Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2072
Hei! Har fått et lite problem etter innstallering av sub i bil og leter etter hjelp. For et par måneder siden kjøpte jeg en Ground Zero GZTA 5120 og satt den i bilen min sammen med en 2x10 ground zero sub kasse, og en Pioneer DEH-X5800BT. Et par uker siden, fikk jeg meg ny bil og satt alt utstyr over på den (Saab 9-5 fra 1999). Jording og strøm er ok, og alt er koblet som før. Forsterkeren skrur seg på, men lyd blir det ikke når jeg spiller. Har forsikret meg om at spilleren står stilt inn på rett modus for passiv sub, men det gjør ingen forskjell. Subben høres ekstremt lavt. Man må fysisk ta på elementet for å kjenne at den vibrerer.

Var innom BilXtra, og fikk prøvd et nytt sett med rca kabler og en annen spiller. Akkurat samme problem. Lurer på om det kan være noen frekvenser i fra elektronikken i bilen som gjør dette. Ikke har jeg peiling. Jeg er helt sikker på at det ikke er forsterkeren eller sub-kassen det er noe galt med. Satte inn en rca-aux kabel rett inn på Left&Right inngangen til forsterkeren. Når jeg spiller rett i fra telefonen til forsterkeren får jeg god knall i fra Subben, så det må være noe med signalkablene eller harnessen i selve bilen kanskje? EDIT: Strømkabel og signalkabler ligger på motsatt side av hverandre.
Kan det være noen feilaktige LPF/HPF innstillinger på forsterkeren som bare "virker" på RCA inngangen og ikke når du spiller fra mobil?
Trådstarter
9 0
^ det kan hende du er inne på noe. får prøve i morgen
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Kobler du mobilen i samme inngang på forsterkeren som spilleren vanligvis er koblet til?
Det kan høres ut som det er et delefilter i spilleren som gir deg problemer.
Er det bare suben som har egen forsterker? Er resten av høyttalerne koblet til spilleren og har god lyd?
Trådstarter
9 0
Sitat av datagutten Vis innlegg
Kobler du mobilen i samme inngang på forsterkeren som spilleren vanligvis er koblet til?
Det kan høres ut som det er et delefilter i spilleren som gir deg problemer.
Er det bare suben som har egen forsterker? Er resten av høyttalerne koblet til spilleren og har god lyd?
Vis hele sitatet...
Ja, det er kun suben som er tilkoblet forsterker.
Høres ut som et delefilter av noe slag ja. Pass på at highpass filter ikke er aktivert på sub, og pass på at et evt lowpass filter står rundt 80hz i første omgang.

Pass på at rca utgangen på spilleren er den riktige. (Noen spillere har kun hpf på noen utganger (front & rear) og kun lpf på sub.
Har du stilt inn frekvensen for subwooferen riktig på spilleren?