Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 875
Hei, fikk nettopp et brev fra fylkeskommunen siden jeg ikke har fått meg lærlingplass og dette er forsåvidt mitt andre "friår". Noen som vet hva programmet går ut på? blir det som vanlig skole med matte, naturfag, samme timer osv.?

Får jeg noe ut av dette?
Se her: https://tromsfylke.no/LinkClick.aspx...4%3D&tabid=676

Det gjelder for Trom Fylkeskommune, men jeg regner med at praksisen er den samme. Kort fortalt tar du et år på skolen knyttet til ditt fagfelt og avslutter med fagprøve. På den måten kan du både få fagbrev, samtidig som du sparer et år.
Du skal lære nok om faget til at du skal klare fagprøven.
Kravene til å bestå fagprøven er de samme for elever som får alternativ fagopplæring i skolen som for lærlinger som har hatt læretid i bedrift.

Hvordan skolen gjør dette for IKT vet jeg ikke, men jeg tipper det er litt mer teoretisk enn om du skulle vært utplassert hos en bedrift.

Du kan jo bare ringe til skolen for å få et helt riktig svar?