Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3260
Hallo,

Jeg lurte på om noen her hadde vært borti denne forsterkeren?http://www.carzone.dk/shop/mds-da602r-2-5893p.html
Ser det er 2x140WRM noe som er OK?

Er ganske ny når det gjelder lydanlegg, så bare å komme med innspill.
Hadde tenkt til å kanskje sette inn 2x nye høyttalere foran og en basskasse bak.
Er denne tålig egnet til dette?

- Takk for svar!
Husker såvidt merket fra div bilstereoforum, kan ikke si jeg har hørt noe spesielt negativt i hvertfall har dog ikke førstehåndskjenskap til MDS.
Syns prisen var forholdsvis høy for relativt beskjeden effekt (men klart det fins merker hvor en betaler enda mer for mindre)
Selv ville jeg foretrukket en "klasse D" (switchmode) forsterker fremfor en "gameldags AB forsterker i bil for å få høyest mulig effektivitet (mindre varmetap).
Ville og kanskje vurdert en 4 kanals forsterker foran en 2 kanals til oppsettet du ser for deg, da kan du bruke to kanaler til frontene og brokoble de to siste kanalene til en passiv sub. Selv har jeg pioner gm-d8604 i bilen den gir meg 2x100w til frontene og 300w till suben. Syns det spiller helt greit selv om det ikke akuratt er noe for Db drag.
Sist endret av sovtek; 8. mars 2017 kl. 15:54.
Hei,

Ja skulle sikkert vært 4 kanals, men får den billig for å fikse den.
Selv ville jeg foretrukket en "klasse D" (switchmode) forsterker fremfor en "gameldags AB forsterker i bil for å få høyest mulig effektivitet (mindre varmetap).


er totalt uenig i det du sier, en klasse D bilforsterker er super til og drive subber med men disse ampene har ikke et snev av lydkvalitet, er en grunn til at omtrent alle 2/4 kanalere er klasse AB da disse låter mye bedre
Sist endret av freebird; 8. mars 2017 kl. 21:29.
Nå skal jeg ærlig inrømme at bilstereo ikke er min sterke side begynner å bli endel år siden jeg dre vemd det og du må selvfølgeligt få lovt å mene at AB amps låter bedre en switchmode amps, tror alikevel at du i en bilkupe bør bekymre deg for andre ting en noen tiendels prosent forskjel i forvrengning, (hvis du finner en slik forskjel i det hele tatt og hvis den er i ABs favør) en bilkupe er ikke akuratt et ideelt akustisk miljø for lydavspilling støygulvet alene burde gjøre valg av amp rimeligt uintresant forutsatt at ampen er i stand til å drive høttalerne du spiller med så høyt som du ønsker. I tileg til støygulvet har du vibrasjoner, resonans refleksoner å stående bølger å bekymre deg for dette gir adskilligt mye mer forvrengning en selv den dårligste konstruerte ampen du kan tenke deg. En god DSP vil forbedre lyden uendeligt mye mer en en noe dyrere amp med såkalt bedre lydkvalitet.
Ellers innen hjeme HIFI er faktisk switchmode langt på vei overlegent det aller meste du får av tradisjonelle AB forsterkere, har selv vert på blindtesting med Hypex Ncore mot svinedyre mark levinson forsterkere hvor selv ikke selgeren av ML klarte å høre hva som var hva, forsterkeres invirkning på lyden er uansett forsvinende liten forutsatt at forsterkeren er noenlunde velkonstruert og jobber innenfor virkeområde sitt, igjen er rommet og høytalere adskiligt større utfordringer for å få god realistisk lyd. Men du er gjerne typen som mener man må ha kabler av gull og unobtainium til titusenvis av kroner pr meter for å oppnå god lyd og for det sa en selger på den lokale hifi sjappa?
ser nå etter et kjapt søk at klasse D har blitt bedre og vanligere i bilstereoverden så jeg har nokk vert litt kjapp frempå, uansett så er det helt sant som du sier at man ikke får god lyd i en bil av flere årsaker, jeg vet også at klasse D ampene i både hifi og pa sammenheng er blitt noe helt annet en det var og er en fullgod erstattning til klasse AB (men ikke klasse A hehe ), det har vist begynt og bli mer vanlig i bilstereoverden en det var for få år siden, da var det ofte billige amper som var klasse D og disse låt dritt sammenligna med AB og da som nå er nesten utelukkende monoblokker klasse D pga varmeutvikkling og byggekostnadder, hehe slappav, nå sitter jeg og spiller musikk på et anlegg til rett over 40 lapper med høyttalerkabler til ca 100 kr :P
Her kom det inn litt ja...

Er det slik at det er bedre å skifte ut de to høyttalerne bak istedenfor de to fremme i dørene?