Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  99 38768
Hvorfor skulle det ha vært pollen i weeden?

Glasspot er ikke akkurat et utbredt fenomen her til lands så sjansen for at du fikk det er liten. Noe weed har rett og slett forbausende mye trikomer i seg, og trikomene som havner i bunnen av posen bærer ofte preg av klorofyllets grønnfarge fordi det har blandet seg med diverse planterester.

Bare se på skuffet i posen til venstre her for eksempel.
Sist endret av mentalmelt; 23. februar 2009 kl. 11:57.
mentalmelt: Jeg sitter på jobb! Liker ikke å se slike bilder da hehe neida, fint bilde.
Har faktisk heller ikke sett grønn skuff før.
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen kamerater av meg handla no pot her om dagen og etter vi hadde røyka en spliff så var liksom funken der, men den funka helt anderledes enn normalt... lukta litt merkelig og smakte litt spess også.. og en annen ting som var rart var at asken var driit hard, man måtte presse på den fra begge sider og liksom ta tak i den for å få den av, det hjalp ikke å bare dytte borti den med lightern eller noe, da risikerte du og dytte av hele gløden...

også en annen ting jeg la merke til var at den gnistra som faen og lagde liksom mye høyere sånn brennelyd enn den egentlig skulle.. også kom det masse gnister og sånn...

hmm, noen som har prøvd spice her? isåfall, det smakte nesten litt som spice og lukte kanskje litt som det også så en av kameratene mine foreslo at det kanskje var blanda inn noe, om ikke det var akkurat spice så muligens noe lignende...

noen som har opplevd lignenede og vil dele sine erfaringer om det med meg så jeg kanskje blir litt klokere på hva som er greia?

potten var kjøpt i oslo, men om det var avtalt liksom eller om det var fra elva det veit jeg ikke

på forhånd takk
Sist endret av d!wx; 14. mars 2009 kl. 16:58.
Kan ikke gnister komme av at det lå rester av frø i potten? Har selv røyka pot der jeg av latskap ikke gadd å fjerne frøskall og frø når jeg rulla meg en, og da har det stort sett kommet noen gnister mener jeg bestemt.

Har vel opplevd at asken var hard på den måten du beskriver, men mistenker det som blanding av min egen skyld og konsistensen i potten. Lurer på om ikke potten var temmelig tung og klissete på en måte, i tillegg til at jeg sikkert varmrøyka spliffen en smule. Spesielt hvis jeg hadde vært uheldig og rullet for hardt.

Uansett, dette begynner å bli såpass lenge siden at det ikke er relevant for svaret på posten din, annet enn det med frøa da. Det tror jeg er en mulighet for gnister..
Frø og stilker gnistrer og har ingenting i et mekk å gjøre. I tillegg vil det gjerne sprake litt ekstra og smake ganske skarpt hvis planten ikke er flusha slik at det fortsatt er masse næringsrester i plantematerialet.
Men er man innflytter har man liksom ikke annet valg enn å kjøpe variabel kvalitet på utemarkedet.
kjøpte en 5èr med frenchpaper. det funka helt greit i starten, men så begynte effekten å bli vesentlig mindre. dagen etter på skulle jeg røyke ltit om kveldn, måtte jeg ta inntil 2- 3 bongtrekk for å kjenne dn slække steinfølelsen.
ikke verdt spenna
Sitat av roflcake Vis innlegg
kjøpte en 5èr med frenchpaper. det funka helt greit i starten, men så begynte effekten å bli vesentlig mindre. dagen etter på skulle jeg røyke ltit om kveldn, måtte jeg ta inntil 2- 3 bongtrekk for å kjenne dn slække steinfølelsen.
ikke verdt spenna
Vis hele sitatet...
frenchpaper?
Har aldri handlet langs elva, men har vurdert det et par ganger. Det jeg lurer på er hvordan det er med risiko for forbipasserende politi der nede? Var i nærheten der en gang og vurderte å kjøpe, men så to politimenn gå rundt der.
har hørt mange ganger at dealerne der er veldig organiserte med sms osv, de stikker når det kommer politi. Derfor bør det i teorien bety at jo flere dealere, jo mindre politi.
Tips til å ikke kjøpe glassutbøffa pot:

FØR du kjøper potten:

stikk hele posen i munnen og tygg en gang, om det knaser er det NO GO
Om det ikke knaser er det GO GO.

Tennene dine merker med en gang om det er glass i potten, det knaser, noe vanlig plantemateriale ALDRI gjør.

Lykke til med å ikke bli bøffa
Sånne sjekker er lettere sagt en gjort... De dealerne jeg har vært borti blir ikke så fornøyd om du tygger på poten dems for så og si at du ikke skal ha den..
Sitat av keorg Vis innlegg
frenchpaper?
Vis hele sitatet...
En gang i tiden var french paper algerisk hasj pakket inn i franske aviser. Nå kan det være hva som helst, f.eks. tørr maroc pakket inn i ditto aviser.
Sitat av sykofant Vis innlegg
tenker heller på å blande ut hasjen under produksjon...
Sier seg selv at det er vanskeligere å blande ut en ferdig hasj plate en pot.
Hvordan kan man se at poten er blanda ut?
En gang jeg kjøpe pot fant jeg noen tråder i den som minte meg om ekstra sterkt svart hår, ganske langt... er det normalt eller blandet ut?

En annen gang jeg var ute å kjøpte pot så var det forbausende mye trikomer på den, potten var helt dekket og i bunn av posen lå det også masse trikomer, noen av dem hadde en grønnfarge! etter å ha mekka poten skjentes det ut som om fingra var dekket med sand.

Har en uggen følelse av at den var blandet ut... da har jeg isåfall røyka en 2er med glassfiber :S kjøpte 5er og det så ut som en 3er...
Vis hele sitatet...

Før i tiden når jeg fyrte hardt selv, fikk vi tak i hjemmedyrket vestlandspot. Vi oppbevarte/fikk den i gamle kaffebokser, ca som vanlige hermetikkbokser, men med lokk. Når vi var tom, lå det et godt lag med gjennomsiktige krystaller igjen, trikomer. vi fyrte disse krystallene, og det var gode greier! Så får du pot som avsetter krystaller, og du blir klissete på hendene når du tar på det, skal det nok være gode greier! Såvidt meg bekjent
Var på elv for noen dager siden, fant merkelig nok bare èn dealer, men han fortalte meg at det hadde vært razzia og at de har begynt å ha sivilsnut der.
Jeg fikk alikevel kjøpt og han ga 2g pakket inn i plastikk, og ga meg nummeret sitt. Når jeg kom hjem og rullet meg en 0,5 var det noe merkelig som skjedde, hasjen ville nesten ikke påtennes og det este ut en god mengde gul olje.
Hasjen var veldig mørk og myk, og effekten var som normalt.

Var dette rett og slett megapotent hasj eller noe utblandet dritt? Har aldri opplevd at det har rent gul olje fra kifen :s
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av fisher80 Vis innlegg
Før i tiden når jeg fyrte hardt selv, fikk vi tak i hjemmedyrket vestlandspot. Vi oppbevarte/fikk den i gamle kaffebokser, ca som vanlige hermetikkbokser, men med lokk. Når vi var tom, lå det et godt lag med gjennomsiktige krystaller igjen, trikomer. vi fyrte disse krystallene, og det var gode greier! Så får du pot som avsetter krystaller, og du blir klissete på hendene når du tar på det, skal det nok være gode greier! Såvidt meg bekjent
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ikke verdens smarteste ting å ta på potten? pga, du mister mye krystaller pga det. bruk heller en potkvern? å unngå å ta på potten i det heletatt hvertfall det jeg har sett blitt gjort og lært liksom. er jo nykter selv, er bare litt midt i "det"
Sitat av Cheese Vis innlegg
Sånne sjekker er lettere sagt en gjort... De dealerne jeg har vært borti blir ikke så fornøyd om du tygger på poten dems for så og si at du ikke skal ha den..
Vis hele sitatet...
Det er bare å sjekke det. Si til dealeren at du vil bite i posen. Ellers gidder du ikke kjøpe - lar du dealeren diktere blir du lettere bøffa

Dessuten, OM det knaser, så vil du ikke ha noe mer med den dealeren å gjøre for å si det sånn. Om det IKKE knaser så kjøper du jo selvsagt. Så hva er problemet?
Sist endret av utidetfri; 21. mars 2009 kl. 02:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har fått grei hasj ved elv, men i sisst gang jeg handlet der fikk jeg den samme som nevt over her, det este ut en gul olje, vanskelig å blande og klumpet seg fort. Ræ-va men det funka helt greit... Synes at selgerne er oftest høfflige og greie å ha med å gjøre. Jeg er lokal og synes ikke de skaper et problem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av 2Tropical Vis innlegg
Lurte på hvordan kvaliteten på hasjen man får kjøpt på gata i Oslo er.

Leste nemmlig et sted at den som selges der er langt dårligere enn det som selges på "innemarkedet".

Kjøpte forrige uke på en av de mest kjente stedene for slik trafikk, og den virket ikke akkurat veldig sterk for så si det sånn.

Hender det at hasjen blandes ut med noe direkte helseskadelig?

Cheers
Vis hele sitatet...
I Norge har man alt fra det dårligste dritten på verdens markedet til noe av det bedre. Alt samme selges til 100 (noen få forsøker seg med 150) kroner grammet selv om prosenten på virkestoff er fra 3 til over 20 prosent THC.
Sitat av TwoJackets Vis innlegg
Jeg har fått grei hasj ved elv, men i sisst gang jeg handlet der fikk jeg den samme som nevt over her, det este ut en gul olje, vanskelig å blande og klumpet seg fort. Ræ-va men det funka helt greit... Synes at selgerne er oftest høfflige og greie å ha med å gjøre. Jeg er lokal og synes ikke de skaper et problem.
Vis hele sitatet...
Ja, det samme opplevde jeg, tviler på at det er sunt
Vet noen hva dette kan være?
Hvis ikke du dyrker selv og absolutt skal ha hasj, så for all del ikke kjøp det av gutta nede ved elven. Har gjort det i desperate situasjoner en til to ganger men det du får er bare skvip. Du kan tenke deg at den meste av poten som blir røyket her til lands kommer mest sansynligvis fra et hus nær deg, i mens hasj er det lite laging av her hjemme. 80% av all hasjen (skal vi tro statistikker) kommer fra enten Marokko eller Amster. Når disse ankommer gutta her i Norge som skal lage store penger ut av det, varmer de den, blander den ut (som oftest med sand, jord, gjødsel el. er du uheldig kan du få noe du tror er en fin svarting, dynket ned i motorolje og tjære.) Skal du ha hasj, så kjøper du det av folk du kjenner og stoler på, ellers setter jeg en tommel opp for alt det skjønne grønne som ellers befinner seg i hovedstaden;-)
Sist endret av Jersey Schultz; 9. april 2009 kl. 16:29.
Alle disse lavkvalitets gateselgerne gjør det meget vanskelig for oss ''nybegynnere'' å få en god førstegangsopplevelse ettersom det er umulig å få tak i noe annet enn soap bar med mindre du allerede har kontakter innen miljøet.

Jeg for min del har snakket å rota rundt værre for å prøve å finne en jeg kan stole på men dette er lettere sagt enn gjort..

Dette er hovedsaklig en dårlig utvikling for alle, selgerne mister troverdigheten å kundene røyker dekkgummi.

om noen lurer så nei, jeg har aldri prøvd dette stoffet, å er heller ikke interesert med mindre tilgangen til i det minste middels kvalitet går opp.

Legalize?
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
det som kom var milevis fra dagens soap bar, og også nittitallets helt fine maroc og french paper. På denne tiden fikk man som regel kjøpt god hasj, selv på gata.
Vis hele sitatet...

Mmm, savner den gode 90talls hasjen. Hadde gledelig betalt litt ekstra for den slags kvalitet idag, men jeg har gitt opp håpet og gått uten smugings i 2-3 år nå.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mitt tips er: hold deg unna gatehasj.
Jeg har faste kontakter, og jeg får alltid seig og god hasj.
Har fått masse Rød-libaneser også.
Når jeg kjøper på gaten er den som regel tørr og ekkel som folk sier.
Men som regel, om dere der at det er en tynn lys plate, styr unna!
Jeg røyket 20g uten å bli stein, dvs. 2000 kr rett i dass.
noen som prøvde svartingen som var ute å gikk ifjor sommer tror jeg det var=) hva synes dere om den da?
den var gullstemplet
Sitat av fleinsopp1991 Vis innlegg
noen som prøvde svartingen som var ute å gikk ifjor sommer tror jeg det var=) hva synes dere om den da?
Vis hele sitatet...
Var sikkert en god del sortinger ute i omløp i fjor sommer. Men sorting, det er faen meg digg! Den krydder smaken og lukten slår det meste av hasj og gress.. Så sant man får god sortings
Er noe greier her som har gullstempel, 5 gull-stjerner.. Funket bra 2-3 første dagene, etter det så var det nesten som å røyke tobakk. Flere som har opplevd det samme, så vet ikke hva det kan være. Er i nord-norge da..
Sitat av ZeReX Vis innlegg
Er noe greier her som har gullstempel, 5 gull-stjerner.. Funket bra 2-3 første dagene, etter det så var det nesten som å røyke tobakk. Flere som har opplevd det samme, så vet ikke hva det kan være. Er i nord-norge da..
Vis hele sitatet...
Høres ut som klassisk svarting/soting spør du meg. Det funker gjerne på første grammet, etter det er man innrøyka.
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Hvis ikke du dyrker selv og absolutt skal ha hasj, så for all del ikke kjøp det av gutta nede ved elven. Har gjort det i desperate situasjoner en til to ganger men det du får er bare skvip. Du kan tenke deg at den meste av poten som blir røyket her til lands kommer mest sansynligvis fra et hus nær deg, i mens hasj er det lite laging av her hjemme. 80% av all hasjen (skal vi tro statistikker) kommer fra enten Marokko eller Amster. Når disse ankommer gutta her i Norge som skal lage store penger ut av det, varmer de den, blander den ut (som oftest med sand, jord, gjødsel el. er du uheldig kan du få noe du tror er en fin svarting, dynket ned i motorolje og tjære.) Skal du ha hasj, så kjøper du det av folk du kjenner og stoler på, ellers setter jeg en tommel opp for alt det skjønne grønne som ellers befinner seg i hovedstaden;-)
Vis hele sitatet...

Okay, kan du forklare hvordan de varmer hasjen for så å blande den ut? høres merkelig ut.

Som jeg skrev i en tidligere post: jeg har hørt at hasjen i norge er noe av det beste du kan få tak i med unntak av land som produserer.

Jeg har kjøpt hasj i oslo mange ganger og syns den alltid har vært grei, så lenge jeg ikke har smoka en lengre periode i strekk ca en uke! da begynner den å virke ganske dårlig, men vis jeg venter noen uker så blir den bra igjen, eller så kan du prøve å få tak i en annen type hasj, den vil funke bedre, men fremdeles ikke like bra som det gjør vis du venter noen uker.

Tror dere som klager så jæveli på at det er dårlig hasj i norge/oslo røyker en del, når du røyker en del så blir man nesten aldri fornøyd så lenge det ikke er pollen eller bobblings eller lignende, for det det ikke fungerer like bra.

Til sammen med mine sikkert 100 kjøp i oslo så har fått ræva shitt 2-3 ganger, da var den stein hard og luktet ikke like godt som skikkelig hasj, luktet litt anderledes.

Du har uflaks de gangene du kommer over utblandet hasj i norge... kanskje du kommer over en litt mildere type med mindre thc, men det trenger fremdeles ikke si at den er blandet ut med gummi eller hva faen folk kunne funnet på å putte oppi.
Det finnes mindre ekstreme ting man kan blande ut med også. Bivoks, melkepulver og div. planteoljer er tips jeg har fått opp gjennom tiden. Det er for øvrig helt åpenbart at det er noe annet i hasjen nå enn for 10-15 år siden. Grei "standard maroc" som vanligvis kom i 150 grams plater på 90-tallet har jeg neste ikke sett de siste årene. Konsistensen og smaken er annerledes, og funken er dårligere. Generelt sett. Unntak finnes selvfølgelig.

Men ja, vi har nok bedre / mindre kjip gateshit her enn i mange andre europeiske land.
Sist endret av xtapolapocetl; 10. juni 2009 kl. 18:23. Grunn: typo
Vis du sier det så!
Men hvordan skal du få blandet dette inn i hasjen? da må det gjøres ved produksjon vel?

Hadde likt å sett, luktet og prøvd hasj som var på 90 tallet, vis forskjellene er så store.
Jeg synes faktisk at den de selger på jernbanetorget er bedre en den du kan få langs elva.
Den er mer grå-aktig og kommer i små firkanter, den er også noe mykere enn de brune ''maroc-sticksene''.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Vis du sier det så!
Men hvordan skal du få blandet dette inn i hasjen? da må det gjøres ved produksjon vel?

Hadde likt å sett, luktet og prøvd hasj som var på 90 tallet, vis forskjellene er så store.
Vis hele sitatet...
Det er ikke såå vanvittig stor forskjell, gatehasj har alltid vært gatehasj (en klar forskjell er det dog). Men at andre blandemidler blir brukt nå er det liten tvil om. Den vanlige gatehasjen som finnes nå fantes i liten eller ingen grad for 15 år siden.

Det er meget mulig det blir tilsatt under produksjonen, men jeg kan ikke se for meg at det skulle være så vanskelig å knuse opp hasj og blande det ut videre.
Sist endret av xtapolapocetl; 10. juni 2009 kl. 18:43.
▼ ... noen uker senere ... ▼
gjorde en oppdagelse i dag. om afrikanerne bare har litt igjen i oslo, så er det gammel tørrokk som blir pulver. for litt siden fikk jeg ok- greier, men da var den fersk. han jeg møtte i dag hadde samme (de vanlige sticksa), ville ha 3, men var bare 2 igjen. tydeligvis noe han hadde hatt liggende lenge. denne lukta nada før den ble varma, og lukta lite når den ble, ble pulver, og har lite/ingen funk. litt sløvende, men jeg er sulten i skrivende/røykende øyeblikk. konklusjon: lukt på om de har lite. da venter de bare på neste parti og gir deg crap. tar bøtta etterpå i et desperat siste forsøk, ellers går den i søpla. eventuelt krysse alle fingre for en liten placebo. glad jeg ikke svei av mer spenn
det kommer helt ann på hvem du kjenner. hvem som vil tjene mest penger og hvem som virkelig legger sjela inn i dyrkinga eller hasjproduksjonen din. disse er de man vil få tak i:-) god lykke videre. jah bless:-)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hva med kvaliteten på hasjen man får i Trondheim ? Noen som vet noe om den ?
Sitat av pondelover Vis innlegg
Hva med kvaliteten på hasjen man får i Trondheim ? Noen som vet noe om den ?
Vis hele sitatet...
Jeg er bortskjemt med oslokvalitet på pot og shit i oslo, dro til tr.heim på ferie til en venn som er skikkelig oslostoner han og som har flytta dit. Han sa kvaliteten er så dårlig at han måtte begynne å røyke bøtte for å bli moderat fjern. Han er og en joint person. Jeg fikk tak i en av de "beste" som var der da og måtte nesten doble dosen for å bli passelig fjern. Kom aldri helt "dit" om du skjønner hvor man bare chillern helt ut.
Nå har ikke jeg vært inn i "gamet" i Trondheim siden nitti-tallet, men det er vel helt vanlig. Noen gode i ny og ned.

Det kommer også veldig mye an på hvem du kjenner. Hvis du bare handler av folk på torget vil du aldri få tak i det beste.
Sist endret av mentalmelt; 25. januar 2010 kl. 12:23. Grunn: fjernet rot etter forespørsel
For og si det sånn, man kan aldri vite hva man kjøper i oslo, det kan være alt fra beste kvalitet, til den dritten de blander med glass for at det skal virke bedre under lupen...

Skal du ha the real deal, så anbefaler jeg deg en tur til amsterdam! så kan du ta det til en sammenligning av den norske dritten!
Trondheim har i hvert fall ikke et jevnt over tullerusk miljø som kun har saker som i beste fall er halvparten så dårlig som middels varer i Oslo, det er bare bambus. Gode kontakter betyr bra varer, og har man nettopp flyttet til Trondheim og forsøkt å pludre rundt på Torget så sier det seg selv hva man får.
Det er bra saker i Trondheim jo. Bruttern bor der, og hver gang jeg er på besøk blir jeg alltid servert good shit.

På gata i oslo er det som regel dårligere saker, ihvertfall på elva, og man blir alltid bøffa 0,1-0,3 på grammerne. men har kjøpt et par ganger i dronningens gate, med overraskende bra kvalitet. Fikk grønt en gang der også...
husker jeg leiste en artikkel om akerselva i fjor el noe,typen trykte sammen hundebæsj og snus og solgte det..
Jo lengre vekk fra elva du kommer, jo bedre er det du får! Prøv i enden av Møllergata eller noe.! Eller skaff deg kontakter =)
Hasjmarkedet i Norge er ETT marked, er det ikke? All hasj du kan få fra Kristiansand til Finnmark vil jeg tro har vært gjennom Oslo først, hvor så enkeltpersoner eller gjenger henter og selger mer lokalt, eller bommer jeg helt her?

For en ting jeg alltid har lurt på er HVORFOR er greiene man får i bygde-norge så mye mer elendig enn i Oslo? Det er jo ikke slik at bygdeselgerne driver med privat import fra et annet land med dårligere hasj enn de som selger i Oslo, så i teorien burde markedet ha samme kvalitet, om enn til noe høyere pris, siden jeg vil tro at det er mer et "sellers market" enn et "buyers market", som i Oslo, hvor en har flere alternativer.
Sitat av sofa Vis innlegg
Hasjmarkedet i Norge er ETT marked, er det ikke? All hasj du kan få fra Kristiansand til Finnmark vil jeg tro har vært gjennom Oslo først, hvor så enkeltpersoner eller gjenger henter og selger mer lokalt, eller bommer jeg helt her?

For en ting jeg alltid har lurt på er HVORFOR er greiene man får i bygde-norge så mye mer elendig enn i Oslo? Det er jo ikke slik at bygdeselgerne driver med privat import fra et annet land med dårligere hasj enn de som selger i Oslo, så i teorien burde markedet ha samme kvalitet, om enn til noe høyere pris, siden jeg vil tro at det er mer et "sellers market" enn et "buyers market", som i Oslo, hvor en har flere alternativer.
Vis hele sitatet...
I Oslo selges det forskjellig rev til forskjellig prisklasser. Jo billigere per gram, jo dårligere er reven. Bygdeselgerne vet at det ikke er så stor konkurranse, og kanskje kvaliteten er lav ellers på markedet. Derfor kjøper de større partier med billig men dårlig rev og tjener gode penger på det. I byer som feks Trondheim er det høyere kvalitet på markedet generelt, så derfor må også de som importerer fra Oslo hente partier med bedre rev, men også dyrere rev.
Sist endret av Quetzalcoatl; 26. januar 2010 kl. 19:48.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
I Oslo selges det forskjellig rev til forskjellig prisklasser. Jo billigere per gram, jo dårligere er reven. Bygdeselgerne vet at det ikke er så stor konkurranse, og kanskje kvaliteten er lav ellers på markedet. Derfor kjøper de større partier med billig men dårlig rev og tjener gode penger på det. I byer som feks Trondheim er det høyere kvalitet på markedet generelt, så derfor må også de som importerer fra Oslo hente partier med bedre rev, men også dyrere rev.
Vis hele sitatet...
Tror det også er mye "bunnslam" som går til bygdene. Ferske, friske og gode varer (hohoi!) blir solgt i Oslo, mens leftovers som har blitt for gammelt og dårlig går til diverse somaliere og bygdedealers..
Bygdedealerne har da full mulighet til og kjøpe gode varer de også bare de spytter ut penger. Men det er slik at i småbyer går reven ut uansett, til og med til 150 pris. Derfor velger dealerne selv "bunnslammet".

Ett kilo går ut for 150,000 kroner. Hvis de har 40 tusen får de kanskje ett kilo med prima kvalitet, eller 5 kilo med søppelkvalitet. Fem kilo er plutselig 750,000 kroner.
Sist endret av Quetzalcoatl; 26. januar 2010 kl. 19:56.
Vil bare advare mot noe dårlig hasj som ha vært i omløp i Oslo. Ved test av varene gikk plutselig røykvarsleren av, noe den aldri gjør ellers. Dritten ble sporet tilbake til kilden som senere bekreftet at hasjen mest sannsynlig var dårlig innpakket under smugling. Luktet greit, men smakte rart og kvalmende.

Og så lurer folk fortsatt på hvorfor legalisering er en god ide?
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Bygdedealerne har da full mulighet til og kjøpe gode varer de også bare de spytter ut penger. Men det er slik at i småbyer går reven ut uansett, til og med til 150 pris. Derfor velger dealerne selv "bunnslammet".

Ett kilo går ut for 150,000 kroner. Hvis de har 40 tusen får de kanskje ett kilo med prima kvalitet, eller 5 kilo med søppelkvalitet. Fem kilo er plutselig 750,000 kroner.
Vis hele sitatet...



i sogn og fjordane så ligger vell prisene på rundt 100 lappen til vanlig, men kvaliteten varrierer noe sinnsjukt å når det først kommer svarting så pleier den å koste nermere 150-200kr grammet :O


men det er jo som du sier fordi selgerene ser at det forsvinner uansett å tjener mere på å kjøpe dritt å selge dyrt.