Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1535
jeg greier rett og slett ikke å regne ut hva jeg får i pensjon. Har prøvd med forskjellige kalkulatorer, men det hjelper ingenting.
Jeg har jobba i tre år, pensjonsgrunnlaget mitt har vært på ca 354.000 kr alle de tre årene. La oss si at jeg slutter å jobbe i morra, og kommer aldri til å jobbe igjen, og så går jeg av med pensjon når jeg blir 67 år. Hvor mye får jeg i pensjon da? Er det noen som kan hjelpe meg?
Du kan vel sjekke dette på norskpensjon.no

Der har du oversikt over hva du har opptjent nå. De har også en kalkulator du kan bruke.
Jeg har, som sagt, prøvd med alle mulige kalkulatorer ( inkludert norskpensjon sin kalkulator ) men jeg får ikke noe ordentlig svar på det jeg faktisk lurer på. Det er håpløst.
Jeg er ikke noen pensjonsekspert, men hvis du lurer på hva du får etter tre år med din inntekt så blir det vel minstepensjon. Altså drøyt 170000kr/året
Nei, det stemmer ikke. Det gjelder bare dem som har full trygdetid, dvs 40 år, og det har ikke jeg.

Ut ifra denne artikkelen: http://seniorpolitikk.no/nyhet/arbei...-jeg-i-pensjon
har jeg rett til grunnpensjon. Det blir ca 72.880 kr. Artikkelen er dog litt gammalt ( den er fra 2010 ), og det har vært noen endringer i forhold til pensjonsloven.
Sist endret av Shinobi no mono; 13. juni 2015 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spar også selv til pensjon.. par tusen i måneden