Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 8072
Noen som vet hvor det går an å stjele/kjøpe politi uniformer?
Får vel alltids tak i en billig kopi i en eller annen kostymeforretning.
Her : http://www.3wishes.com/police.asp

=p

Tviler på at du får tak i en autentisk norsk politiuniform, men det finnes nok haugesvis av fiktive politiuniformer å få tak i på nettet... selv om det meste jeg finner med enkle Google søk har en noe seksuell undertone ^^.

Noen uniformer til menn her :
http://www.nightmarefactory.com/uniforms.html

Men det er neppe noe du ville blitt tatt seriøs i, noe jeg gjetter kanskje kan være et av kriteriene du stiller til uniformen du ønsker deg.
Sist endret av Ezukiel; 11. februar 2010 kl. 11:55.
Slike uniformer blir laget ene og alene for politiet mener jeg. Du kan selvfølgelig lage en selv, eller i tilfelle det skulle være til et hederlig prosjekt som til bruk i film, dokumentar etc. så kan man få det rekvirert ifra politiet.
Takker for svar! er det noen som vett hvilket renseri politiet bruker til uniformene sine? Jeg trenge 100% autentiske uniformer. Kopier er ikke ett alternativ.

lurer også på om noen vet sånn ca politiets gjennomsnitt respons tid til en kriminell handling som enten blir aktivert av alarm eller tlf innenfor la oss si en 5mils radius fra politiets kammer ? Visst alarm blir aktivert i privat bolig vil det da være securitas eller evt alarm selskap som representerer boligen som vil ankomme stedet først?
tør jeg spøre hva du trenger denne infoen til ?
vitenskap?

Dette er bare fiksjonelt, Jeg har ingen intensjoner om å utføre en kriminell handling.
Sist endret av Eastvalley; 11. februar 2010 kl. 13:39.
Eller så kan du kidnappe en politiman og ta klærne hans

ellers tror jeg vel http://www.topsecret.no/ har/har hatt..
Sitat av Eastvalley Vis innlegg
Takker for svar! er det noen som vett hvilket renseri politiet bruker til uniformene sine? Jeg trenge 100% autentiske uniformer. Kopier er ikke ett alternativ.

lurer også på om noen vet sånn ca politiets gjennomsnitt respons tid til en kriminell handling som enten blir aktivert av alarm eller tlf innenfor la oss si en 5mils radius fra politiets kammer ? Visst alarm blir aktivert i privat bolig vil det da være securitas eller evt alarm selskap som representerer boligen som vil ankomme stedet først?
Vis hele sitatet...
Spørs litt åssen bygg det er snakk om, men det er et vaktselskap som rykker ut til boligalarmer. Derimot, ringer en nabo inn til politisentralen å sier at alarmen går hos naboen, så er det meget mulig at de tar en tur. Men de har ingen automatisk utrykning.

Edit: Det skal også nevnes at politiet faktisk er vanlige folk dem også, og jeg er ganske sikker på at dem færreste av dem bruker renseri til uniformene sine
Sitat av Eastvalley Vis innlegg
Takker for svar! er det noen som vett hvilket renseri politiet bruker til uniformene sine? Jeg trenge 100% autentiske uniformer. Kopier er ikke ett alternativ.

lurer også på om noen vet sånn ca politiets gjennomsnitt respons tid til en kriminell handling som enten blir aktivert av alarm eller tlf innenfor la oss si en 5mils radius fra politiets kammer ? Visst alarm blir aktivert i privat bolig vil det da være securitas eller evt alarm selskap som representerer boligen som vil ankomme stedet først?
Vis hele sitatet...
Politiet vasker uniformen sin selv.. Vaktselskap rykker på alarmer, ingen som har alarm direkte til politiet. Unntatt trygghetsalarm da.
Jeg har en så og si komplett uniform du kan kjøpe. Men da må du begrunne godt hvorfor jeg skal ville selge den til deg. Kan sende PM hvis du ikke vil ut med det i public.
har en politivest fra inonesia.

kjøpte den av en politimann på gata for 60kr.

Kunne btw prøve maskin gunneren for 60kr også, På stranda etter han var ferdig på jobb.

Sykt land!
Sitat av Eastvalley Vis innlegg
Takker for svar! er det noen som vett hvilket renseri politiet bruker til uniformene sine? Jeg trenge 100% autentiske uniformer. Kopier er ikke ett alternativ.

lurer også på om noen vet sånn ca politiets gjennomsnitt respons tid til en kriminell handling som enten blir aktivert av alarm eller tlf innenfor la oss si en 5mils radius fra politiets kammer ? Visst alarm blir aktivert i privat bolig vil det da være securitas eller evt alarm selskap som representerer boligen som vil ankomme stedet først?
Vis hele sitatet...
Hehe, tror jeg skjønner hva du skal
Når alarmer blir aktivert på boliger / privat eid eindom rykker som regel vakt selskapet bort og sjekker om det er noen i huset / går rundt huset. Dem har jo ikke lov og gå inn i huset og titte ( Er noen fucked up regler på det der )

Og vis dem tror dem ser noe der må dem ringe eieren / politiet og få tilatelse for og gå inn!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Hehe, tror jeg skjønner hva du skal
Når alarmer blir aktivert på boliger / privat eid eindom rykker som regel vakt selskapet bort og sjekker om det er noen i huset / går rundt huset. Dem har jo ikke lov og gå inn i huset og titte ( Er noen fucked up regler på det der )

Og vis dem tror dem ser noe der må dem ringe eieren / politiet og få tilatelse for og gå inn!
Vis hele sitatet...
Vekterselskapet kan gå inn i bygningen dersom dette er avtalt på forhånd med de som eier bygningen.

Vekterselskapene opererer med egne regler på om de skal gå inn i bygninger hvor det har skjedd ett innbrudd. Er det enda folk inne, så går de som regel ikke inn (egensikkerhet).
Sitat av shiiit Vis innlegg
har en politivest fra inonesia.

kjøpte den av en politimann på gata for 60kr.

Kunne btw prøve maskin gunneren for 60kr også, På stranda etter han var ferdig på jobb.

Sykt land!
Vis hele sitatet...
Har en politikølle fra Norge. Rappa den av en politimann på gata. Hadde han hatt en gunner ville han sikkert skutt meg
I see you...
NAPse's Avatar
En gang da jeg var på det lokale renseriet stod det en varebil utenfor med en del politiuniformer. Husker det frista veldig med en sånn en da.
Senere ble dette bygget med renseriet revet. Rett før det ble revet var en kompis av meg innom det renseriet (det var stengt og rydda ut derifra) og der fant han et par politigensere.

Så joda de bruker nok renseri.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av NAPse Vis innlegg
En gang da jeg var på det lokale renseriet stod det en varebil utenfor med en del politiuniformer. Husker det frista veldig med en sånn en da.
Senere ble dette bygget med renseriet revet. Rett før det ble revet var en kompis av meg innom det renseriet (det var stengt og rydda ut derifra) og der fant han et par politigensere.

Så joda de bruker nok renseri.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg tenkte. Men til nå så har jeg faktisk nesten full uniform. Mangler Hoved jakke evt lue å utstyrs belte. Jeg er noe usikker på hvilken type sko politi'et bruker. Tenker det kansje er militær boots av noe slags form?
Sitat av Eastvalley Vis innlegg
Det var det jeg tenkte. Men til nå så har jeg faktisk nesten full uniform. Mangler Hoved jakke evt lue å utstyrs belte. Jeg er noe usikker på hvilken type sko politi'et bruker. Tenker det kansje er militær boots av noe slags form?
Vis hele sitatet...
Trodde du sa dette bare var for vitenskapen sin skyld? Du har jo tydeligvis allerede deler av uniformen.

Har sett politiet bruke vanlige militære feltstøvler, eller noe som ligner veldig. Skal ikke si jeg har studert skoa deres. Men tror ingen sier at du ikke er politimann pga du tar på deg vanlige feltstøvler iallefall.
Jeg har interesse for uniformer. Er en hobby med andre ord. Det jeg mente med at det var for vitenskapens skyld så var det får å finne ut hvor lett det ville være å få tak i en politiuniform
Eller du har tenkt å luske rundt hus i politiuniform fordi da er det ingen som ringer politiet
Kjøp politiklær på brio
Kan du slenge opp et bilde av uniformen når du får tid? Jeg er interessert i å se herligheten
Skal prøve å få til det. Men mangler fremdeles jakken!
Er du fra Stavanger så kan du stjele politi uniformer fra vaskeri på lagårdsveien, der ved skattekontoret :-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er ikke fra stavanger så det hjelper meg lite. Men da har vi fått konstantert at politiet bruker vaskeri til uniformene sine. Er det ingen som kan gå mer inn spesifikk på hvilke type vaskeri firma som blir brukt?
Sist endret av Eastvalley; 8. mars 2010 kl. 01:25.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av TausMørk Vis innlegg
Er du fra Stavanger så kan du stjele politi uniformer fra vaskeri på lagårdsveien, der ved skattekontoret :-)
Vis hele sitatet...
Seconded, vaskeriet ligger rett ved stasjonen og brannstasjonen. Strategisk plassert indeed

Sitat av Eastvalley Vis innlegg
Er ikke fra stavanger så det hjelper meg lite. Men da har vi fått konstantert at politiet bruker vaskeri til uniformene sine. Er det ingen som kan gå mer inn spesifikk på hvilke type vaskeri firma som blir brukt?
Vis hele sitatet...
Om TausMørk snakker om samme vaskeri som jeg gjør er det "Ekrems elektriske vaskeri" som ligger i museumsgata paralelt med lagårdsveien som stasjonen ligger på. Jeg tviler sterkt på at Ekrums er noen stor kjede, så hold jeg fast, jeg tror de kjører uniformene til nærmeste vaskeri og slenger dem inn. Noen vasker dem kanskje selv.

Og av erfaring vil jeg si at dette ikke er basert på noen vitenskaplige kilder men heller kvalifisert gjetting sådan
En jeg kjenner jobb som renholder på politihuset

Der har han tillgang til garderoben blant annet, og der ligger det mange gods ja :P
du trenger : finnlandshette, pumpehagle, svarte klær og sko du ikke bruker 2 biler.
du gjør: skyter deg inn i politihuset, ber alle legge seg ned tar jakke i din størelse skyter litt på veg ut ( for å vise at du mener alvor) sett deg inn i bil nr1 og kjør som faen til der bil nr 2 står. skift klær å kast dem ut av bil nr 2 mens du kjører.
Gratulerer nå har du politi jakken din
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Haix P3 eller P6 er skoene som mange politi bruker, men noen bruker også M77 Støvel.
Sist endret av bavarai; 8. mars 2010 kl. 09:53. Grunn: Støvel, Støvle, Støvlete.