Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5905
Bestilte noe fra Tyskland for en god stund siden, det ble sendt med UPS.

14.01.2010 05:30 ANKOMSTSKANNING
(Her ankom den tollen)

19.01.2010 12:13 BEHANDLET PÅ UPS-SENTER / VIDERESENDT TIL KONTORET I DESTINASJONSBYEN

(her har den forlatt tollen, den tilbragte med andre ord -5- dager i tollen)

Fra Oslo sitt UPS kontor ble den sendt videre til meg med BRING.

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
19.01.2010 13:36 0024 OSLO

Avvik i produksjonen
21.01.2010 14:31 6801 FØRDE

21. Ankom den alltså min hjemby. 22. ringer jeg posten, har ikke motatt noe hentelapp. De forteller meg at avsender har bedt om å få pakken tilbake. Forklarer dem at det er meget utenkelig, siden avsender er i Tyskland, og det er ikke bedt om å bli sendt tilbake. De sier jeg må ringe UPS. Sjekker tilfeldigvis sporingen engang til;

Sendingen er ankommet terminal og videresendt
22.01.2010 07:51 0024 OSLO

22. er den TILBAKE i Oslo. Snakker med UPS, hu på servicen forstår ingenting, går å babler med sjefen sin.....kommer tilbake og forteller meg at tollen har bedt om å få pakken tilbake. (Avsender har IKKE bedt om å få den tilbake). Prøver å forklare hun at tollen hadde pakken i -5- dager før de lot den gå gjennom, og får høre ja det er merkelig, kjipt, trist osv osv.
Jeg tenker, hvem faen i tollen går å tenker på min pakke ETTER den er blitt frigjort, for så å kalle den tilbake? Virker ikke akkurat helt logisk. Har opplevd å få pakker tilbakekallet grunnet at politiet vil sjekke pakken før jeg mottar den.

Så det jeg igrunn lurer på, noen som har opplevd at tollen har tilbakekallet pakkene deres for å sjekke de på nytt......?
Tja.. Hva var i pakken?
Du kan jo bl.a. ta kontakt med tollen selv, mest sannsynlig kan de forklare deg hvorfor den er tilbakekalt.
Har ringt tollen og, hu dama jeg prata med "visste ikke", hu mente det var "rart" hun også...:P Helt fantastisk, men hun skrev ned nummeret så skulle noen som hadde peiling ringe meg da...ikke skjedd enda.

Hva som er i pakken er igrunn uvesentlig. Den var jo i tollen 5 dager før den ble klarert. Hvem faen nedpå tollen går å tenker på min pakke for så å tilbakekalle den etter den har forlatt tollen...
Kan jo hende de har gjort en feil. Sendt avgårde feil pakke for så å blitt kontakten av personen som venta på den pakka de _egentlig_ skulle sende ut. Hvor da han lurte på hvor sin pakke med elektrisk tannbørste fra DealExtreme ble av.

Hvem vet.. Men du får vel et svar i posten eller per telefon. Det har man vel krav på.
Sist endret av Source; 24. januar 2010 kl. 12:05.
Jojo, ser den lissom..., men med tanke på at min pakke lå der i 5 dager før den ble sendt videre, så aaaantar jeg den ble sjekket/klarert før den ble sendt.
Lukter beslag her..

har du noe illegalt i pakken, nekt all kjennskap til den. "jeg venter ingen pakke"..

Tilbakekalling skjer svært skjeldent, kan være at de har ventet på analysesertifikat om det er noe av "misstenkelig" karakter, og fått treff på noe illegalt, og da vil de nå ta den tilbake som bevis på evt smuglingsforsøk..

Mao; ikke etterlys den, ikke vit av den, ikke si noe som helst. Vær overrasket!
Sitat av lurs Vis innlegg
Lukter beslag her..

har du noe illegalt i pakken, nekt all kjennskap til den. "jeg venter ingen pakke"..
Vis hele sitatet...

For seint!

Eller, det er vel lov å prøve, men når du har ringt inn å etterlyst den blir denne gjennomskuelig dersom de kan ta deg for noe her.
Er selvfølgelig ikke noe ulovlig i den...da ville jeg aldri laget en thread her om det... :P
Har vært så mye overvåka i mitt liv at det hadde vært greit å finne ut om det faktisk er tollen som har tilbakekallet den, eller om det er politiet. Ringte tollen igjen idag, de "visste" ikke, skulle "finne ut av det" og ta kontakt. Ifølge sporingen så er pakken utskrevet i Oslo av "upsyasmin", men aldri innlevert noenplass som er blitt registrert.
Skrevet ut fra en person fra UPS ja..

Ser den med threaden da

Men det er merkelig, slike ting har jeg ikke hørt om utenom ved beslag, eller at pakken faktisk er sendt til feil person
Ringte nummera til tollen - De hadde ingenting med det å gjøre, sa at fortolling etc kan både UPS og BRING ta seg av.
Ble kontakta av ei svensk dame som jobba for UPS i sverige(usikker på hvorfor hun ringte meg...) som sier at alt er jævlig merkelig men tollen bare bedt om en inspeksjon på pakken min. Spørr hun om det er normalt at pakken blir frigitt etter 5 dager for så å tilbakekalt.....Hun har seff aldri hørt om det før og virker jævli merkelig. Alt hun igrunn kan fortelle meg er at dem som skal sjekke pakken min jobber kun på torsdager.....haha.

fuckings fantastisk !
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
en eske med 1kg cannabis frø
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det høres ut som om de ganske enkelt har stjålet pakken din.
Fått pakken, fant aldri ut hva som førte til at den ble tilbakeført. Først ble den sjekka og sendt gjennom som gave, når jeg fikkn varn opnet og grundig sjekket......og ei regning på toll,mva og arbeid følgte med. Kjipt=/
Kan jo hende at de nekta å tro på at det var en gave
Jeg bestilte masse klær fra London, som ble sendt som gave, i to pakker, og måtte fint sende opplysninger om hva som var i pakken(trodde det kom i en) og da dreit jeg jo på draget og måtte betale tollavgift på begge

Noen ganger tror jeg de bare lurer folk og ser om de er dumme nok til å sende opplysninger. (ja, jeg var så dum)