Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 10350
Beretta Elite II

Er denne noe god ? 150 m/s skal vel være ganske bra.

Hvor store ting tror dere den kan skyte igjennom ? en tynn treplate ? (vet at kula har sinnsykt liten egenvekt da)

Er det mulig å drepe fugler med en sånn ? :P

Bor ute på landet, og vi har laaange tradisjoner for sånt..

båttur med luftgevær og sprettert <3
Kjøp keramikk-kuler.
Funker fett på vinduer ivertfall...
å den har nok power til å blåse slike ?
Min plast-softgun med fjær som jeg kjøpte for 60 NOK på 10'de klassetur i syden funker fjell...

Med den 1000-kroners gønner'n kan du "snipe" måker...
Sist endret av Turbolego; 28. november 2007 kl. 21:32.
HOHO Turbolego, der sørget du for å endre toppen av ønskelisten min
Haha,tja, den kan kanskje skyte keramikk kuler, men ikke håp for mye. For det første veier den 500 gram, altså ikke heavyweight og føles ikke som en ekte pistol i hånden(med tanke på vekten altså).
150 MS er en bra fart, men hvis du bor på landet tror jeg heller ett luftgevær eller en luftpistol(dette er en gassdreven softgun) er det du vil ha. Uansett hvor du bor kanskje
Sist endret av Dice; 28. november 2007 kl. 21:49.
Men kjøper du Umarex-gunnerne lenger ned på oversiktssiden får du gunnere som veier det samme som originalen (med tomt magasin, men dog). Umarex er også et veldig anerkjent merke. Legg i litt mer spenn og kjøp en Beretta fra Umarex.

Edit: Oops, ser at den du ser på er en BB-gunner og Umarex'en er en vanlig co2-pistol med lufgeværkuler. My bad.
▼ ... over en uke senere ... ▼
aha.. la ikke merke til at d stod BB der :/ så da er det bare en softgun ?
Nei, en BB-gun, de bruker co2 og skyter større kuler enn softguns. Dessuten er kulene av metall (eller muligens keramikk, som noen sa her?)

Uansett, har god erfaring med Umarex-gunnerne. De brukes av skyttere i trening, og i England, hvor "ekte" pistoler ble forbudt for en del år tilbake, har "tactical shooters" (som konkurrerer i taktisk skyting) gått helt over til co2-pistoler, da for det meste lagwet av Umarex. Blandt disse skytterne er magnum-revolvern, Berettaen og Walther cp-99 (eller var det 88?) best likt.
BB-gun eller Pellet-gun skyter orginalt blykuler/hagl, Airsoft er betegnelsen for det vi kaller for softgun (skyter plastikkuler)
Her er eksempler på kulene den skyter: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...k&artnr=630004

Legg merke til at dette ikke er en luftpistol med blykuler.
Jeg ville heller gått for en Desert Eagle. Greit nok, rekylen er sykt mye kraftigere, men ødeleggelseskraften er enorm.
Hallo, vi snakker om luftpistoler her, ikke firearms. Desert Eagle'en fra Umarex (den du linket til er vel en fra Israel?) bruker en del av gasskraften til en fake "blowback" hvor bakdelen av toppdelen slenges tilbake. Iflg de taktiske skytterne jeg har snakket med er denne kul, men ikke å foretrekke.
walter cp 99 compact vil jeg anbefale. Har en slik på hytta. har vel 17 skudds magasin med bb-kuler og blowback koster ikke all verden på xxl heller.
Hva er egentlig mest treffsikkert av de tradisjonelle blykulene og disse BB-kulene? Og hvilke av dem gjør mest skade av seg?

Edit: Hvis vi går ut ifra samme utgangshastiget, så klart.
Sist endret av ma10as; 6. desember 2007 kl. 22:13.
Det mest treffsikre er flate luftgeværkuler. Men skal du drepe skadedyr er de spisse best. BB-kuler er minst treffsikre.

Dette er hva proffe taktiske skytere fortalte meg etter egen prøving og feiling. Jeg kan ikke garantere for sannhetsgestalten, men jeg stoler nå på de som har fortalt meg dette selv.
Er selvfølgelig ikke ute etter å skade dyr. Tenker på blinkskyting. At flate kuler er mest treffsikre enn spisse falt egentlig som en bombe for meg? Men de spisse flyr vel lengst?
De spisse flyr muligens lenger ja, men på de avstandene det er aktuelt å skyte på (10-20 m) er visst de flate mer stabile og er lettere å skyte gjevnt bra med.
Viss vi skipper delen om "huff så fælt", skal jeg skyte en fugl, eller for den del en katt, hva sparker kraftigest fra seg ? .177BB eller vanlig .177 m/spisskuler ? da går vi ut i fra at begge har utgangshastighet på 130-150 m/s (det samme på begge). Ingen har heller blowback til å stjele kraft.

Hva er best ?
Jakt med kruttløs ammunisjon er ulovlig i Norge. Skaff dere heller et salonggevær. Skal dere jakte på skadedyr er det fullt mulig å få lisens uten å være med i pistolklubb eller ha jegerprøven, søk hos nærmeste politistasjon.
Vet det, og akter å skaffe salongrifle, men

Sitat av blindheim1
Viss vi skipper delen om "huff så fælt".....
Vis hele sitatet...
Litt av min post gikk ut på å slippe slike "er ulovlig i staten norge" svar Takker uansett for at du informerer om slikt, bare skipp første linja neste gang
Jeg skippet da for all del moralprekenen. Er ikke alle som er klar over dette punktet. Tenkte det var en bedre måte å reklamere for å gå over til kruttammo enn å begynne å legge ut om hvor kjipt det er for dyra
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hehe.. Lurer på om Blindheim hadde sagt "uff så fælt" hvis jeg hadde skutt ut øya på han med Beretta'n min jeg.. Ække så greit..
Uansett, jeg har Beretta Elite II CO2 gun og er veldig fornøyd med den. 19 kuler i magasinet, 145 m/s. Tøfft utseende, bra replica. Anbefales!
Sist endret av Sippidi; 19. februar 2008 kl. 17:34.
Må bare rette på den som sa at BB-luftpistoler skyter større ammo enn softguns. Softgun/airsoft er 6mm (i enkelte tilfeller 8mm) kuler, imens de luftpistolene det diskuteres i her er 4.5mm, altså mindre kuler, dog av metall.
Du skal trimme en "softgun" ganske mye før den gjør noe betydelig skade. Litt hull på huden, føkka øyne og knuste tenner er det eneste... Og kulene har lite og si for kraften, da antall joule (når den forlater løpet) er den samme. På litt avstand har det litt og si for de tyngre taper mindre fart somregel
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Dice Vis innlegg
Haha,tja, den kan kanskje skyte keramikk kuler, men ikke håp for mye. For det første veier den 500 gram, altså ikke heavyweight og føles ikke som en ekte pistol i hånden(med tanke på vekten altså).
150 MS er en bra fart, men hvis du bor på landet tror jeg heller ett luftgevær eller en luftpistol(dette er en gassdreven softgun) er det du vil ha. Uansett hvor du bor kanskje
Vis hele sitatet...
Edit: feil feil, Beretta elite 2 fra umarex er IKKE en gassdreven softgun. Denne Berettaen skyter stålkuler (steel BB) med en vekt på 0,177g noe som ikke er spes tungt men i opptil nesten 150 m/s så kan den gjøre litt skade. Skyter lett igjennom tynne stålplater fra noen meters avstand. M.a.o så er Beretta elite en gassdreven luftpistol, og det sier seg selv at kuler av stål gjør betraktelig større skade enn plastkuler.
Morsom sak forresten, nettopp kjøpt en og er meget fornøyd,, ble faktisk ganske overrasket over resultatet etter noen testskytinger på diverse emner som stål, tre, gips, glass og div annet. ANBEFALES!
Har en luftpistol som går på gass.

Skyter vanlige 4,5 luftgevær kuler, og bruker helt vanlige gasspatroner. Kjøpte den på en sportsbutikk på Moa, og det vet vel du hvor er
trur det er 125m/s på den,8skudd i magasinet. skyter ialfall greit. Men ville kjøpt luftgevær med kikkertsikte om jeg skulle jakte. Den er grei fordi den blåser 8 skudd på få sekunder, så du treffer ialfall Gøy å ødelegge ting med

Kan kjøpe den om du vil

EDIT; bor også i Ålesund
Sist endret av sveinern2; 19. februar 2009 kl. 02:33.
Vanlige trimma airsoft-snipere i Norge gjør ca. 550 fps (165m/s ish) med 0.2g kuler, noe som tilsvarer ca 2.8 joule.

En 0.35 BB i 150m/s gjør ca dobbelt så mye, så dette er ikke noe å spøke med. Jeg fant ikke ut hvilken kulevekt våpnene er målt med, så jeg tok bare det wikipedia sa var vanlig.

Det er STOR forskjell på .177 bb-gun-kuler (runde), og kulene til luftgevær. Jeg forstår ikke helt hvordan dette fungerer, men visstnok er luftgeværkulene, i samme kaliber, 6-8gram, altså mye tyngre, og de går også raskere.

Konklusjon: Kjøp luftgevær.
Sist endret av bobbo; 19. februar 2009 kl. 02:56.
Jeg har selv bodd en del utpå landet og vet hvor sinnsykt moro det er å skyte noen smådyr i ny og ne
Men hvis du vil ha det skikkelig moro snakker du med eieren av nærmeste søppledynge, tar med noen kompiser, stoler til alle, et par kasser øl og det dere har av våpen

Må da advare om at softguns ikke er særlig moro, da en av kompisene mine fløy etter en rotte med en softgun-hagle, og vi endte med å måtte høre på smerteskrik en god stund fordi softguns bare enkelt nok ikke er sterke nok for mange dyrearter
▼ ... over en uke senere ... ▼
har ikke sett gjennom alle inleggene her, men bruk heller sprettert for å knuse vinduer, og plage venner (kjempemorsomt helt til purken tar deg). På fugler bruk heller luftgevær så er det lettere å få knærta de. Mer "stopping power" med luftgevær, og mer treff sikkerhet.
Hagle på båttur er konge
Fytti helvette så mye feil info det er ute å går her.!

BB er runde stålkuler som måler 4,5mm /cal .177
Pisloter som skyter dette kan ikke skyte "vanlige" kuler/ bly plotter.

Blyplotter er flate, runde, spisse etc kuler i 4,5mm/ .177cal 5,5mm/ .22cal 6,45mm/ .25mm etc opp til 50 cal

En slik pistol leverer ikke store krafta, men som alt annet, _kan_ det drepe.

de som jakter over dammen bruker ofte 5,5mm eller 6,45mm i PCP børser(trykkluft 200bar) som oftes
Disse børsene lever vel en 20 ganger så mye anslagskraft som pistolen du tenker på. Disse børsene koster like mye/mer en mange kruttbørser her i landet.

Treffpunkt er alfa omega


Orker ikke gi noen avhandlign her, men for de som ønsker mer info.

Sjekk ut feks; airgunadvice.net eller feks http://www.youtube.com/watch?v=PARka...eature=related

Luftgevær kuler måles oftes i grains og strekker seg som ofest fra 9 til 16 grains i cal 177. Hvor 16 grains er ca 1 gram
Sist endret av nevlen; 27. februar 2009 kl. 03:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har hygelige minner med elite 2 som inkludere meg, en kamerat og gjeld på 13.000 hver
Den skyter greit heftig til 4,5 mm
Sist endret av NotToSmart; 28. juni 2009 kl. 21:42.
Ville heller kjøpt gevær.. Men om du MÅ ha pistol skal du ha med co2 patroner som driver kula ut. Og ville kjøpt Gamo Raptor Gold kuler om du vil ha best mulig utgangshastighet. Ikke kjøp no billig crap for al del. Håper du har noe i hue^^
Har den selv, beretta elite II. Fin den
Har et Gamo Whisper X gæver, modellen med 4,5 caliber

http://www.aceros-de-hispania.com/Ga...erx-airgun.asp

Dette gæveret anbefaler jeg på det sterkeste, hvis du da skal ha gæver.

Hvis du skal ha c02 pistol, vil jeg anbefale beretta xx-treme

http://www.airgundepot.com/beretta-x...ellet-gun.html
Kjøp det geværet her: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=79301
30 skudd i magasinet, 170 m/s og kaliber .177.

Da dreper du små dyr.

http://www.youtube.com/watch?v=Qg65YHb8AO4
Sist endret av drittunge; 30. juni 2009 kl. 11:33.
Vet ikke om det er nodvendig, men merket "hatsan" har et luftgever som skyter 375 m\s. Ar det selv. Det duger det assa..
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Nei, en BB-gun, de bruker co2 og skyter større kuler enn softguns. Dessuten er kulene av metall (eller muligens keramikk, som noen sa her?)
Vis hele sitatet...
softguns skyter også bb(bold bullet) men av plastik og har en diameter av 6 eller 8 mm i tilleg til att de er laget av plast mens bb kuler til luftbistoler er laget av metall med en diamenter på 4,5 mm(.177)
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som har no erfaring med denne pistolen hva faen man skal gjøre når magasinet ikke vil droppe ut lenger? har prøvd å fjerne co2 patronen for å se etter løse kuler, men kan ikke finne noe. magasinet er stuck :S forslag?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Beretta elite II er et brukbart lekevåpen har pistolen selv og den ødelegger det man sikter på for det meste.
litt data
ammo steel BB .177 caliber vekt 5.1grains 0,330gram
munningshastighet 150m/s kinetisk energi (joule) 1/2mv^2 = 3,72Joule
371 Newton på 1 cm stopp dette er kraften til en person som veier 38 kilo mot bakken, bare på et lite punkt på noen kvadratmillimeter. (det er bråstoppen som dreper vettu
Sist endret av foyl; 3. mars 2010 kl. 21:47.
Det finnes to typer luft gæver kuler, det er vanlige 4.5 (177.) kuler og rundkuler!
Forskjellen på disse er det att rundkulene ikke får rotasjon da de går igjennom løpet, rotasjon får de vanlige 4.5 kulene fordi det er spor inni løpet som ligner på en spiral. Rotasjonen gjør at kulene holder en mest mulig rett linje og har større treffsikkerhet. De fleste semi-auto pistolene skyter rundkuler og har dårlig treffsikkerhet pga. liten rotasjon, men Nå har de stor selskapen forstått at folk er missfornøyd og begynt å produser semi-auto co2 pistoler med roterende magsin(tønne magasin) og riller i løpet som skaper rotasjon av kule, disse skyter ikke rundkuler, men vanlig 4.5 . Umarex selger disse, her i norge er XXL den beste forhandleren av umarex gunnere.