Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2218
Fant igjen en god gammel goding jeg tenkte og dele med dere som ikke har sett hvordan LSD kan påvirke krigen..

http://hes.iki.fi/video/LSD_Being_Te...ish_Troops.mpg
Lol artig sak.
hehehehe, digg.
heh, how to get drugs? easy, join the military!
fy faen så bra !
haha, trakk på smilebåndet da radiomannen klatret opp i treet for å mate en fugl
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ah, morsom denne. Lastet den ned for en stund siden på kazaa. Men er det en hoax eller er det fakta? Vet at millitæret har gjort mye testing med lsd etc, men syns komentatoren la det frem litt vel morsomt... ?
Er jo en hoax det. Det ser man jo hvis man tenker seg om. De sprang rundt med AG-3 og det var 40-talls svart-hvit-bilde. Alle gutter som var litt våpeninterresert vet at AG-3 ikke er så gammel. pliz
Amerikanske jagerpiloter bruker speed på lange oppdrag, får å holde seg våkne. De norske bruker noen koffefin tabletter
AG3 ikke gammelt?

Country Of Origin:Germany
Designation:Automatic Rifle
Cartridge:7.62 x 51 mm NATO
Production Date:1964-

http://www.nasog.net/

Spørsmålet er jo om Engelske styrker brykte AG3.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Zalderach
AG3 ikke gammelt?

Country Of Origin:Germany
Designation:Automatic Rifle
Cartridge:7.62 x 51 mm NATO
Production Date:1964-

http://www.nasog.net/
Vis hele sitatet...
Les hva han skrev du..
Regulære Bristiske styrker har ikke brukt AG3.

De har brukt L1A1, et liknende et.
SAS har brukt AG3. Sikkert SBS også.
Ops my bad

http://www.alpharubicon.com/leo/images/falfn.jpg

Denne ligner mistenkelig på de i videoen. og er en LAL1 også kjent som FAL.
Dan
Pirat
Dan's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av L0rdMeL
Er jo en hoax det. Det ser man jo hvis man tenker seg om. De sprang rundt med AG-3 og det var 40-talls svart-hvit-bilde. Alle gutter som var litt våpeninterresert vet at AG-3 ikke er så gammel. pliz
Vis hele sitatet...
tror ikke det var så ekstremt mange farge tever under ww2...
jaja, men våpenene passer ikke til film-kvaliteten og måten det er filmet på osv bla bla, det jeg ville fram til. Og VET at AG3 er fra 60-tallet, men filmkvaliteten er jo 40-talls, sant?
Dan
Pirat
Dan's Avatar
Trådstarter
det stemmer, film kvaliteten er 40-talls..noe som kan få det til og virke autentiskt..
Dette er ikke nødvendigvis en hoax, de bruker L1A1 rifler,
som ble brukt tidlig på 60 tallet, og SMG'en som befalet i filmen bruker er Sterling, tatt i bruk av Britene rundt 1956.

Den kan være filmet i, la oss si, 1962.
Uanz om kvaliteten på filmen er fra 40 tallet så betyr det ingenting, de hadde ikke slike våpen da. Denne filmen er filmet etter at L1A1 riflen ble faset inn, og det var tidlig på 60 tallet mener jeg å huske..

Ville ikke sjokkert meg noenting om Britiske hæren har testet LSD på soldater. For alt vi vet gjorde soldatene det frivillig, "for gøy".

Det som hadde gjort det enda gøyere hadde vært skarp ammo i de våpnene..
Jeg hadde vært mer bekymret for Rakett laget

Hva om Den britiske hæren ikke sattset max på å ha l33t filmutstyr?
Sist endret av Zalderach; 13. april 2003 kl. 16:02.
Tenkte samme tanken
LSD + Panserbrytende raketter = oooooondt gøy :P

I etterkrigstiden var det vel mest fokus på å ruste opp Militærets slagkraft, og kanskje ikke kameralag?
Jeg tror gjerne det ikke er hoax.
Dan
Pirat
Dan's Avatar
Trådstarter
vi alle vet at de prøvde benyttet soldater som forsøkskaniner i forskjellige sammeheng, som feks narkotika. så dette kan godt være autentiskt.. hvis ikke, så finner jeg klippet humoristisk uansett utslag

vedrørende rakett teamet.. jeg ville stått ved siden om
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Jeg har lest fleres steder at CIA prøvde ut LSD på soldater, det kan hende filmen er fra det.
Siden CIA er Amerikansk og dette er britiske soldater tviler jeg sterkt. Amerikanerne stoppet jo ikke med drugs da. Manhatan prodjekt: Spreng en Nuke og send noen hundre soldater inn for og se hva som har skjedd.
USA brukte LSD på egne tropper en gang i tiden. Det var visstnok et eksperiment som skulle teste om LSD ga noen "positive" virkninger i strid. Gikk en dokumentar om det på TV2 for en stund siden.
CIA kan godt ha utført testene hos andre allierte i etterkrigstiden og under den kalde krigen.
Eksperimentene er ikke primært av militær interesse, men psykologisk og demografisk.
Testene viste kun dårlige(paranoide, innesluttethet, mv) resultater som langtidsvirkninger, kun irrasjonell adferd kortsiktig(birdie nam nam, hvem kan gjennom et nøkkelhull, etc.).
Hvis jeg ikke tar helt feil har alle jagerfly piloter en "godsakpakke" med stoffer som holder dem i gang hvis de er så uheldige å styrte bak fiendens linjer. Og i den er det stoffer som innholder blant annet amfetamin fordi de ikke har tid til å sove...