittsekker i langt større grad enn de fleste andre yrker. Kilde. Jeg har også et par venner som utdanner seg i denne retningen, og tro meg, det er ikke for fellesskapets beste de ønsker denne jobben. For all del, de fleste politimenn er nok relativt snille mennesker - men det eksisterer uten tvil langt flere råtne politimenn der ute enn råtne barnehagetanter eller sykepleiere.
Vis hele sitatet...
Det er det latterligste jeg har hørt, selvsagt finner du Psykopater overalt.

Følgende kommer FØR politi.

Administrerende direktører
Advokater
Mediapersoner (TV og radio)
Salgspersoner
Kirurger
Journalister

Salgspersoner med salgspersoner så åpner du døren for alt fra butikkselgere til TM selgere som er en god prosent av befolkningen.

Men veldig flott at du prøver å vinkle det inn på at denne politimannen er psykopat eller maktsyke. Uten noen forbehold er uttrykker du at dette er ditt syn på saken uten å vite noe mer om omstendighetene. Det er akkurat derfor jeg fra råder trådstarter til å ta råd fra mennesker som deg. Ser også at du er en hyppig poster på rus forumet som kun bygger under min begrunnelse til å la være å spørre her ettersom ditt syn er som det er. Men det er en ærlig sak.

I belive i made my point

Sitat av OnklD Vis innlegg
Uten å vite hvor stor grad av unødig maktbruk denne politimannen har utøvd er det litt vanskelig å gi gode svar, men akkurat den setningen din som jeg har uthevet vil jeg svare på med hva i alle dager har det med saken og gjøre?
Vis hele sitatet...
Eneste jeg påpeker er at vi alle gjør feil. Enkelt og greit. Jeg gjør feil, du gjør feil og politiet gjør feil. Betyr ikke at kista de bør spikres med engang. Mener jeg, men vi kan glatt være uenige
Sist endret av Onibawan; 1. juni 2013 kl. 15:44.
Din far og politimannen du anmeldte er korrupte, du må ikke finne på å trekke deg.
Sist endret av KultNick; 1. juni 2013 kl. 16:26.
Det er bare å slutte å kommentere. TS har ikke vårt pålogget siden han skrev innlegget og er åpenbart ikke interessert i hva folk mener. Eller så har pappa`n hans tatt fra han pc`n.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Det er bare å slutte å kommentere. TS har ikke vårt pålogget siden han skrev innlegget og er åpenbart ikke interessert i hva folk mener. Eller så har pappa`n hans tatt fra han pc`n.
Vis hele sitatet...
... eller verre

Politimenn har jo gjerne tilgang på våpen
Jeg personlig ville trukket anmeldelsen, det er tross alt din far og du skal leve med han fremover, det er kanskje ikke moralsk riktig å trekke den, men du får bedømme det selv.

Dessuten kan det være du kommer på god fot med han politimannen etter at du trekker anmeldelsen, og hvem vet, kanskje DU slipper unna med mer neste gang
Sist endret av Maea; 1. juni 2013 kl. 18:17.
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Vi har fått saken presentert fra 1 side, skal vi ikke ta utgangspunkt i at saken i realiteten kan være annerledes? Kanskje politimannen missforsto situasjonen, eller retter og slett bare hadde en dårlig dag?

(....)

Jeg er enig i at en beklagelse er på sin plass, men dersom slike situasjoner oppstår igjen med anmeldelse o.l. vil jo det blir interngransking av politimannen.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp dette en evt. etterforskning skal avdekke.

I tillegg kan man si det sånn her; dette kan for alt vi vet være andre eller tredje eller fjerde gangen politibetjenten blir anmeldt eller får klage. Du tar forbehold om at dette er politibetjentens første hendelse, det blir feil.
Sitat av nso Vis innlegg
Det er jo jævla enkelt.

Hvis politimannen ikke har gjort noe gale så blir han heller ikke dømt. Hvis han har gjort noe gale burde din far være førstemann til å ville vaske ham ut av organisasjonen.
Vis hele sitatet...
En Politimann/kvinne er mye mer beskyttet enn oss vanlige. Korrupsjon er et helt vanlig tema i politiet.

Jobber med mye av dett i en normal jobb, men HATER DET..

Jeg skal legge ut konkrete saker snart, hvis ikke jeg blir stoppet da. Meget mulig!
Vil du la din far dytte deg rundt hele livet? Han høres ut som en bølle, og de hører du ikke på. Si til din far at det er frekt av han å blande seg opp i dine saker, og hvis dette er vennene han har er det han som har ett problem, ikke du. Bøller er feige lille ting. Bøller med makt slå man hardt ned på. At din far i det hele tatt spør deg gjøre dette er ett overtramp fra hannes side du bør si nei til.
kjedelig streiting
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Vi har fått saken presentert fra 1 side, skal vi ikke ta utgangspunkt i at saken i realiteten kan være annerledes? Kanskje politimannen missforsto situasjonen, eller retter og slett bare hadde en dårlig dag?

Har ikke vi alle gjort feil og reagert feil før?

Jeg er enig i at en beklagelse er på sin plass, men dersom slike situasjoner oppstår igjen med anmeldelse o.l. vil jo det blir interngransking av politimannen.

Folk som utdanner seg politi ønsker i bunn og grunn å hjelpe andre mennesker. Politi er ikke et lukrativt yrke og de som jobber der er helt vanlige mennesker som deg og meg.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp derfor vi har et rettsystem, så en ikke blir straffet dersom en gjør en uskyldig ting som skyldes uaktsomhet.. Om uaktsomheten eller den "dårlige dagen" får store konsekvenser så må man kanskje konkludere med at den det gjelder ikke egner seg som det han er ansatt som. Akkurat på samme måte som hvis en pilot har en dårlig dag og glemmer en bitteliten ting som kan føre til at mange folk dør.

Det å la være å anmelde noen pga at man kjenner dem ol fører til en ting, og det er korrupsjon. Hvordan ville det feks følt for deg om du fikk 5000 i bot for å kjøre i 100 i 80 sona, mens nestemann slipper unna da han kjenner politimannen som står med laseren?

Sitat av Maea Vis innlegg
Dessuten kan det være du kommer på god fot med han politimannen etter at du trekker anmeldelsen, og hvem vet, kanskje DU slipper unna med mer neste gang
Vis hele sitatet...
Eller kanskje politimannen er mer jævlig enn det han har vist TS og grisebanker han neste gang de møtes i en lignende situasjon?
Spesialenheten er en vits, de henlegger 99% av alle saker og består stort sett av tidligere politifolk som helst vil renvaske sine kolleger. Flere har sagt at den burde legges ned siden den ikke har noen funksjon. Så uansett tror jeg vedkommende vil gå fri i denne saken.
burde vært möderatör
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Det er det latterligste jeg har hørt, selvsagt finner du Psykopater overalt.

Følgende kommer FØR politi.

Administrerende direktører
Advokater
Mediapersoner (TV og radio)
Salgspersoner
Kirurger
Journalister

Salgspersoner med salgspersoner så åpner du døren for alt fra butikkselgere til TM selgere som er en god prosent av befolkningen.

Men veldig flott at du prøver å vinkle det inn på at denne politimannen er psykopat eller maktsyke. Uten noen forbehold er uttrykker du at dette er ditt syn på saken uten å vite noe mer om omstendighetene. Det er akkurat derfor jeg fra råder trådstarter til å ta råd fra mennesker som deg. Ser også at du er en hyppig poster på rus forumet som kun bygger under min begrunnelse til å la være å spørre her ettersom ditt syn er som det er. Men det er en ærlig sak.

I belive i made my point
Vis hele sitatet...
1. Det er ikke spesifisert hva "salgspersoner" innebærer i denne forskningen, så størrelsen på denne gruppen er ukjent.

2. Hvor var det jeg prøvde å vinkle noe som helst om denne politimannen? Jeg påpekte enkelt og greit at politimenn generelt sett ikke er like herlige mennesker som du skulle ha det til. Jeg prøvde aldri å gi trådstarter noe som helst råd, jeg sa faktisk ingenting spesifikt om denne saken i det hele tatt... snakk om å hoppe til konklusjoner

3. Hverken mitt eller noen andres forhold til rusmidler er relevant for denne diskusjonen. Har man liksom ikke rett til å uttale seg om politiet hvis man har brutt loven? Haha, eller er det bare oss hasjsprøytenarkomane som bør holde kjeft?

Spar meg.
Altså, bare det at noen her sier at han burde anmelde faren sin i samme slengen er helt sykt.
Han kan miste jobben sin!
Sannsyneligheten er liten men likevel..
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Altså, bare det at noen her sier at han burde anmelde faren sin i samme slengen er helt sykt.
Han kan miste jobben sin!
Sannsyneligheten er liten men likevel..
Vis hele sitatet...
Hva er sykt med det?
Sitat av downing Vis innlegg
Hva er sykt med det?
Vis hele sitatet...
pga de er familie, family takes care of each other...duh
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Litago1 Vis innlegg
pga de er familie, family takes care of each other...duh
Vis hele sitatet...
Yeah, right. Så om faren til ett barn banker dritten ut av han (bryter loven) så skal barnet ta det med ett smil og svare at han elsker faren sin?

Ikke alle som har ett "perfekt" forhold til faren sin, og samtidig, en person i han sin stilling burde vite at det er uakseptabelt med overdrevet maktbruk mot sivile.