Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4381
Hadde lagt ut en annonse på finn om at jeg ønsket å kjøpe en sort canada goose snow mantra jakke. Etter en uke eller to så fikk jeg en melding fra en som kunne selge meg en jakke. Jeg fikk tilsendt bilder av jakka og et bilde av en kvittering. Endte opp med å betale 5500 kr for selve jakken og frakt. Jakken ble sendt som postoppkrav og jeg betalte 5500 kr for å få hentet ut jakken. Men, når jeg kom hjem og pakket opp så ser jeg at det ikke er den samme jakken som på bildene. Dette er en falsk jakke, en veldig dårlig kopi....

Eneste jeg har er et kontonummer. Personen som har solgt jakken har ikke brukt sitt ekte navn, adresse eller mobilnr...

Hva gjør jeg nå? Regner med at personen som har solgt meg jakken er eier av kontonummer. Så kontonummer er alt jeg har.....
Det er jo bare å anmelde.
prøv og snakk med posten, mulig de kan hjelpe deg.
Trådstarter
Hva med Forbrukerrådet? Kan de hjelpe når jeg bare har et kontonr?
Her er det politi du må gå til! Forbrukerrådet har ingenting å gjøre med denne saken
Limited edition
Moff's Avatar
Først må jeg bare si at det var utrolig dumt av deg å ikke bruke "sikker betaling" på Finn.no når det er snakk om 5500 kroner. Det koster en brøkdel av prisen, og det hindrer nettopp denne typen ting i å skje.

Det eneste du kan gjøre er å anmelde forholdet til politiet. Bankene kan ikke oppgi kontoinformasjonen uten at dette er gjort.
Trådstarter
Jeg er klar over at det var dumt av meg, men gjort er gjort... Gidder virkelig politiet å bry seg når det ikke er snakk om mer enn 5500 kr? 5500 kr er en del kroner for meg, men for politiet er det ikke akkurat mye penger. Er slik jeg har oppfattet det ved tidligere hendelser. Ble frastjålet et visa kort for et par år tilbake og svindlet for 20.000 kr.
Politiet bare henla saken da 20.000 kr ikke var nok for at dem skulle bruke sine resurser. Hadde sikkert noe med at jeg fikk alt tilbakebetalt av banken.
Politiet bruker ikke lang tid på å sjekke opp opplysningene på Finn og kontonummeret så det er vel verdt å anmelde det. Er du heldig så har de mer på personen og det blir sak ut av det.
Øverfør 10kr til, og kryss av «med oblat» i nettbanken.

Gjorde dette ved en feil og fikk kvittering i posten, med fullt navn på mottaker.
Trådstarter
Takk for svar!