Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 639
Hallo freaks!

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny pc-skjerm slik at jeg kunne ha det litt mer oversiktlig med to monitorer. I tilegg har jeg en TV som jeg pleide å koble over til når jeg skulle se en film eller dokumentar.

Nå har jeg et problem som gjør at jeg ikke kan enkelt bare gå inn på skjerminnstillinger på pc'en og trykke "Duplicate these displays" for å sette meg ned og heller bruke tv'en.
Begge skjermene mine bruker DVI-portene i skjermkortet mitt. TV'en er koblet til HDMI-porten i hovedkortet.

Er det noen måte jeg kan koble fra min pc skjerm nr. 2 uten å måtte dra pc'en ut av "plassen" sin? Det hadde ikke vært noe problem å dra den ut å koble over kablene, men jeg har virkelig lyst til å slippe å måtte bytte plass på kabler når jeg skal se en 30 minutters dokumentar, for og så igjen bytte det tilbake igjen når jeg er ferdig med å se den.
Kan du ikke bare dra desktopen din over 3 skjermer?
Da har du 2 PC-skjermer som du normalt bruker og når du skal se filmer/dokumentarer så trekker du filmavspilleren over på TV-skjermen?
Trådstarter
Sitat av junkpal Vis innlegg
Kan du ikke bare dra desktopen din over 3 skjermer?
Da har du 2 PC-skjermer som du normalt bruker og når du skal se filmer/dokumentarer så trekker du filmavspilleren over på TV-skjermen?
Vis hele sitatet...
Ser ut som jeg rotet litt. Satte over HDMI kabelen fra hovedkortet til HDMI porten i grafikkkortet, og nå har jeg tilgang til alle 3 skjermene på skjerminnstillingene. Kan kun ha 2 aktiv om gangen (den tredje må stå på "disconnect this display" - det går ikke an å trykke "Apply" uten), men kan heldigvis 'switche' over til TV'en nå uten problemer