Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2009
Jeg har fått tak i noen hemp frø, men jeg klarer ikke få dem til å vokse..hva må jeg gjøre?
er det noen som vet hvor man får tak i frø da? snakka med en kompis om å plante litt hehe hvis noen vet hvordan man får tak i det så er det KONGE.
har frø hjemme jeg, men hakke fått testa dem enda.
Trådstarter
du kan få noen av mine frø, de vil ikke vokse, tror de har råtna..ikke morro
denne ble lagt ut på news for litt siden...
Mener jeg skrev en liten artikkel om dette for en stund tilbake siden...

Sakset fra: http://www.freakforum.nu/ezine

Dyrke Canabis - DanBanan

Kort sammendrag om hvordan du kan dyrke din egen cannabis på 1-2-3. Du behøver grunnleggende kunnskaper om planter, jord og vedlikehold av planter (da mener jeg _grunnleggende_).

Før du begynner og plante tenk på følgende: Sikkerhet, Sikkerhet, Sikkerhet.

Det beste er jo hvis du bor for deg selv og har liberale venner, eller hvis din familie vet hva du driver med og at de er på samme bølgelengde.

Hva du behøver:

1. Frø eller stiklinger.
2. Lys (hps eller LE). Ikke bruk hallogen da dette kan lett brenne din plante.
3. Jord (med lav PH).
4. Potter til og plante skiten i.
5. 12 timer _totalt_ mørke når planten står i blomstring.

Fremgangsmåte:

Start med og få gro på dine frø. Dette kan gjøres på flere metoder, selv foretrekker jeg og benytte meg av små torv krukker. Legg dine torkrukker på et sted, gjerne mørkt men de skal ha en temperatur et sted mellom 18-24 grader. Når du ser røttene begynner og stikke utenfor krukken tar du og legger planten ned i lett fuktig jord, ca. 0.5-1.0cm under jorden.

Husk at denne jorden ikke skal være for hardt pakket, ei heller for løst. Dine lamper skal være ca. 5-10cm over din plante hele tiden, men pass på at den ikke blir brent.

Under veg fasen skal den ha rundt 24 grader og lys 24/7. Når planten når ca 30cm er det på tide og begynne og sette planten til blomstring. Dette gjør du ved og gi din plante 12t lys og 12t totalt mørke (Merk at lys under blomstringsfasen kan skade produksjonen av thc).

Du vil nå etter en kort stund se om du har en hun eller han plante. Er dette en hanplante, Kast den og start om med nye frø. Du kan kjennetegne en hanplante ved at den har små runde pollenposer på undersiden av der armene treffer stammen.

Har du en hunplante, fortsett blomstringsfasen til du ser budsa begynner og bli modne. Når budsa er modne, dvs de har en klar brun farge er det på tide og ta bort budsa og legge disse til tørk.

Røyk og nyt ditt eget produkt.

Noen siste ord for en velykket vegitasjon:

- Ha gjerne en vifte som blåser din plante så og si til helvete 24/7. Planten din vil med dette bruke mer energi på og bygge opp en fin og tjukk stamme isteden for og vokse i høyden. Husk at cannabis er "ugress" og veldig robust.

- Husk på og IKKE overvanne din plante. Mange gjør denne feilen, og ender opp med en plante som dør pga jorden blir sur. Har du tilgang til selvannende krukker, bruk disse.

- Du kan plante om i nye større krukker under tiden, men start likeså med en stor krukke. Husk at desto større krukke, desto bedre rotsystem vil din plante få. Bruk ALDRI gjenomsiktige krukker, da dette medfører at rotsystemet dør.

- Under blomstrings fasen skal den ha 12t _TOTALT_ mørke. Det minste lys kan få planten til og stoppe og produsere thc.

- Les gjerne på forumer som overgrow og swecan for mer informasjon om hps, le, krukker, vanning, areal osv osv før du begynner.
Vis hele sitatet...
mindre justeringer og feil rettet opp fra orginal texten