Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5881
Vurderer å søke meg inn hit istedenfor her jeg er nå.

Hører mye positivt om bl.a. større muligheter for flere aktiviteter man kan delta på, eget bad og mye mer frihet, noe som er viktig for meg -

er nemlig veldig rastløs og merker at mye regler og rammer begynner å gjøre meg ganske så psycho.
Setter pris på å ha min egen space innimellom også.

Noen med erfaringer med Kirkens Bymisjon Holmen?

Sist endret av Harley Q.; 8. september 2016 kl. 12:55.
Jeg har vært noen dager på Holmen for noen år siden og det er ikke en behandlingsinstutisjon. Det er en slags mellomstasjon mellom behandlingsinstutisjoner(Maks 90 dager). Et sted man havner hvis man har gått på en sprekk eller ikke har et sted å bo. Og det er ikke et bra sted hvis du har noen tanker om å bli/forbli rusfri. De fleste som er der har jeg inntrykk av kun er der for å spare opp et par trygdeutbetalinger og spise seg opp litt før man tar en ny runde. Tenk deg godt om før du søker deg dit....
Fikk nettopp tips om Tyrili,

hørte at det kunne vært et sted for meg siden mange av de der er unge. Mer aktivitet, livlige folk osv.


Forresten,

noen som har tips til hvordan holde ut og holde seg positiv når f.eks venner forsvinner, flytter ut, blir borte sånn helt ut av det blå?
Enkelt, få deg nye venner som er nykter, med andre interesser enn kun narkotisk rus Start med noe annet du liker, enten dt er jakt, fotball, jenter eller strikking. Når du har fått deg nye interesser og omgås andre folk vil alt gå mye bedre, og om du om noen år skulle gå på en helgesmell er det lettere og fort distansere seg fra det etterpå når du har et annet kontaktnett Viktig spørsmål du stiller. Det er bra
Jeg har flere venner som har vært på tyrili, og selv om klientellet der jamn over er ungt, så er ikke det plassen for deg om du sliter med å forholde deg til mye regler. De er visst veldig strenge der.

Selv var jeg på Borgestad klinikken og holdt på å gå på veggene av mangelen på aktiviteter. 4 timer gruppe + 1 individuell time med behandler i uka.

Lykke til videre med behandling, det er verdt det
Opplever det som utfordrende da jeg er eneste unge her, de andre er i 40-årene. Skulle gjerne funnet noen jeg klikket med.

Hvordan strenge er de på Tyrili? Det er greit med regler, så lenge jeg med jevne mellomrom får fri og perm.
Sist endret av Harley Q.; 9. september 2016 kl. 13:30.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har ikke vært der selv, men en kompis var på Tyrili, og sa det meste var ganske chill; mobil, internett, kan gå ut og trene når du vil, men så tok han en joint og ble sendt rett tilbake til fengslet, var der i 2 mnd så fikk han komme tilbake. Han sa de hadde sånn "shame-circle" når han kom tilbake, altså alle satt i ring og skulle kjefte etter tur for den jointen
"Shame-Circle", den var ny...
Så folk er der for avhengighet, noe som er definert som en sykdom. En person har en liten sprekk som jo er et symptom på denne sykdommen, og da skal han altså bli kjeftet på av alle? Høres terapeutisk ut...smh
▼ ... over en uke senere ... ▼
Slitsomme regler er en liten pris å betale for å bli rusfri.
Jo strengere sted du søker til, jo mindre rus er det der ofte + mer motiverte folk. De som ikke er motivert drar ofte rimelig fort fra slike steder.
Stedet jeg dro er vel et av de strengeste og hardeste programmene i Norge, men til gjengjeld har jeg vært nykter i 3år og har et velfungerende liv kontra mine gamle kamerater som hadde som mål og ha det "chill" i behandling.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hva enn du gjør aldri samtykk til å bo i HUMAN CARE/HUMANA/Tiltak for ungdom...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ritalin Vis innlegg
Hva enn du gjør aldri samtykk til å bo i HUMAN CARE/HUMANA/Tiltak for ungdom...
Vis hele sitatet...
Å hvorfor ikke?
Har bodd under human care før, aldri vært borti bedre instutisjon av 4 instutisjoner. Ingen bruk av makt, det er privat som er en fordel, å ingen kjennetegn til at det er en instutisjon, ihvertfall det jeg bodde (kunne bare bo 1 der jeg bodde).

Som jeg oppfatter det protesterer du bare for en urettferdig handling som skjedde på deg eller noe alla den duren, jo mindre du utdyper.