Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3535
Hei !

Jeg bodde på en hybel fram til i år og fikk nå beskjed fra landlorden om at han mangler betalinger perioden desember og januar. Disse overføringene har jeg da sjekket og vi har en slik ordning mellom oss som bor der at vi overfører til en og han overfører videre til huseier. Overføringene mine stemmer, men det virker som at han ikke har betalt det videre... Det var huseieren som ville ha en slik ordning at totalbeløpet pr mnd. ble betalt fra en konto.. Om jeg kan legge frem info fra overføringer og bevise at alt stemmer fra min side, er jeg fortsatt pliktig til å betale pengene til huseier ?? Eller har dere noen tips til hvordan jeg skal opptre? Beklager for rotete innlegg men er både stresset og irritert mens jeg skriver dette.

Takk på forhånd for all mulig hjelp og/eller innspill
Geezus christ. Kan du ikke printe ut kontoutskriften og vise til den da? Er ikke så avansert det vel? Kan du bevise at du har betalt er det jo ikke vanskelig å finne ut av hvor pengene har forsvunnet på veien.
Trådstarter
14 0
Det har jeg såklart også tenkt til å gjøre, men usikker på om det holder i en slik sak eller om det må anmeldelser og styr til også(?).. Totalbeløp er vel samlet til 24000kr.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Svaret er at det kjem an på. Driv vedkommande du betaler til framleige, eller står de solidarisk ansvarlege? Om de alle har signert på ei felles kontrakt står de i utgangspunktet solidarisk ansvarlege, med mindre noko anna spesifikt står i avtaleteksten.

Det vil sei at utleigar kan gå på kvar enkelt for heile uteståande beløp.
Trådstarter
14 0
Snakket med huseier nå og han sa vi skulle finne en løsning på det, så det ordner seg vel.
I og med at du betaler til en annen enn utleier, har du leiekontrakt med utleier?