Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 734
Hei!

Jeg har nettopp fått meg en SSD som jeg gjerne vil installere Windows 8 på. Jeg skal bruke den til å boote opp pcen, samt ha noen spill på den.

Jeg har;
samsung ssd 840 evo 250GB
1tb seagate barracuda

Jeg har prøvd å koble ut harddisken og installert OS på SSD'en, og det funket da. Problemet er at når jeg setter inn harddisken og booter opp igjen (jeg går i BIOSen og setter BOOT prioriteten til SSD'en først), så er det harddisken som booter opp. Alle spillene jeg har installert på harddisken er der, og SSD'en er ikke engang i bruk.

Jeg vil tømme harddisken hvis mulig, og bruke den som storage uten noe kluss og tull, altså uten at den klusser til med SSD'en.
Harddisken står nå dom (C: ), men jeg vil bytte plass med SSD'en (D: )

Noen som har erfaring med dette?
Sist endret av Squar34; 22. august 2014 kl. 22:39.
Start maskinen på nytt, gå inn i boot menyen, velg SSD, logg inn på windows, formater harddisken som du ikke skal bruke. Ferdig.

Hvordan du går i Boot Menyen skal stå når logoen kommer opp.
Trådstarter
4 0
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Start maskinen på nytt, gå inn i boot menyen, velg SSD, logg inn på windows, formater harddisken som du ikke skal bruke. Ferdig.

Hvordan du går i Boot Menyen skal stå når logoen kommer opp.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det til, men jeg liker ikke hvordan det ser ut nå (351mb utildelt, Yeah right) kan jeg bli kvitt de ekstra greiene? har sett på youtube at det ikke skal være sånn?:

http://i.imgur.com/qbknL44.png
Sist endret av Squar34; 22. august 2014 kl. 23:26.