Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 9683
Er enig i at skog og hasj er en bra blanding.

Forøvrig tok det meg sikkert 10 ganger før jeg ble fjern av hasj, spredt over et halvt år. Men første gangen det funka så funka det noe inni helvete. Ble grisefjern.
Jeg har aldri vært så fjern som første gang jeg røyka. Det kan ha noe med at jeg sikkert røyka altfor mye (dela to spliffs med en kamerat, aner ikke hvor mye det ble men)

uansett så ble jeg så grisefjern at jeg jeg ikke klarte å gå, noe som resulterte i kutt i haka og natta på legevakta..
Godt med smør
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det er en myte at man trenger en spesiell teknikk for å bli rusa på cannabisrøyk. Så lenge hasjen/poten er noenlunde potent, og du faktisk inhalerer, vil du bli påvirket selv om du ikke holder det inne lenge, trekker flere trekk pr. "drag", o.l.

Det at cannabis ofte ikke funker første gangen(e) er derimot godt dokumentert.
Vis hele sitatet...
Jeg har egentlig alltid vært enig i det der, har alltid bare røyket jointen som en sigg.

Men for noen uker siden, mekket jeg ca. 0,2 med de samme mekkeferdighetene jeg hadde hatt på mine tidligere jointer. Samme størrelse på jointen.

Samme femmeren att på til. Med andre ord, same shit, different day.
Gikk til hybelen min som vanlig, klarte fint å gå, leste en bok og hørte på musikk.

Så gikk det en dag eller to, gjorde det samme igjen. Men bestemte meg for å ta litt større trekk (ikke gigantiske trekk) men, så menst jeg har røyken i lungene inhalere litt luft, for å sirkulere rundt røyken der.

Alså ett trekk fra J, så gispe/trekke etter mere luft 4 ganger, og puste ut.

Jeg sverger, jeg ble rimelig fjern, nesten sjøsyk. Og klarte ikke å holde meg skikkelig oppe i stolen etter 5 min, så jeg la meg for å se på Familly Guy.


Måler aldri helt 0,2 0,1 osv. Men øyemål. uansett skulle det ikke være nok for å sette meg i bakken.


Nå er jeg mere som ett spørsmålstegn. Var egentlig fast innstillt på att måten du røyker med joint ikke er så stor forskjell på. Eller denne holde inne til du dør teknikken.



Og litt mere on topic. Trådstarter burde seriøst ikke røyke 1g+ får du funk, skal jeg love det smeller for deg. Og ikke på en god måte, nesten som for meg. Bare verre vil jeg tro. Artig å få skikkelig funk, men du blir sikkert så fjern att det blir for mye for deg.
Sist endret av Apeloff; 10. desember 2008 kl. 11:38. Grunn: Utfylle posten og rette litt ;)
Apeloff: Kanskje oksygen mangel? hehe! Personlig holder jeg aldri røyker inne mer enn ett par - tre sekunder. Men jeg tror ikke xtapolapocetl prater om hvorvidt man får kraftigere effekt av og holde inne lenge eller ikke. Tror han snakker om og få effekt eller ikke. Chill litt med de avsnittene dine dude ! =)

Stronger if you hold your breath?

Among many cannabis smokers the conventional wisdom is that holding in an inhalation of smoke increases the effects felt, but the consensus among experts is that this is not the case, and in fact holding in the inhalation causes more harm to the lungs without increasing the amount of THC absorbed.

Studies indicate that 95% of the THC in cannabis smoke is absorbed in the first few seconds of inhaling, so holding in the smoke any longer just allows more tar and other noxious chemicals to be absorbed by the lungs. It is better to take small, shallow puffs rather than deep inhalations.
Vis hele sitatet...
CANNABIS HARM REDUCTION TIPS
Sist endret av Quetzalcoatl; 10. desember 2008 kl. 11:46.
Jeg tror kanskje det er fordi jeg ikke trekker ned ordtlig, haha!
Men jeg har testa ut og spise det, det funka jo perfekt.

Røyka det også for 1 uke siden, da merka jeg det.
Tror bare var jeg som har somla.
Godt med smør
Sitat av puffman Vis innlegg
Apeloff: Kanskje oksygen mangel? hehe! Personlig holder jeg aldri røyker inne mer enn ett par - tre sekunder. Men jeg tror ikke xtapolapocetl prater om hvorvidt man får kraftigere effekt av og holde inne lenge eller ikke. Tror han snakker om og få effekt eller ikke. Chill litt med de avsnittene dine dude ! =)


CANNABIS HARM REDUCTION TIPS
Vis hele sitatet...
Nei alså, jeg holdt ikke inne til jeg besvimte, tok heller ikke gedigne trekk. Bare rett og slett trakk litt luft inn. Varte kanskje 5-6 sekund?

Avsnittene mine bruker jo å være greie, såg ganske kaotisk det der ja :P Bare irriterer meg så sinnsykt over de som ikke har avsnitt så det gikk litt i overkant. Skal ikke skje igjen!

Men, neste gang jeg handler inn litt frukt og grønt skal jeg prøve en jonas med trekkmetoden, og en uten. Kan være en ut av en million slags tilfelle. Meeen jeg var rimelig overbevist dagen derpå, att å røyke den måten, var den rette veien alså. Men har og sett de rapportene om att de blir absorbert fort :P
Jeg blir også steinere av å holde inne et par-tre sekunder enn når jeg bare røyker jointen som en sigg. Puffman har rett i at jeg siktet til det å få effekt, ikke hvor sterk effekt. I min ungdom (og enda, tydeligvis) gikk det en myte om at man må bruke en spesiell røyketeknikk for å få effekt, og dette stemmer altså ikke.
er du mulig å bli innrøyka på hasj? røyka en god del hasj og kommet til et stadium hvor jeg ikke merker noe lengre:S eller, det vil si, vanelig standard hasj funker ikke, skal det funke må jeg smoke noe som er mye sterkere en vanlig og som også er dyrere!
kan merke det litt av standard hasj, men da må jeg trekke som en gris og følelsen varer i max 30sek!
Gidder snart ikke kjøpe hasj mer for det funker jo faenmeg ikke, men det har jo funka som bare det i 2år eller no, syns det er merkelig...
Om det er mulig? Ordet innrøyka brukes vel stort sett i sammenheng med cannabis, gjør det ikke?

Du bygger opp en toleranse for cannabis ja, det er vel ikke så merkelig. Antageligvis får du bare tak i litt for dårlig standard akkurat nå, og da merker du naturligvis denne toleransen mer enn vanlig.
Hvis du ikke får effekt av å røyke det lenger kan du jo prøve å innta det oralt. Jeg synes at jeg får en ganske mye kraftigere rus av det, spesielt hvis du har spist lite den dagen
gidder ikke å stresse med å ete det! smelte i smørr, bake kaker osv, det gidder jeg bare ikke! liker å røyke det, skjenne røyksmaken av skikkelig god hasj!
Mhm ja, får håpe det kommer no bra snart da! eller er jo noen i området som har bra og som funker på meg, men den koster jo faenmeg 140kr grammet og jeg er ikke villig til å bruke så mye penger! syns ikke hasj er vært 140kr grammet uansett om det virker eller ikke.
Hater når jeg kjøper hasj og det ikke funker, der var de penga borte for ingenting.... og det har skjedd så altfor ofte i det siste, snakker ikke om en type, men har sikkert røyka 5-6 forskjellige typer og alle har vært like dårlige! unntatt den ene til 140pris! men 140kr for grammet? det er for drøyt!
Må si en ting til og det er at det er flere typer hasj som jeg har røyka og som jeg ikke har syntes smake hasj i det heletatt, selvom det er hasj, ser jo og lukter det! og det funker på vennene mine, men ikke på meg, jeg står der som en eller annen noob og sier "men det smaker jo ikke hasj og det funker ikke" mens de andre ler og koser seg i hasjrusen sin, plager meg! vil ha bra hasj nå

noen ganger begynner jeg å lure på om det faktisk er hasj eller ikke! men må jo være det, vis ikke så kødder vennene mine med meg og det vet jeg dem ikke gjør
Sist endret av Dodecha; 12. desember 2008 kl. 19:09. Grunn: Fjernet en barnslig mengde unødvendige spørsmåls- og utropstegn
Tillater meg å si at det virker som om du har problemer utover det at du ikke får tak i god nok hasj. Hvis det er så utrolig viktig for deg å bli rusa så fort som mulig så er det et tegn på at du bør gire ned et par hakk og tenke deg om litt.. Slapp av. Av og til er markedet fullt av dritt, og noen merker dette bedre enn andre. Nye tider kommer, what's the fucking rush?
må ikke ha det! røyker når jeg føler for det! og de gangene jeg føler for deg vil jeg at det skal funke! røyker myye mindre nå, en det jeg gjorde før, da var det hvær dag flere ganger om dagen, ja hele dagen. Men driver med skjerping så er noen ganger i uka nå sånn har det vært en måndes tid, og skal trappe ned yttrligere til det er annenhvær helg... prøvde toltal stopp, men funka ikke, så, trappe ned isteden, et trinn om gangen

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Tillater meg å si at det virker som om du har problemer utover det at du ikke får tak i god nok hasj.
Vis hele sitatet...

og hvor fikk du den oppfattningen fra?
Sist endret av sykofant; 12. desember 2008 kl. 01:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
140 var en sykt svett pris, samler han på mynter eller noe han eller? Jeg hadde heller klagd på det, for det var en teit pris ass. Jeg har liksom innsett innen nå, faktisk for flere måneder siden at hasj prisen har gått opp. Kanskje det er på tide og følge mitt eksempel folkens? =)
Sitat av myrdan11
og hvor fikk du den oppfattningen fra?
Vis hele sitatet...
Fra den frustrerte sytinga i den forrige posten din.
Uansett, det dukker som sagt opp mye rart på det norske hasjmarkedet. Mye er dårlig, og noe virker rett og slett som om det ikke inneholder virkestoffer i det hele tatt..
Så da er det bare å ta seg en pause og slappe av til det kommer noe bra, eller skaffe seg noen bedre kontakter.
Det hjelper ihvertfal ikke å whine om det her.

Sitat av appel Vis innlegg
140 var en sykt svett pris, samler han på mynter eller noe han eller? Jeg hadde heller klagd på det, for det var en teit pris ass. Jeg har liksom innsett innen nå, faktisk for flere måneder siden at hasj prisen har gått opp. Kanskje det er på tide og følge mitt eksempel folkens? =)
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen dealer som bryr seg om at en og annen småbruker er misfornøyd med prisen.
Hva mener du forresten med ditt eksempel?
Sist endret av mentalmelt; 12. desember 2008 kl. 01:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Myrdan11: Du vil ikke betale 140kr/g for noe som funker. Men betaler gladelig 100kr/g flere ganger uten at det funker ?!

Nå veit ikke jeg hva du får til 140 pris, men hasj som normalt selges til 140kr/g i mitt miljø er definitivt verdt det fremfor standard til 100pris (som fortsatt fungerer på en innrøyka sjel). Ikke bare kan du røyke mindre kickere, men du får jo en helt annen virkning (som faktisk er den virkningen hasj skal gi). Blir bare ødelagt av den dårlige tjallen, ikke stein/høy.
Sist endret av DeMenT; 12. desember 2008 kl. 13:59.
Mentalment: Det at folk må snart begynne å innse at prisen har gått opp. Hvertfall slutte og nevne det hele tiden, som hele Norge gjør. 140 ER en teit pris, samma om han bryr seg eller ikke.

HAR DU EN DÅRLIG DAG ELLER MENTALMENT? DU VIRKER SÅ AGGRESSIV
Uffda, beklager hvis det oppfattes slik =) Er ikke aggressiv, men jeg skal innrømme at jeg er lei av å se at folk klager over dårlige priser og dårlig kvalitet der de bor. Skjønner ikke poenget med å syte om det her inne. Det er egentlig veldig i grenseland også med tanke på at man praktisk talt poster bare for å fortelle hele nFF at man ønsker seg bedre kontakter.

Diskusjon rundt priser er også forbudt ifølge rusmiddelforumets regelverk, nettopp fordi det aldri fører med seg noe konstruktivt.
Sist endret av mentalmelt; 12. desember 2008 kl. 18:32.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det kan godt være du er over gjennomsnittlig tolerant. Jeg har en kamerat som røyket hasj daglig i over et halvt år før han merket noe til det. I dag blir han like stein som alle andre når han tar seg en blås.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde IKKE gidda å bruke penger hver dag på noe som ikke funka i et halvt år :P

Men hasj har vel kostet det samme i norge i nesten 30 år? 100 kr. grammet sålenge du kjøper små kvanta. 6800 for hektoen (standard kvalitet).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan noen hjelpe meg å definere "absitienser", som trådstarter har prestert å kalle det for.
Det er vel veldig vanskelig å få abstinenser av å _faktisk_ bruke stoffet ? skjønner ikke helt hva martin her snakker om..
holder braa med 0.25-0.3 andre gangen man røyker.. har røyka i noen år selv, så har endel erfaring med meg.. så spørs det litt på kvalitet å da.. er det 100kr/standar så bør du nok bruke 0.3 ++, men om det er standar+ eller bedre så holder det lenge med 0.2-0.3..

begynn i det små, vær alltid forsiktig med noe som er nytt.

Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg hadde IKKE gidda å bruke penger hver dag på noe som ikke funka i et halvt år :P

Men hasj har vel kostet det samme i norge i nesten 30 år? 100 kr. grammet sålenge du kjøper små kvanta. 6800 for hektoen (standard kvalitet).
Vis hele sitatet...


har nok kosta rundt 100kr grammet hele tiden ja, men kvaliteten har forbedret seg betraklig.. jeg gir nå 2000kr for 100g/ 1 hekto med (standar+) hasj, å den koster 120kr på gata, boblings eller sorting koster som regel 150kr.
Sist endret av fri hasj; 23. desember 2008 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.