Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1106
som tittelen sier, jeg er kjempe hypp på militæret, møte nye folk, få nye utfordringer, få trent opp kroppen skikkelig osv osv.

Men jeg har blitt kallt inn til sambandsbataljonen, noe jeg har ekstremt lite lyst til, for jeg interisserer meg meget lite for akkuratt samband.
jeg har ikke noe problem med å tjenestegjøre langt nord(bardufoss), det er bare selve bataljonen og deres oppgaver som dreper lysten min.
jeg kunne tenkt meg alt mulig annent!

så, noen som har vært borti noe lignende?
hva er sjangsen for å bli overført til en annen avdeling?

setter pris på alle svar!
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Ring inn og meld interesse for garden, de tar som regel alt som rører seg...
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Wiggles: Og kaster de like gjerne ut igjen. Han spør uansett hvordan han skal gjøre det.

Har du ringt vernepliktsverket og forhørt deg om dette? Sjekket mil.no? Du vil garantert få mer kvalifiserte svar der. Selv ville jeg ringt verkepliktsverket sporenstreks angående dette.
Sist endret av m0b; 18. mars 2009 kl. 19:09.
raxor's Avatar
Trådstarter
nei, har ikke ringt, de har åpningstider mellom 0800 -1500. så skal prøve å sende en mail der jeg forklarer mitt problem,
evt ringe imorgen.
hadde vært konge med no info fra noen som faktisk har gått igjennom dette.

takk for svar=)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Etter egne erfaringer vil jeg påstå at man stort sett vil oppnå bedre resultater, og bli tatt mer seriøst om man ringer, fremfor å sende en mail i de fleste sammenhenger..
Jeg ble innkalt til millitæret nu i januar til luftforsvaret, hadde ikke lyst til det, så jeg ringte og forklarte sitvasjonen min og fikk derret beskjed om å sende mail istedefor, han jeg snakket med virka veldig dom og ante ikke va han drev med, sendte mail og forklarte hva jeg kunne tenke og tjeneste gjøre som og hva de hadde og tilby meg og fikk dagen etterpå mail tilbake der det sto "Jeg har nå gjort noen endringer i tjenesten din som jeg tror vil komme deg til gode. Jeg har slettet innkallingen til Luftforsvaret i januar. Jeg har derfor satt deg opp på tjeneste i Jegerkompaniet i Porsanger i august 2009" <-- Noe jeg gleder meg helt villt til

Alt gikk smerte fritt og uten problemer, de vil garanter ha deg inn til noen du skjøl vil en at de skal få problemer med deg en annen plass der du ikke vil være

P.S husk og si fra så fort som mulig da
raxor's Avatar
Trådstarter
har nå brukt lang tid på en mail. og fått klart frem hva situasjonen er.
gleder meg veldig til svar.

å Gitchen: jegerkompaniet!!!! herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud, Con-gratulatore!
hva er stort med det? søk deg inn der du å da vel, kommer sikkert inn spørsmålet er om du blir der lenge
jeg sa enkelt og greit at jeg ville inn i millitæret og sa at jeg kunne godt tenke meg og bli yrkesoldat noe jeg skal gå for, men igjen hva er oddsen for det vist du sitter fast en plass du ikke vill være, så de flyttet meg dit, og er kjempe fornøyd, jeg trur det blir grise fett og gleder meg som en unge som skal få is til innrykk i august
Raxor skader sikkert ikke å søke men trur det blir vanskelig er snart 1 år siden jeg sa fra om mine planer:P men skader ikke å prøve